یکی از جدید ترین درمان های سردرد میگرنی تزریق بوتاکس می باشد. در حال حاضر از این متد برای درمان بیماری های میگرنی در کشور های پیشرفته مانند: آمریکا و پس از آن اروپا استفاده می شود. باید بدانید این روش به علت مزایای زیادی که دارد از محبوبیت خاصی میان بیماران برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم.

بوتاکس چیست

بوتاکس در واقع فرمی از سم بوتولینوم می باشد که با دوز بسیار پایین در محلی خاص مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت موقت برای مدت حداکثر سه ماه موجب کاهش انقباض ماهیچه ها می شود.

تزریق بوتاکس چگونه از سردرد میگرنی جلوگیری می کند

تزریق بوتاکس در واقع با مکانیسم فلج کردن عضلات موجب شل شدن عضلات شده و همچنین از انقباض آنها جلوگیری می کند و در نهایت باعث کاهش سردرد در بیماران می شود.

ولی در پی تحقیقات انجام شده مشخص شده است که عمل جلوگیری از سردرد بوتاکس با مکانیسم دیگری صورت می گیرد و آن مانع از آزاد شدن سیگنال های درد در پایانه های عصبی گردن و سر می باشد.

بنابراین استفاده از بوتاکس در کاهش سردرد، بیش از اینکه به شل شدن عضلات مرتبط باشد موجب کاهش انتقال سیگنال های درد به نخاع می شود.

مراقبت بعد از بوتاکس میگرن

مراقبت بعد از بوتاکس میگرن

در این بخش قصد داریم شما را با برخی مراقبت های بعد از بوتاکس میگرن آشنا کنیم. مراقبت بعد از بوتاکس میگرن شامل موارد زیر می باشد:

1- خودداری از خم کردن گردن و سر به پایین به مدت 4 ساعت

2- پرهیز از ماساژ دادن محل تزریق و استفاده از کرم و پماد روی محل تزریق

3- خودداری از شستشوی صورت به مدت 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس

4- تاثیر بوتاکس در بیماران مبتلا به میگرن با استعمال دخانیات ( سیگار، قلیان و …..) کم می شود.

5- پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی، جکوزی، سونا و ….. به مدت 24 ساعت

6- برای جذب بهتر بوتاکس تا یک ساعت مرتبا اخم کنید و پیشانی را چروک بیندازید.

7- بعد از اتمام تزریق بوتاکس برای میگرن به مدت 20 دقیقه در کلینیک منتظر بمانید در صورت مواجه شدن با عوارض به پزشک مراجعه کنید.

فیلم تزریق بوتاکس برای میگرن

در این بخش برای آشنایی بیشتر شما فیلم تزریق بوتاکس برای میگرن را قرار داده ایم.

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

عده زیادی از افراد به دنبال انجام تزریق بوتاکس برای میگرن و هزینه آن هستند، باید بدانید در واقع هزینه تزریق بوتاکس برای گردن حدود 700 هزار تومان تا 1 میلیون تومان می باشد.

علاوه بر آن بهتر است در ارتباط با مارک های بوتاکس شناخت داشته باشید تا بتوانید در صورت مواجه با این موقعیت ها برای تزریق، بهترین مارک بوتاکس را بشناسید.

محل تزریق بوتاکس برای میگرن

محل تزریق بوتاکس برای میگرن کجاست؟ در این بخش تصویر محل تزریق بوتاکس برای میگرن را برای آشنایی بیشتر شما قرار داده ایم.

محل تزریق بوتاکس برای میگرن

نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن

تمامی افرادی که برای اولین بار درمان با بوتاکس را تجربه می کنند، تزریق به مدت 20 دقیقه زمان می برد. در این روش پزشک با استفاده از سوزن های خیلی ریز تزریق را انجام می دهد و فرد احساس خراشیدگی در پوست خود دارد. پزشک مقداری بوتاکس را به صورت سطحی به ماهیچه پوست وارد می کند. در هر درمان 31 تزریق در 7 ناحیه اصلی سر و گردن انجام می شود.

متداول ترین اثر جانبی تزریق بوتاکس، زخم گردن می باشد که برای تسکین درد آن از پک یخ استفاده کنید.

نکته: در صورت بازگشت سردرد های شما بعد از گذشت 3 الی 6 ماه می توانید تزریق بوتاکس را مجددا انجام دهید. باید بدانید با هر بار تجدید تزریق بوتاکس شدت سردرد های میگرنی کاهش پیدا کرده و در بعضی افراد بعد از 5 تا 6 بار تزریق سردردها به صورت کامل از بین می رود.

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن بسیار نادر می باشد. به صورت کلی شایع ترین عوارض ناشی از تزریق بوتاکس، احساس سفتی در محل تزریق و گردن درد می باشد.

امکان دارد پس از تزریق دچار سردرد یا ضعف عضلانی موقت در بالای شانه های خود و ناحیه گردن شوید در چنین مواردی نگه داشتن سر برای بیمار سخت و دشوار می شود.

البته بهتر است بدانید در صورتی که این عوارض رخ دهد طی مدت چند روز خودکار بهبود می یابد. در برخی مواقع نادر سم بوتاکس می تواند به فراتر از محل تزریق سرایت کند و موجب بروز مشکلات زیر شود:

  • احساس ضعف در عضلات
  • افتادگی پلک
  • تغییر در بینایی
  • بالا رفتن ابرو ها
  • ایجاد مشکل در بلع
تزریق بوتاکس میگرن برای چه کسانی مناسب نیست

تزریق بوتاکس میگرن برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند: میاستنی گراویس موجب تشدید بیماری شده و بوتاکس نباید انجام شود. علاوه بر آن بیماران با سردرد های ناشی از فشار خون بالا، سردرد های سینوزیت و سردرد های دوران عادت ماهیانه گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند.

بوتاکس میگرن چقدر ماندگاری دارد

بوتاکس میگرن چقدر ماندگاری دارد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم بوتاکس میگرن بین 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد اما این مدت زمان بسته به ناحیه تزریق و شخص نیز می باشد.

مطابق با نظر پزشک، فرد باید 5 الی 6 جلسه پی در پی تزریق بوتاکس میگرن را انجام دهد تا درد میگرن کم تر شده همچنین میزان ماندگاری آن نیز افزایش یابد.

البته نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که درمان میگرن به طور صد در صد با بوتاکس امکان پذیر نیست و هدف از انجام آن کاهش سر درد های ناشی از میگرن و کنترل آن می باشد.

تزریق بوتاکس برای میگرن در اصفهان

در این بخش کلینیک دکتر قانعی را به تمامی افرادی که ساکن شهر اصفهان هستند و به دنبال بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس برای میگرن در اصفهان هستند، معرفی می کنیم اما قبل از هر چیزی بهتر است در ابتدا با نحوه تزریق و نظرات مراجعین به این کلینیک اطلاعات کافی کسب کنید.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن

یکی از بهترین نوع بوتاکس برای میگرن مارک بوتاکس زئومین می باشد. بوتاکس زئومین ساخت کشور آلمان است، همچنین این بوتاکس فرق زیادی با سایر انواع بوتاکس دارد.

بهتر است بدانید زئومین ویالهای 50 و 100 واحدی دارد که 50 واحد آن برای مصارف معمولی زیبایی و 150 واحد آن برای بوتاکس میگرن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی قیمت ویال یک نفره آن حدود 2 میلیون تومان می باشد.

تزریق بوتاکس برای میگرن چقدر زمان می برد

تزریق بوتاکس برای میگرن به طور سرپایی و اصولا در مدت زمان 10 تا 15 دقیقه انجام می شود و احتیاج به آمادگی خاصی نیست و بیمار بعد از تزریق بوتاکس می تواند به فعالیت های روزانه خود برسد.

سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس برای میگرن

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن

عوارض بوتاکس میگرن نی نی سایت، عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن بسیار نادر می باشد. به صورت کلی شایع ترین عوارض ناشی از تزریق بوتاکس، احساس سفتی در محل تزریق و گردن درد می باشد.

تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای میگرن نی نی سایت، یکی از جدید ترین درمان های سردرد میگرنی تزریق بوتاکس می باشد. در حال حاضر از این متد برای درمان بیماری های میگرنی در کشور های پیشرفته نیز استفاده می شود.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن زئومین می باشد. این نوع بوتاکس ساخت کشور آلمان می باشد.