امروزه یک شایعه که میان مردم در ارتباط با لیزر لیزر و نازایی رواج پیدا کرده است، در این خصوص می باشد که آیا لیزر برای بچه دار شدن ضرر دارد؟ آیا لیزر باعث نازایی می شود ؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که لیزر موهای زائد نواحی بیکینی و سایر قسمت های بدن نمی تواند باعث ناباروری شود.

اگر فردی می گوید بعد از لیزر موهای زائد، دچار ناباروری شده باید گفت علت ناباروری ایشان برخورد اشعه لیزر نبوده است بلکه می تواند از مواردی مانند: اختلالات هورمونی، بیماری های ژنتیکی و …. باشد که به راحتی موجب ناباروری می شوند. در ادامه در ارتباط با لیزر و نازایی برای کسب اطلاعات بیشتر افراد صحبت شده است.

در ادامه قصد داریم به بررسی یک سری سوالات در خصوص لیزر و نازایی بپردازیم نمونه سوالات شامل: ایا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود ؟ آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود ؟ عوارض لیزر موهای زائد چیست و ……. می باشد.

لیزر موهای زائد چیست

لیزر موهای زائد چیست

امروزه لیزر موهای زائد رواج بسیاری پیدا کرده است، لیزر موهای زائد به افراد کمک می کند تا دیگر نیازی به اپیلاسیون و اصلاح مداوم موهای زائد خود نداشته باشند.

در لیزر موهای زائد نور از سطح پوست به فولیکول‌های مو تابیده می‌شود و رنگ دانه های درون فولیکول نور را جذب کرده و گرمای بالا باعث نابودی و از بین رفتن آنها می شود.

برای بالا بردن ابرو و لیفت ابرو با روش های خانگی به صفحه روش های بالا بردن ابرو مراجعه کنید.

در واقع نور ساطع شده لیزر موجب جذب کیسه های لوله ای شکل (فولیکول) داخل پوست می شود و در نهایت نور به گرما تبدیل شده و به کیسه یا همان فولیکول آسیب می زند این آسیب ها شامل: مهار کردن رشد مو و تاخیر آن می شود.

با لیزر می توان موهای زائد ناحیه های زیر را از بین برد:

  1. لیزر صورت
  2. لیزر دست
  3. لیزر زیر بغل
  4. لیزر شکم
  5. لیزر کمر
  6. لیزر پا ها
  7. لیزر بیکینی

لیزر صورت

موهای زائد صورت با اینکه نسبت به دیگر بخش های بدن نازک و کم رنگ هستند با این حال تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد.

لیزر دست

موهای مچ دست تا آرنج نسبت به موهای بازو ضخامت بیبشتری دارند به همین علت لیزر تاثیر بهتری روی موهای مچ دست تا آرنج دارد.

لیزر زیر بغل

موهای زائد موجود در این ناحیه به علت اصلاح و اپیلاسیون های مداوم تیره تر و ضخیم تر می باشد برای کاهش و از بین رفتن کامل این موها باید طی 6 الی 8 ماه مداوم جلسات لیزر خود را ادامه دهید.

لیزر شکم

موزدایی در این ناحیه باید با دقت بالایی انجام شود چرا که موهای این قسمت نازک و کم رنگ هستند و ممکن است با لیزر از بین نروند.

لیزر کمر

اگر موهای کمرتان بزرگ و تیره است با استفاده از لیزر می توان به راحتی آن ها را از بین برد.

لیزر پا

موهای موجود در پا را می توان با خیال راحت با استفاده از لیزر در همان جلسات ابتدایی از بین برد.

لیزر بیکینی

اغلب موهای این بخش از بدن نیز مانند موهای زیر بغل و پا ضخیم و تیره هستند به همین علت این ناحیه یکی از بخش هایی است که بهترین نتیجه را طی 4 تا 6 جلسه بدست می آورد اما در خصوص اینکه آیا لیزر باعث نازایی میشه توضیحات کامل در بخش پایین ارائه شده است.

لیزر بیکینی برای افراد خاص

لیزر مو زائد در دوره شیر دهی تاثیری روی غدد شیری ندارد . اما توصیه می شود هر گونه عملی که موجب افزایش استرس و اضطراب مادر می شود به تاخیر بیفتد.

 آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟ با فراگیر شدن شایعاتی در ارتباط با لیزر موهای زائد و نازایی بیشتر بانوان دائما سوالاتی در این زمینه دارند برای مثال: ایا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود و یا اینکه آیا لیزر برای تخمدان ضرر دارد، آیا لیزر بیکینی (ناحیه تناسلی) روی تخمدان ها تاثیرات مخربی دارد آیا لیزر برای خانم های مجرد و یا در سنین باروری مناسب می باشد یا خیر؟ در این بخش با توجه به نمونه سوالات متعدد در خصوص لیزر و نازایی ابتدا باید به دو نکته توجه کرد:

  1. قدرت نفوذ نور لیزر
  2. ماهیت لیزر

قدرت نفوذ نور لیزر

به طور کلی قدرت نفوذ لیزر در پوست بین ۱ تا ۶ میلی متر می باشد. که در ناحیه درم پوست قرار دارد و این عمق، محل قرار گیری پیاز مو و ریشه است.
بهتر است بدانید نور لیزر بر خلاف امواج رادیویی و اشعه ایکس حتی موبایل، قدرت نفوذ بالایی ندارد و حداکثر تا لایه میانی( لایه دوم پوست) توانایی پایین رفتن را دارد گاهی اوقات به سختی به پیازهای موی عمقی نفوذ می کند بنابراین هرگز به غدد لنفاوی زیر بغل و بافتهای زیر پوست از جمله تخمدان ها و سایر ارگانها نمی رسد.

برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم به صفحه قرص برای رفع سیاهی دور چشم مراجعه نمایید.

ناحیه درم

پوست انسان از لایه های گوناگونی ساخته شده است که لایه میانی آن میانپوست یا ناحیه درم نام دارد.

ماهیت لیزر

ماهیت لیزر ساخته شده از نور مرئی که شدت بالایی دارد و دارای یکی از طول موجهای نور مرئی می باشد. هر طول موج لیزر توسط یک هدف در پوست جذب می شود برای مثال: هدف در ارتباط لیزر موی زائد، رنگدانه ملانین در مو می باشد و سایر سلول های پوست به شکل ساختار اولیه خود باقی می مانند.

مزایای لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

یک روش عالی با نتایج طولانی مدت برای از بین رفتن موهای زائد صورت و بدن لیزر است. مزایای لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

  • سرعت بالا: هر پارت لیزر یک چهارم ثانیه طول می کشد و تاثیر بسزایی روی چندین فولیکول مو به صورت همزمان دارد.
  • دقت بالا: لیزر می تواند بدون آسیب رساندن به اطراف ناحیه لیزری، موهای ضخیم و تیره آن را با دقت بالایی از بین ببرد
  • نتیجه قابل‌پیش‌بینی: اغلب مراجعین بعد از گذشت سه تا هفت جلسه لیزر شاهد ریزش دائمی موهای زائد خود هستند.

عوارض لیزر موهای زائد

از عوارض لیزر موهای زائد، ممکن است در جلسات اول ناحیه تحت درمان حالتی شبیه به آفتاب سوختگی بگیرد که می توان آن را با استفاده از مرطوب کننده و کمپرس های خنک رفع کرد.

آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود

با توجه به توضیحات ذکر شده در بخش بالا قدرت نفوذ نور لیزر تا بخش میانی پوست می باشد و صرفا روی فولیکول و ساقه موهای زائد پوست تاثیر بسزایی دارد بر اساس تحقیقات علمی انجام شده لیزر موهای زائد باعث سرطان یا نازایی نمی شود.

 آیا لیزر موهای زائد، برای همه افراد امن است؟

البته لیزر موهای زائد برای هیچ‌کس خطری بزرگ و نگران کننده نمی باشد اما بهتر است قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت کنید و سوابق دارویی و درمانی خود را با آن در میان بگذارید در این صورت مطمئن خواهید شد که گزینه مناسبی برای انجام فعالیت هستید و هیچ علتی برای نگرانی و استرس پیش از انجام لیزر نخواهید داشت:

  1. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، در صورت انجام لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد، بیشتر از دیگران در معرض ریسک قرار می‌گیرند چرا که خطر ابتلا به عفونت در این افراد کمی بیشتر از دیگران است.
  2. همچنین افرادی که به بیماری‌های حاد پوستی، عصبی و آلرژیک دچار هستند، ممکن است نتوانند از مزایای لیزر به خوبی بهره‌مند شوند و این فعالیت برای آن‌ها مناسب نباشد.
  3. کسانی که اختلالات هورمونی داشته و یا داروهای هورمونی مصرف می‌کنند، نمی‌توانند به نتیجه خوبی از لیزر موهای زائد برسند زیرا تا زمانی که این مشکل در بدن بوده و یا تا زمانی که این داروها را مصرف می‌کنید، موهای زائد به رشد خود ادامه خواهند داد.

به همین علت بسیار مهم است که پیش از انجام لیزر برای از بین بردن مو بدن، شرایط بررسی شود و همه اتفاق های احتمالی برای این فرآیند لحاظ شود.

سخن آخر

در بخش بالا به چند نمونه از سوالات در خصوص اینکه آیا لیزر باعث نازایی می شود؟ ( ايا ليزر كردن باعث نازايي ميشود ) آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود ؟ آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می شود ؟( آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود ) لیزر باعث نازایی میشه ؟ صحبت کرده ایم به طور خلاصه لیزر موهای زائد موجب نازایی نمی شود. برخی از عوارض کلی لیزر در بخش بالا توضیح داده شده است.

سوالات متداول در ارتباط با لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود

آیا لیزر بدن نازایی می آورد؟ ايا ليزر كردن باعث نازايي ميشود؟ آیا لیزر باعث نازایی می شود؟ خیر لیزر به علت قدرت نفوذ کمی که دارد فقط تا لایه میانی پوست و ساقه های مو نفوذ دارد و باعث از بین رفتن ریشه و ساقه مو می شود و به دیگر بخش های پوست دسترسی و نفوذ ندارد.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است

هزینه لیزر بسته به کیفیت و مرکز زیبایی معتبر انتخابی شما می باشد اما در این خصوص پیشنهاد می کنیم حتما برای لیزر موهای زائد به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

آیا ماندگاری لیزر موهای زائد دائمی است؟

اگر فولیکول های مو کاملا از بین بروند در نهایت لیزر موهای زائد به طور دائمی می باشد اما اگر باگذشت زمان موهای زائد مجددا رشد کرد شما باید بعد از اتمام جلسات لیزر سالی یک الی دو بار برای شارژ به کلینیک مربوطه مراجعه نمایید.