حالت و فرم ابرو های شما 25 درصد در زیبایی صورت شما تاثیر دارد. معمولا ابروهای هشتی و کمانی که به بالا کشیده شده اند حالت زیبا تری به چهره می دهند، به اعمالی که موجب بالا کشیدن ابرو می شود لیفت ابرو می گویند. ما قصد داریم در ادامه شما را با روش های مناسب لیفت ابرو آشنا کنیم.

چگونه ابرو های خود را بالا ببریم
چگونه ابرو های خود را بالا ببریم

چگونه ابرو های خود را بالا ببریم

چگونه ابروهایمان را بالا ببریم؟ در پاسخ به اینکه چگونه ابرو خود را بالا ببریم، باید گفت راهکار های زیادی در این زمینه وجود دارد که به ترتیب از روش های غیر جراحی و کم تهاجمی تا تهاجمی ترین آن ها در این مقاله بازگو کرده ایم این روش ها عبارتند از:
1. روش‌های غیرجراحی برای بالاکشیدن ابرو
2. روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو

در بخش زیر برای افرادی که قصد دارند در منزل ابروهای خود را بالا ببرند یا آن ها را لیفت کنند، فیلم آموزش بالا بردن ابرو در خانه را قرار داده ایم.

روش‌های غیرجراحی برای بالاکشیدن ابرو

یکی از راهکارهای درمانی، درمان افتادگی ابرو بدون جراحی می باشد که می توانید بدون جراحی و عوارض آن و با هزینه مناسب به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید این روش های غیر تهاجمی شامل:

  • نحوه برداشتن ابرو
  • میکروبلیدینگ
  • آرایش ابرو
  • تزریق بوتاکس
  • درمان با امواج رادیویی
  • انواع ژل ها و فیلر ها
  • درمان با لیزر یا لیزرتراپی
  • لیفت با نخ

نحوه برداشتن ابرو

همانطور که می دانید بند انداختن ابرو یکی از روش های کهن و تاثیر گذار برای شکل دادن و مرتب کردن ابرو می باشد. قبل از اقدام به انجام هر کاری حتما با یک متخصص در ارتباط با زیبایی ابروهای خود مشورت کنید اگر ابرو های شما به نظر افتاده دیده می شود شاید علت، فقط مدل نادرست ابروی شما باشد که می توان به راحتی آن را رفع کرد.

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ موجب لیفت شدن و پر تر شدن ابرو می شود چرا که در این روش با استفاده از قلم مخصوص مقداری خط های نازک متشابه مو و متناسب با رنگ ابرو به بالای ابرو و درون آن اضافه می شود البته توجه داشته باشید این روش به صورت موقت و نیمه دائمی است.

آرایش ابرو

یکی دیگر از روش های لیفت ابرو، آرایش ابرو می باشد چرا که آرایش ابرو علاوه بر اینکه روی پر بودن و رنگ ابرو تاثیر دارد موجب بالاتر دیده شدن ابرو نیز می شود شما می توانید به راحتی با استفاده از لوازم آرایشی ابروی خود را مانند مدل ابرو لیف شده درست کنید.

تزریق بوتاکس

با تزریق بوتاکس به ماهیچه مد نظر می توان قدرت آنها را کاهش داد تا توسط ماهیچه های دیگر در پیشانی، ابرو به بالا کشیده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه توصیه می شود حتما با افراد متخصص مشورت کنید.

درمان با امواج رادیویی

یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی درمان با امواج رادیویی می باشد که ماندگاری آن به مدت یک الی دو سال طول می کشد. امواج رادیویی با عبور از پوست بدون ایجاد هرگونه زخم باعث کشیدگی در پوست می شود که این عمل موجب کشیده شدن ابرو به سمت بالا می شود.

انواع ژل ها و فیلر ها

تزریق ژل و فیلر به مناطق اطراف ابرو و پیشانی، موجب کشیدگی پوست و درنهایت بالا تر کشیدن ابرو می شوند.

درمان با لیزر یا لیزرتراپی

از این روش برای درمان زخم و آکنه استفاده می شود با حذف لایه نازک پوست، چین و چروک ها از بین می روند.

لیفت با نخ

در پاسخ به اینکه برای کشیده شدن ابرو چه کنیم باید گفت لیفت با نخ یکی از راهکار های پیشنهادی ما به شما می باشد. یکی دیگر از مراحل لیفت ابرو بدون جراحی، لیفت با نخ است در این مرحله با استفاده از نخ های مخصوص از جنس نخ بخیه، ابرو متناسب با خط رویش مو به سمت بالا کشیده می شود.

اصلا نگران دیده شدن نخ ها نباشید چرا که این نخ ها در زیر خط رویش مو قرار می گیرد و مقاومت این نخ ها به مدت 18 ماه می باشد.

روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو

روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که این سه دسته شامل:

  • لیفت ابروی مستقیم
  • لیفت ترنس فرهد (پیشانی)
  • لیفت ابروی ترنس بلفاروپلاستی

لیفت ابروی مستقیم

از روش لیفت ابروی مستقیم برای بالابردن ابرو، معمولا زمانی استفاده می شود که افتادگی پلک طی آسیب فیزیکی ایجاد شده باشد.

روش لیفت مستقیم برای بانوانی که سابقه تاتو دارند و تنها نیاز مند بالارفتن دم ابرو هستند، نتیجه مناسبی دارد. همچنین لیفت ابروی مستقیم، برای آقایانی که خط رویش موی آنها توقف و پسرفت کرده مناسب می باشد. لیفت ابرو مستقیم از راهکارهایی هست که نتیجه تقریبا دائمی دارد.

لیفت ترنس فرهد ( پیشانی)

لیفت ترنس پیشانی خود شامل انواع جراحی زیر می‌باشد:

  • لیفت ابرو وسط پیشانی
  • لیفت آندوسکوپی پیشانی
  • لیفت تاجی پیشانی و ابرو
  • لیفت پیشانی و ابرو تریکوفیتیک
  • لیفت بخیه

روش های ذکر شده در بخش بالا نیز از راهکارهای بالا کشیدن ابرو دائمی برای رفع افتادگی ابرو می باشد.

لیفت ابروی ترنس بلفاروپلاستی

این بخش شامل دو دسته از موارد است که در بخش پایین توضیح داده ایم:

  • روش لیفت ابروی بروپکسی اینترنال
  • روش لیفت ابروی میوپلاستی گلابلار
روش لیفت ابروی بروپکسی اینترنال

 افتادگی پلک جانبی ابرو یکی از تغییرات متداول مربوط با افزایش سن است که منجر به پر حجم شدن و پرشدن پلک بالا می گردد. در این حالت بالا بردن یا کشیدن قسمت بیرونی ابرو یکی از روش‌های جراحی برای رفع افتادگی ابرو به شمار می‌رود که این روش همراه با بلفاروپلاستی پلک بالا انجام می شود.

البته توجه داشته باشید که جراحی بروپکسی همراه با بلفاروپلاستی یک روش مرسوم برای لیفت ابرو به شمار می رود.

روش لیفت ابروی میوپلاستی گلابلار

اغلب ممکن است افراد (از جمله مردان) از محل قراگیری ابرو های خود کاملا راضی باشند اما دلیل نارضایتی آنها وجود خط های عمودی در ابرو باشد در این صورت جراحی میوپلاستی همراه با جراحی بلفاروپلاستی انجام می شود.

  بالا بردن ابرو با روش خانگی
بالا بردن ابرو با روش خانگی

بالا بردن ابرو با روش خانگی

در قسمت های بالا در جواب به اینکه برای بالا بردن ابرو چه کنیم تمام راهکارهای موجود را به شما معرفی کردیم در نهایت قصد داریم راهکارهایی برای افزایش فاصله چشم و ابرو با روش های خانگی را در این قسمت توضیح دهیم.

چگونه ابروها را بالا بکشیم

اگر قصد دارید در منزل روش هایی بدون عوارض برای بالا بردن ابروی خود انجام دهید ما در این بخش این راهکار ها را بررسی می کنیم.

روش های بالا بردن ابرو در خانه شامل:

  • لیفت ابرو در خانه با خیار
  • ژل آلوئه‌ورا برای بالا کشیدن ابرو
  • لیفت ابرو در خانه بابونه
  • چای سبز برای بالا بردن ابرو
  • انگور درمان افتادگی ابرو در خانه
  • روغن زیتون برای بالا بردن ابرو

لیفت ابرو در خانه با خیار

خیار در آبرسانی پوست تاثیر بسزایی دارد و موجب تقویت و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. علاوه بر آن، خیار برای درمان خانگی لیفت ابرو مفید، طبیعی و بدون عوارض می باشد.

ژل آلوئه‌ورا برای بالا کشیدن ابرو

یکی دیگر از درمان های خانگی که به افتادگی ابرو و پلک کمک می کند، ژل آلوئه ورا است. ژل آلوئه ورا علاوه بر آن که موجب آبرسانی و جوانسازی پوست صورت شود دارای آنتی اکسیدان نیز هست. بنابراین این گیاه برای کسانی که دچار افتادگی ابرو و پوست هستند تاثیر شگفت انگیزی دارد.

روش استفاده: ژل میان گیاه را خارج کنید و به پشت پلک و اطراف ابرو بزنید پس از گذشت بیست دقیقه آن را با آب خنک بشویید.


لیفت ابرو در خانه بابونه

یکی دیگر از گیاهان مفید که در درمان افتادگی پلک و ابرو کمک بسزایی می کند گیاه بابونه است. طرز استفاده از این گیاه به گونه ای می باشد که باید کیسه های چای بابونه را برای مدت زمانی در یخچال قرار دهید و با سرد شدن تی بگ ها آن ها را روی چشم و ابروها قرار داده و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی پلک و ابرو بماند.

چای سبز برای بالا بردن ابرو

چای سبز از دیگر درمان های خانگی برای بالا بردن ابرو است که دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی می باشد. چای سبز به دلیل وجود پلی فنول ها به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

روش استفاده از چای سبز: تنها لازم است با چای سبز بالای پلک ها را ماساژ دهید.

انگور درمان افتادگی ابرو در خانه

انگور به دلیل رسوراترول بالایی که دارد موجب کندی و یا مانع روند پیری سلول های پوستی می شود به همین علت مصرف انگور برای درمان افتادگی ابرو گزینه مناسبی است.

روغن زیتون برای بالا بردن ابرو

روغن زیتون به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در این ماده در درمان افتادگی ابرو بسیار موثر است برای استفاده از خواص این ماده فوق العاده باید در ابتدا مقداری از این ماده را گرم کرد و با رسیدن به دمای ولرم ابرو و پلک ها را با آن ماساژ داد. توجه داشته باشید که این روغن باید از شب تا صبح روی محل مورد نظر بماند و صبح آن را با آب سرد بشویید.