در ارتباط با ژلیش ناخن می دانید که شکل و طرح ناخن شما تغییر نخواهد کرد و این خدمات روی ناخن طبیعی صورت می گیرد. همچنین ژلیش ناخن فقط برای استفاده از رنگ های مختلف روی ناخن و طراحی ناخن های شما مورد استفاده قرار می گیرد. ژلیش ناخن به دلیل محوبیبت زیادی که بین بانوان دارد، هزینه ای که باید بابت این خدمت پرداخته شود نیز بالا می باشد. البته توجه داشته باشید گرانی ژل و لاک نیز در ارتباط با هزینه بالا این خدمت بی تاثیر نیست. با ما همراه باشید تا در ادامه با حکم ژلیش ناخن از سوی مراجع بزرگ نیز آشنا شوید.

قیمت ژلیش ناخن

در ارتباط با قیمت ژلیش ناخن، نمی توان هزینه دقیقی را ارائه داد. اما این میزان هزینه به عواملی بستگی دارد. این عوامل شامل: میزان تجربه و معروفیت ناخن کار، و سالنی که در آن خدمات ژلیش ناخن ارائه می شود.

متناسب با ناخن کار و سالنی که به آن مراجعه می کنید قیمتی که باید برای ژلیش ناخن پرداخت کنید، مبلغی بین 70 تا 150 هزار تومان متغییر می باشد.

حکم شرعی ژلیش ناخن

امروزه اکثر افراد تمایل به زیبایی ناخن ها و دست های خود دارند، به همین علت مراجع بزرگ در ارتباط با غسل و وضو حکم شرعی ژلیش ناخن به طور جداگانه صحبت کرده اند.
ژلیش ناخن روی ناخن طبیعی با بلند شدن ناخن نیاز به ترمیم دارد، و به همین علت مراجع حکم شرعی مختص خود را اعلام نموده اند.

حکم شرعی ژلیش ناخن مکارم شیرازی

بسمه‌تعالی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

کاشت ناخن مانع رسیدن آب، به عضو بدن می شود، بنابراین غسل و وضو آن فرد باطل است.

حکم شرعی ژلیش ناخن صانعی

حکم شرعی ژلیش ناخن صانعی می فرمایند:

کاشت ناخن مانعی ندارد، اما دقت داشته باشید برای وضو و غسل باید هر آنچه که مانع از رسیدن آب به بدن می شود، برداشته شود. اما اگر برداشتن این مانع دارای آسیب و مشقت شدید باشد، از بین بردن آن لازم نیست و غسل و وضو جبیره صحیح می باشد.

حکم شرعی ژلیش ناخن آیت اله خامنه ای

بسمه‌تعالی

کاشت ناخن فی نفسه موردی ندارد با فرض صدق زیبایی و زینت، حتما باید از نامحرم پوشانده باشد. در صورت کاشت ناخن، باید برای وضو و غسل موانع را با پرداخت هزینه ممکن برطرف گردد. اگر می دانید برطرف کردن آن ممکن نیس و یا رفع آن با مشقت غیر قابل تحمل باشد.

در وقت نماز باید وضو و غسل را انجام داده، در نهایت مبادرت به این کند که غسل و وضو های بعدی خود را باید به طور جبیره انجام دهد( یعنی با مرطوبی دست مانع را مسح کند.)

اما در حالتی که امکان برطرف کردن آن وجود ندارد، و در روزهای بعد باشد و برطرف نشود، غسل و وضو جبیره باطل محسوب می شود.

حکم شرعی ژلیش ناخن سیستانی

بسمه‌تعالی

سلام علیکم

غسل و وضو با هر چیزی که مانع از وصول آب می شود، صحیح نمی باشد، و ناچار باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح پاک کرد.

حکم شرعی ژلیش ناخن امام خمینی

از آنجایی که کاشت و کاور ناخن در سال‌های اخیر مطرح شده، امر جدیدی می باشد و در طی چند سال اخیر گسترش یافته است. در ارتباط با آن از امام خمینی فتوایی ثبت نشده ولی فتوای برای امام خمینی برخی موارد وجود دارد که می توان حکم کاور و کاشت ناخن را به دست آورد.

برای مثال: عمل زیبایی بینی که امام در ارتباط با آن آن اعتقاد داشتند، اگر جراح خانم باشد و موجب آسیب و ضرر نشود، عمل بینی مانعی ندارد. یا مانند وصل کردن مو برای بانوان به موهای خودشان که در فتوای امام به جایز بودن آن اشاره کرده‌اند.

با توجه موارد ذکر شده شده در بخش بالا در نظر امام خمینی ایجاد مانع در اعضای غسل و وضو هرچند که از روی اختیار فرد باشد، جایز است اما وظیفه چنین افرادی نسبت به غسل و وضو به شکل زیر می باشد:

1- زمانی که کاور و یا ناخن مصنوعی قابل برداشت نباشد یا ضرر و آسیب قابل توجهی به بدن برساند و مشقتی غیر قابل تحمل داشته باشد، حکم جبیره جاری است و غسل وضو جبیره کافی است. گرچه بهتر است چنین افرادی علاوه بر وضو و غسل جبیره، تیمم هم انجام دهند.

2- اگر روی پوست بدن مانع مثل قیر و یا همانند آن وجود داشته باشد، دست کشیدن روی آن کافیست. احتیاط کنید حتماً دست کشیدن بر روی آن گونه ای باشد که حداقل مصداق شستن حاصل شود و برای احتیاج بیشتر تیمم را نیز انجام دهید.

3- هرگاه برداشتن هرگونه کاور یا ناخن بدون آسیب رساندن به بدن و بدون ضرر و مشقت امکان پذیر باشد. هر چند با پرداخت هزینه ممکن، برداشتن آن برای طهارت لازم می باشد. همچنین غسل و وضوی جبیره کفایت نمی کند و صحیح نیست.

حکم شرعی ژلیش ناخن پا

اگر فرد از ژلیش ناخن یا لاک برای انگشتان پا استفاده کند، حکم شرعی آن با دست متفاوت می باشد. به این گونه که اکثر مراجع تقلید مسح بر روی یک انگشت پا نیز کافی می دانند، و اگر فقط یکی از انگشتان پای شما لاک یا ژلیش ناخن نداشته باشد وضو گرفتن اشکالی ندارد و افراد می توانند همان ناخن بدون مانع را مسح بکشند.

آیا می توان با ژلیش ناخن نماز خواند؟

در جواب به اینکه آیا می توان با ژلیش ناخن نماز خواند ؟ باید گفت بله می توان نماز خواند، اما تنها زمانی که قبل از اینکه از ژلیش ناخن استفاده کنید، وضو بگیرید در غیر اینصورت طبق دیدگاه و نظرات مراجع بزرگی که ذکر شده وضوی شما باطل می باشد و نماز نیز باطل می شود. اما اگر قبل از ژلیش ناخن وضو بگیرید استفاده از لاک و ژلیش در هنگام نماز خواندن حکم شرعی ندارد.

غسل با ژلیش ناخن

همانطور که در بخش بالا گفته شد غسل با ژلیش ناخن باید آب به تمام نقاطی که عضو غسل هستند، برسد اما وجود هرگونه مانع روی پوست که مانع از رسیدن آب به اعضا شود، غسل با ژلیش ناخن صحیح نیست پس باید مانع قبل از غسل در صورت امکان پاک و از بین برود.

وضو با ژلیش ناخن

در ارتباط با وضو با ژلیش ناخن نیز باید بدانید که مثل غسل کردن، هنگام وضو گرفتن نیز نباید هیچ مانعی در نقاطی که عضو وضو هستند، وجود داشته باشد. در صورت وجود هر گونه لاک و ژلیش ناخن باید از قبل وضو انجام شده باشد یا در صورت وجود هنگام وضو آن مانع را پاک یا از بین برد در غیر این صورت وضو باطل است.