دراین مقاله از سایت تالگو نور با عوارض لایه برداری پوست ، فواید و انواع روش های لایه برداری صورت ، مراقبت بعد از لایه برداری پوست و قوی ترین اسکراب های خانگی آشنا می شوید تا همواره بتوانید با آلودگی ها و استرس های محیطی ناشی از زندگی مدرن امروز که خود را بصورت تیرگی ، ناهمواری و لک های پوستی بر جای میگذارد بهتر مقابله کنید در کلینیک زیبایی تالگو نور ، علاوه بر خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست ، جدید ترین دوره های آموزش پاکسازی پوست با مدرک بین المللی از سازمان فنی حرفه ای و تالگو فرانسه ارائه می شود تا بتوانید فصل جدیدی را درعرصه مراقبت زیبایی باز کنید و در این مسیر جادویی قدم بگذارید و شاهد معجزه ای باشید که لایه برداری پوست برای شما به ارمغان می آورد .

پس از مطالعه این مقاله و آشنایی کامل با عوارض لایه برداری پوست و روش های مختلف آن شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی تهران و تحت نظر برترین متخصصین این مجموعه خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست را با خیالی آسوده و بدون عوارض جانبی انجام دهید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09121087066⁩ و 02122369905 تماس حاصل فرمایید.

فیلم لایه برداری پوست

لایه برداری پوست چیست

لایه برداری پوست ، یکی از مراحل مهم در روتین مراقبت از پوست است و فرآیندی است که برای برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی اپیدرم به منظور رفع مشکلات پوستی و جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد ، پاکسازی و لایه برداری صورت اولین گام اساسی در حفظ زیبایی پوست بشمار میرود که عوارض پلینگ شیمیایی را ندارد و به شرح ذیل می باشد.

انواع روش ها ی لایه برداری پوست :

لایه برداری فیزیکی پوست

لایه برداری فیزیکی یک نوع لایه برداری سطحی از پوست است که با روشهای دستی و یا مکانیکی ( دستگاه ) برای برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی اپیدرم انجام میشود و شامل موارد ذیل است .

لایه برداری با دانه های اسکراب

در این روش از لایه برداری با کمک دانه های اسکراب و حرکات آرام و ملایم انگشتان ، سلولهای مرده از روی سطح پوست برداشته میشود ، بهترین مزیت این روش سهولت دسترسی به آن است چون براحتی در منزل قابل استفاده است البته بشرطی که با روش مناسب انجام شود در غیر اینصورت می تواند باعث عوارض التهابی و قرمزی ناشی از تحریک و آزردگی پوست شود.

عوارض لایه برداری پوست | لایه برداری صورت با دستگاه

– لایه برداری صورت با دستگاه

یک روش موثر لایه برداری پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن است که با استفاده از پودرهای کریستالی سخت مانند پودر اکسید آلومنیوم با فشار مشخصی بر روی پوست پاشیده میشود تا عمل لایه برداری یوست انجام شود ، این روش نگرانی های مختلف مراقبت از پوست را برطرف میکند و مشکلات پوستی از جمله خطوط ریز، چین و چروک ، اسکار آکنه ، لک و ناهموارهای پوست را برطرف می کند .

لایه برداری با کمک دستگاههای میکرودرم ابریژن ، درم ابریژن و فیس اپ نوعی پلینگ فیزیکی هستند که عوارض لایه برداری شیمیایی را ندارند در این روش سلول های شاخی و مرده برداشته می شود تا سلول های های جدید و جوان جایگزین سلولهای قدیمی شوند و پوست صاف تر و شفاف تر به نظر برسد ، اگر علاقه مند به یادگیری پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن هستید می توانید در صفحه آموزش پاکسازی پوست اطلاعات کامل تری را کسب کنید.

لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری شیمیایی ، نوعی پلینگ شیمیایی است که با کمک آنزیم های شیمیایی و یا اسیدهای میوه با غلظت های متفاوت 50 و یا 70% و توسط متخصص پوست انجام می شود این روش از لایه برداری با انجام فعل و انفعالاتی بر روی پوست به جوانسازی ، برطرف شدن چین و چروک ، آسیب های ناشی از آفتاب ، لک های تیره و یا به برطرف شدن سایر مشکلات پوستی کمک میکند ، درادامه به انواع لایه بردار های شیمیایی و عوارض ناشی از آن می پردازیم .

عوارض لایه برداری پوست |لایه برداری پوست با کرم لایه بردار

– لایه برداری پوست با کرم لایه بردار

کرم لایه بردار ، نوعی پلینگ سطحی است که دارای نوعی اسید میوه مانند آنزیم آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA) رتینول و …. می باشد ، میزان اسیدیته ی آن کمتر از لایه بردارهای کلینیکی است به همین دلیل حداقل عوارض لایه برداری را به همراه دارد و اگر بر اساس وضعیت و شرایط پوست استفاده شود علاوه بر از بین بردن سلولهای مرده ، مشکلات خفیف پوستی مانند لک ، تیرگی و اسکارجوش را هم برطرف میکند .

عوارض لایه برداری پوست | مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار به جنس پوست ، نوع محصول و واکنش پوستی شما بستگی دارد لذا برای پیشگیری از عوارض احتمالی لایه برداری بهتر است ، انجام پلینگ در پوستهای چرب هفته ای سه بار ، پوستهای معمولی یا نرمال هفته ای دو بار و در پوستهای خشک هفته ای یکبار انجام شود .

توصیه میشود ابتدا قبل از مصرف مقدار کمی از کرم لایه بردار را روی بخش کوچکی از پوست صورت ، بجز پوست دور چشم و اطراف لب تست کنید و در صورت داشتن حساسیت و عوارضی مانند سوزش و قرمزی از مصرف آن خودداری کرده و با متخصص پوست مشورت کنید.

– لایه برداری متوسط پوست

لایه برداری متوسط پوست ( TCA) ، توسط متخصص پوست و در کلینیک ها برای رفع چین و چروک های سطحی و مشکلات رنگدانه ای موجود در پوست مانند لک ، کک و مک و ….. بکار میرود.

– لایه برداری عمیق پوست

این روش ، قوی ترین پلینگ شیمیایی است که در کلینیک و توسط متخصص پوست انجام میشود در این روش از یک ماده شیمیایی بنام فنول اسید استفاده میشود که بسیار قوی تر از سایر لایه بردارها است و برای جوانسازی صورت، رفع چین و چروکهای سطحی تا متوسط و یا سایر مشکلات رنگدانه ای پوست مانند لک های ناشی از افزایش سن و یا نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد پلینگ شیمیایی عمقی ، بهترین و ماندگارترین نتایج درمانی را به همراه دارد اما به دلیل عوارض لایه برداری ایجاد شده در پوست زمان ریکاوری طولانی تری دارد که ممکن است دو ماه یا بیشتر بطول بیانجامد.

عوارض لایه برداری پوست صورت

عوارض لایه برداری پوست صورت :

بطور کلی عوارض لایه برداری پوست در صورتی که توسط متخصص و با تکنیک صحیح انجام شود بسیار پایین است اما در مواردی مراجعه کننده ممکن است علائم متفاوتی از خفیف تا شدید را تجربه کند که در ادامه به بررسی عوارض هر یک ازانواع لایه برداری ها می پردازیم .

در لایه برداری فیزیکی پوست

در این روش ، پوست تا حدودی حساس میشود و با احساس سوزش و قرمزی مختصری همراه است که پس از چند ساعت برطرف میشود و مشکل خاصی ندارد.

درلایه برداری متوسط پوست

درلایه برداری شیمایی متوسط که زیاد عمیق انجام نمی شود عوارض پوستی از جمله التهاب ، تورم ، قرمزی ، سوزش ، خارش ، پوسته پوسته شدن به مدت چند روز ایجاد میشود و بیمار بمدت 2-1 هفته نیاز به ریکاوری و مراقبت از پوست خود دارد.

درلایه برداری عمقی

درلایه برداری شیمیایی که به صورت عمقی انجام می شود علاوه بر التهاب ، تورم ، قرمزی ، سوزش ، خارش ، پوسته پوسته شدن ممکن است با علائم شدید تری مانند زخم ، تاول و حتی عفونت همراه شود ، دوره ریکاوری و مراقبت از پوست در این روش تقریبا طولانی است ، این روش برای افرادی با رنگ پوست تیره به هیچ عنوان توصیه” نمیشود .

عوارض لایه برداری پوست | مراقبت بعد از لایه برداری پوست

مراقبت بعد از لایه برداری پوست

از آنجا که عوارض لایه برداری پوست در روشهای مختلف متفاوت است لذا هر یک از انواع پلینگ های فیزیکی و شیمیایی نیاز به مراقبت خاص خود دارند که در ادامه به روش های مراقبت بعد از آن ها می پردازیم.

مراقبت در لایه برداری فیزیکی پوست

از آنجا که پس از پلینگ فیزیکی ، پوست حساس میشود لذا برای پیشگیری از عوارض لایه برداری توصیه “می شود در دو روزاول بعد از پلینگ از یک مرطوب کننده خنثی استفاده کنید و پس از آن روزی دو بار از کرم ترمیم کننده استفاده کرده و از مالش نواحی فوق اجتناب کنید همچنین برای محافظت صورت از نور خورشید حتما در طول روز از کرم ضد آفتاب به مقدار کافی استفاده کنید و نگران نباشید زیرا پس از گذشت یک هفته می توانید به روال سابق مراقبتی خود باز گردید .

مراقبت بعد از لایه برداری شیمیایی متوسط

در مواردی که پلینگ شیمیایی متوسطی روی پوست خود انجام داده اید برای کاهش عوارض لایه برداری لازم است مراقبت های ذیل را از پوست خود به عمل آورید تا روند بهبودی تسریع شود از جمله :

◾️ توجه به شستشوی روزانه ی پوست و استفاده از کرم ترمیم کننده برای کاهش التهاب و قرمزی پوست .

◾️ محصولات آبرسان را در برنامه مراقبت روزانه پوست خود قرار دهید تا از خشکی و کشیدگی پوست جلوگیری شود.

◾️ در طول روز از ضد آفتاب با SPF 50 و فاقد رنگدانه استفاده کنید و هر دو ساعت آنرا تمدید کنید همچنین از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و تا بهبودی کامل بهتر است از منزل خارج نشوید .

مراقبت بعد از لایه برداری عمقی پوست

لایه برداری شیمیایی که بصورت عمقی انجام میشود معمولا دردناک است و عوارض آن بیشتر است زیرا به صورت عمقی در پوست نفوذ می کند تا آسیب های شدید ناشی ازنور خورشید و اسکار آکنه را برطرف کند در این روش نیاز به ریکاوری و مراقبت بیشتر است لذا توصیه” میشود

1- در منزل استراحت کنید و روزانه پوست خود را با آب خنک بشوئید و تا بهبودی کامل ازمنزل خارج نشوید.

2 – استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده چند بار در روز.

3 – استفاده از کرم ترمیم کننده به مدت چند هفته تا بهبودی و ترمیم کامل پوست.

4 – استفاده از داروهای مسکن و ضد ویروسی برای جلوگیری از ایجاد تبخال و کاهش درد طبق دستور پزشک .

5 – استفاده از ضد آفتاب بدون رنگ با SPF 90 و تمدید آن هر دو ساعت و اجتناب از قرار گرفتن در نور خورشید به مدت 6 ماه .

عوارض لایه برداری پوست | فواید لایه برداری پوست

فواید لایه برداری پوست :

در حالت کلی اگر لایه برداری پوست خوب انجام شود نه تنها عوارض جانبی ندارد بلکه فواید و مزایای زیادی برای پوست دارد که عبارتند از :

  • رفع آلودگی و حذف سلولهای مرده و شاخی از روی پوست و پاکسازی عمیق منافذ پوست .
  • کمک به بهبود و کمرنگ شدن لک ، رفع اسکار های جوش ، یکنواخت و روشن شدن رنگ پوست .
  • بهبود گردش خون و کمک به شفافیت ، شادابی و نرم شدن بیشتر پوست .
  • جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک های سطحی بدلیل تحریک کلاژن سازی درلایه میانی پوست .
  • اثر بخشی و افزایش جذب کرمها و محصولات آرایشی و بهداشتی به قسمتهای زیرین پوست .
  • تقویت بافت سلولی پوست.
  • درمان و پیشگیری ازایجاد جوش و آکنه.
  • افزایش لطافت ، درخشش و شادابی بیشتر پوست .
بهترین لایه بردار پوست

بهترین لایه بردار پوست

برای انتخاب بهترین لایه بردار و پیشگیری از عوارض لایه برداری و خطرات احتمالی آن باید به نوع ، جنس و نیاز پوست و ترکیبات محصولات پلینگ توجه کرد این محصولات در انواع ایرانی و یا خارجی مانند کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره ، اوریاژ ، تالگو فرانسه ، ایوروشه و …. در داروخانه ها و یا نمایندگی های معتبر موجود است که می توانید براحتی آنرا تهیه کنید در صورتی که در پوست خود مشکلی دارید و یا قادر به انتخاب محصولی مناسب نیستید بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا محصول سازگار با پوستتان را تجویز کند .

لایه برداری دست

لایه برداری دست ، یکی از مراحل مهم در مراقبت دست است که باعث حفظ سلامت و زیبایی دست بدلیل حذف سلولهای مرده ی پوست می شود و به بهبود ظاهر دست از جمله جوانسازی ، کاهش لک و چین و چروک پوست دست کمک می کند به همین دلیل برای جلوگیری ازتحمل هزینه اضافی و عوارض احتمالی لایه برداری شیمیایی می توانید این کار را با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه منزل خود براحتی انجام دهید ، مطالعه ماسک های گیاهی و طبیعی برای سفید کردن و جوانی دست توصیه می شود .

چگونه با لایه برداری پوست جوانتر و شاداب تر شویم

چگونه با لایه برداری پوست جوانتر و شاداب تر شویم :

اگر لایه برداری پوست به شیوه ای مناسب انجام شود یکی از روشهای موثر درجوانسازی و شادابی صورت است زیرا باعث حذف سلولهای مرده می شود و کمک می کند تا پوست نرم تر ، جوانتر و شفاف تر به نظر برسد با رعایت چند نکته کلیدی”ذیل می توانید از فواید حداکثری لایه برداری پوست بهره مند شوید و ازعوارض آن درامان بمانید و با خیالی آسوده در منزل پلینگ کنید تا همیشه صورتی جوان و شاداب داشته باشید که این نکات کلیدی شامل :

– انتخاب محصول مناسب

برای تهیه لایه برداری مناسب که عوارض زیادی بر روی پوست نداشته باشد لازم است ازمحصولاتی که حاوی اسیدهای میوه از جمله آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA) با غلظت پایین است انتخاب شود تا سلولهای مرده به آرامی از سطح اپیدرم برداشته شود تا پوست دوباره احیا و بازسازی شود .

– روتین مراقبت از پوست :

داشتن یک روتین مراقبتی منظم مانند تمیز کردن پوست ، انجام لایه برداری دوره ای و مرطوب نگه داشتن پوست به حفظ سلامت ، شادابی و جوانی بیشتر پوست کمک می کند .

– محافظت از پوست

از آنجا که بعد از لایه برداری پوست حساس می شود ، استفاده روزانه از ضد آفتاب پوست را در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند و از ایجاد عوارض بعد از لایه برداری وبروز مشکلاتی مانند سوختگی و لک های پوستی جلوگیری می کند .

– استفاده از انواع ماسک های طبیعی

ماسک های خانگی بدلیل اینکه لایه بردارهای بدون عوارض هستند گزینه خوبی برای اسکراب پوست در منزل هستند از جمله ماسک گوجه فرنگی می تواند در حفظ شادابی پوست بدلیل داشتن خاصیت لایه برداری طبیعی کمک کنده است .

– تغذیه و آبرسانی پوست

خوردن آب زیاد ، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان ها به حفظ شادابی و سلامت پوست کمک می کند .

لایه بردار قوی برای لک صورت

با کلیک بر روی لینک محصولات لایه بردار قوی ، می توانید از صفحه محصولات ضد لک و روشن کننده صورت دیدن فرمایید.

در منزل از چه نوع لایه بردارهایی بدون تجویز پزشک میتوان استفاده کرد ؟

در منزل میتوانید از کرمهای لایه بردار که حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA)، بتا هیدروکسی اسید (BH A )که آنزیم های طبیعی و رتینوئیدها که یک نوع پلینگ سطحی هستند بدون تجویز پزشک استفاده کرد در این روش پس از دو هفته استفاده از کرم لایه بردار سلولهای مرده و شاخی از روی پوست برداشته میشود و نتایج درمانی آن ظاهر میشود همچنین اسکراپ های آماده روش دیگری برای اسکراپ فیزیکی هستند که نیاز به تجویز پزشک ندارد و عوارض لایه برداری شیمیایی را ندارند.

 بایدها و نبایدهای لایه برداری پوست

باید ها و نبایدهای لایه برداری پوست :

اگرلایه برداری پوست با دقت انجام شود نه تنها عوارض لایه برداری را ندارد بلکه راه حل مناسبی برای رفع مشکلات پوستی است مانند :

  1. افرادی که پوست لک دار و تیره دارند.
  2. افرادی با تایپ پوست چرب و مختلط که جوشهای سرسیاه و جوشهای زیر پوستی دارند.
  3. افرادی که در پوستشان چروک های ظریف و کم عمق دارند.
  4. کسانی که پوست های خسته ، کدر و ضخیم دارند .
  5. افرادی که منافذ بزرگ در پوست دارند یا اصطلاحا پوست پرتغالی هستند .

چه کسانی نباید لایه برداری پوست انجام دهند

برای پیشگیری از عوارض لایه برداری پوست در صورتی که هر یک از مشکلات ذ یل را دارید از انجام پلینگ خودداری کنید .

  1. پوستهای حساس و واکنشی .
  2. افرادی که آکنه های فعال دارند و تحت درمان با داروی راکوتان هستند.
  3. کسانی که بخاطر موقعیت شغلی شان ، مجبورند بطور مستقیم و مداوم در معرض تابش نور خورشید باشند.
  4. افرادی که تحت درمان با داروی تتراسایکلین هستند در طول دوره درمان نباید پوست خود را لایه برداری کنند زیرا پوست در برابر نور خورشید حساس میشود .

تفاوت لایه برداری فیزیکی و شیمیایی

در روش فیزیکی از ذرات ساینده ای مانند اسکراب و یا دستگاه میکرودرم ابریژن برای لایه برداری استفاده میشود ولی در پلینگ شیمیایی از محلولهای شیمیایی مانند AHA,BHA و رتینوئیک اسید استفاده میشود که باعث ایجاد واکنش شیمیایی در پوست میشود همچنین در روش فیزیکی عوارض لایه برداری بسیار کمتر از روش شیمیایی است .

لایه برداری پوست چرب

در لایه برداری از پوست چرب ، از محصولات ملایمی که عوارض پوستی نمی دهند مانند محصولات حاوی سالسیلیک اسید میتوان استفاده کرد زیرا هم باعث پوسته ریزی عمیق و هم کاهش جوش و لک در صورت میشود.

مواد خوراکی لایه بردار پوست در خانه

آنزیم های طبیعی که لایه بردارهای ملایمی هستند معمولا از کدو تنبل ، آناناس ، انبه ، گیلاس ، گوجه فرنگی ، تمشک ، انار ، توت فرنگی ، زردآلو و غیره گرفته میشود با استفاده از ماسک این میوه ها میتوانید از آنزیم های درون این میوه ها استفاده کرده و پوستتان را اسکراپ کنید بدون اینکه دچار عوارض لایه برداری شوید در صورتی که پوست خشکی دارید میتوانید از آرد جو دوسر برای اسکراب استفاده کنید اگر پوستتان نرمال است میتوانید از شکر برای استفاده کنید و یا اگر پوستی چرب یا مختلط دارید و مستعد آکنه هستید با آرد گندم پوستتان را اسکراب کنید .

قوی ترین لایه بردار پوست خانگی

قوی ترین لایه بردار پوست خانگی

استفاده منظم از اسکراب در منزل به نرمی و سلامت پوست صورت و بدن کمک میکند ، برای تهیه یک لایه برداری قوی و بدون عوارض که نتایج شگفت انگیز و معجزه آسایی را هم در بر داشته باشد میتوانید از مواد موجود در آشپزخانه خود استفاده کنید در ادامه به چند دستور العمل جهت تهیه لایه بردارهای خانگی میپردازیم.

ماسک ماست و نشاسته

ترکیب این دو مواد یکی از قوی ترین و بهترین اسکراب طبیعی صورت در منزل است که علاوه بر لایه برداری باعث پاکسازی صورت بدون هیچگونه عوارض و حساسیت های پوستی می شود و پوست را نرم و لطیف کرده و به کاهش جوش صورت کمک میکند .

روش تهیه “ پودر نشاسته را با دو قاشق غذا خوری ماست ترکیب کرده و هم بزنید تا خمیری یکدست و یکنواخت بدست آید سپس ماسک را به مدت 20 -15 دقیقه بر روی پوست تمیز بمالید و در پایان با آب خنک بشوئید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید .

نکته اگر پوستی چرب دارید حتما از ماست کم چرب برای لایه برداری استفاده کنید و چند قطره آب لیمو ترش تازه هم به آن اضافه کنید ولی اگر پوستی خشک دارید از ماست پرچرب استفاده کنید همچنین به یاد داشته باشید برای پیشگیری از عوارض پوستی بهتر است در ابتدا مقداری از ماسک تهیه شده را بر روی پوست دست خود امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت از آن استفاده کنید .

لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه :

– ماسک نمک دریایی

یک فنجان نمک دریایی را با نصف فنجان روغن زیتون یا آب مخلوط کرده تا یک ترکیب غلیظ بدست آید این ماسک اسکراب باعث روشن شدن رنگ پوست می شود و ترکیب مساوی این دو مواد یک اسکرابر قوی است که باید بر روی صورت تمیز به مدت 15 دقیقه گذاشته شود و پس از اتمام مدت زمان گفته شده با آب خنک شسته شود ولی دقت کنید برای پیشگیری از عوارض احتمالی لایه برداری این ماسک ، مدت زمان طولانی بر روی صورت باقی نماند زیرا ممکن است باعث تحریک پوستی کند .

– ماسک دارچین وعسل

دو قاشق غذا خوری دارچین و عسل طبیعی خالص را بطورمساوی با هم ترکیب کنید و ماسک تهیه شده را بر روی پوست تمیز بمدت 20 – 15 دقیقه قرار دهید سپس با آب خنک بشوئید و از مرطوب کننده و ضد افتاب مناسب استفاده کنید ، این ماسک معمولا عوارض لایه برداری ندارد .

– ماسک زردچوبه وآب لیموی طبیعی برای لایه برداری

یک قاشق غذاخوری زرد چوبه را با چند قطره آب لیموی تازه ترکیب کنید تا خمیری شکل شود سپس بر روی صورت تمیز شده بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب خنک بشوئید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید توجه داشته باشید که مقدار زیاد آب لیمو می تواند باعث تحریک پوست شود .

سوالات متداول؟

چرا باید پوستمان را لایه برداری کنیم؟

برداشتن سلولهای مرده از روی پوست علاوه بر روشن شدن و جوانسازی پوست اثربخشی کرمهای مصرفی مانند کرمهای جوان کننده و کرمهای ضد لک و …. را افزایش داده و روند درمان بر روی پوست را سریع تر می کند.

لایه برداری از پوست باید هر چند وقت یکبار انجام شود ؟

انجام لایه برداری از پوست بر اساس نوع و شرایط پوست متفاوت است به عنوان مثال لایه برداری در پوستهای چرب هفته ای دو بار در پوستهای معمولی یا نرمال هفته ای یکبار و در پوستهای خشک بهتر است ماهیانه انجام شود .

قیمت لایه برداری پوست صورت با دستگاه؟

قیمت معمولا بر اساس نوع دستگاه ، کیفیت خدمات ، مکان و تخصص مرکز ارائه دهنده خدمات متفاوت است ولی بصورت تقریبی قیمت پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن در تهران بین 500 تا 700 هزار تومان است .

سخن پایانی :

لایه برداری از پوست علاوه بر اینکه فرآیندی برای بازیابی زیبایی و شادابی پوست است بلکه سفری جذاب در کشف زیبایی های نهفته درون شماست زیرا هر سلول مرده ای که از روی پوست صورت برداشته میشود جای خود را به سلولهای جدید و جوان تر میدهد و فصل تازه ای در داستان زیبایی شما را آغاز می کند و شما با انجام هر بار لایه برداری از پوستتان ، بخود تان قول میدهید که مراقبت از پوست خود را جدی بگیرید و تلاش میکنید تا آنرا به یک عادت تبدیل کنید پس بیائید به خودمان و دیگران بیاموزیم که زیبایی همیشه در حال تجدید و باز آفرینی است و به پوستمان اجازه دهیم تا با تمام زیبایی و طراوت بدرخشد.