معمولا خانم های باردار در طی چند ماه بارداری خود شاهد علائم و نشانه های متفاوتی در بدن خود هستند. باتوجه به اینکه بدن مادر در بارداری دچار نوسانات هورمونی مختلفی می شود، یکی از علائم شایع در آنان ریزش مو می باشد. تعداد کثیری از مادران باردار در طول 9 ماه بارداری امکان دارد ریزش مو را تجربه کنند. چنانچه در دوره بارداری هستید و درگیر ریزش مو ناشی از این دوران شده اید با ما همراه باشید در ادامه شما را با اطلاعات کامل در ارتباط با ریزش مو در بارداری آشنا می کنیم.

علت ریزش مو در بارداری

علت ریزش مو در بارداری

زنان در مدت بارداری تغییرات زیادی در موهای خود حس می کنند. تعدادی از افراد موهای خود را از دست می دهند و تعدادی دیگر حس می کنند موهایشان قوی تر و براق تر شده است. البته این تغییر ریشه در افزایش سطوح بالا تر استروژن دارد که موجب تحریک شدن فولیکول مو می شود. در برخی دیگر این تغییر به صورت تغییر حالت موها صورت می گیرد، برای مثال: موهای مجعد و معمولی آنها صاف شده یا همین عمل به صورت برعکس انجام می شود.

همانطور که می دانید به طور معمول روزانه حدود 50 تا 70 تار مو می ریزد. البته در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی ریزش مو در اوایل بارداری نیز امریست طبیعی. بعد از گذشت 3 ماه از زایمان برخی افراد به ریزش مو دچار می شوند که ریشه در تغییر هورمون ها و ساختار فیزیولوژیک بدن دارد.

تعدادی از بانوان در زمان بارداری ریزش مو را تجربه می کنند و می فهمند که موهایشان نازک شده و یا تعداد زیادی از آنها می ریزد. این ریزش مو امکان دارد از دوران بارداری تا بعد از زایمان ادامه داشته باشد.

ریزش مو برای برخی افراد موضوعی نگران کننده می باشد در صورتی که علت ریزش مو در بارداری در واقع تغییر هورمون ها یا استرس های طبیعی بارداری می باشد که موقتی نیز هستند و در طی زمان برطرف می شوند.

اما در صورت مواجه با ریزش موی شدید در دوران بارداری بهتر است با پزشک متخصص خود این موضوع را در میان بگذارید.

برخی از پزشکان متخصص می گویند ریزش مو پس از زایمان دوره خاصی دارد که معمولا این دوره تا 3 الی 4 ماه ادامه دارد. البته دقت داشته باشید برخی از عوامل مانند: کمبود مواد مغذی و شیر دهی، تغذیه نامناسب موجب تشدید ریزش مو می شود. حتی تغذیه نامناسب موجب می شود که 5 تا 30 درصد موها رشد مجدد نداشته باشند.


آیا ریزش مو نشانه بارداری است

در پاسخ به اینکه آیا ریزش مو نشانه بارداری است باید گفت ریزش مو در بیشتر زنان باردار رخ می دهد که ریشه در تغییر هورمون و افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زن باردار دارد اما ریزش مو در بانوان صرفا نشانه بارداری نمی باشد ممکن است فرد دچار عارضه ای شده باشد که بهتر است حتما به پزشک متخصص مراجعه نماید.

ریزش مو در دوران شیردهی

معمولا زمان شروع ریزش مو در دوران شیر دهی در تمامی افراد یکسان نیست. بانوانی که به تازگی وارد مرحله شیر دهی می شوند باید توجه بخصوصی به این مسئله داشته باشند. همین امر موجب می شود تا در صورت مشاهده ریزش مو در دوران شیر دهی با مراجعه به پزشک متخصص مانع از بروز مشکلات ناشی از ریزش مو شوند.

بیشترین میزان احتمال ریزش مو خانم در دوران شیر دهی به سن 2 الی 4 ماهگی نوزاد بستگی دارد. بانوان شیرده در این دوره باید توجه بیشتری داشته و کنترل بیشتری بر روی ریزش موهایشان داشته باشند. در نهایت می توانند به آسانی مشکل ریزش مو در دوران شیر دهی را برطرف کنند. درغیر این صورت امکان دارد میزان موهای ریخته شده بیشتر شود.

جلوگیری از ریزش مو در بارداری و شیردهی

یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ریزش مو در بارداری و شیردهی که به کمک بسزایی در جلوگیری از ریزش مو دارد، استفاده از شامپو های مناسب می باشد. برخی از این شامپو ها می توان به شامپو های طبیعی و گیاهی اشاره کرد که در عرصه ریزش مو کمک فراوانی به خانم ها می کند. معمولا این شامپو ها تاثیر بسزایی در افزایش حجم مو و ضخیم شدن آنها دارند.

علاوه بر استفاده از شامپو مناسب برخی عوامل دیگر که موجب جلوگیری از ریزش مو در بارداری و شیردهی می شوند، شامل: تغذیه و رژیم غذایی مناسب همچنین دوری از عوامل استرس زا می باشد.


ریزش مو در بارداری تا کی ادامه دارد

ریزش مو در بارداری تا کی ادامه دارد؟ افراد زیادی در این خصوص سوال می پرسند باید گفت که معمولا ریزش مو در بارداری تا یک الی چهار ماه می ریزند، سپس شروع به رشد مجدد می کنند.

ریزش مو در ماه اول بارداری

همانطور که در بخش بالا ذکر شد معمولا ریزش مو در ماه اول بارداری تا ماه چهارم بارداری ادامه دارد. درخصوص درمان آن باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید که در صورت کمبود ویتامین مشکل برطرف شود و اگر دلایل دیگری دارد مشکل شناسایی و سریعا رفع شود.

ریزش مو در سه ماه اول بارداری

عده زیادی از افراد در خصوص ارتباط ریزش مو در بارداری و جنسیت جنین نی نی سایت سوال پرسیدند باید بدانید در برخی از بانوان به دلیل کمبود ویتامین معمولا در سه ماه اول بارداری دچار ریزش مو می شوند اما در حالت عادی رشد موها خوب بوده و ریزشی صورت نمی گیرد.


توقف ریزش مو در بارداری

افراد زیادی می پرسند که توقف ریزش مو در بارداری چه زمانی رخ می دهد، همانطور که در بخش بالا ذکر شد معمولا ریزش موها تا یک الی چهار ادامه دارد پس گذشت این مدت شاهد توقف ریزش مو در بارداری خواهید شد.

درمان خانگی ریزش مو در بارداری

افراد زیادی به دنبال راهکار و درمان خانگی ریزش مو در بارداری هستند، از این رو ما در این بخش قصد داریم بهترین درمان خانگی ریزش مو در بارداری را به شما معرفی کنیم.

درمان خانگی ریزش مو در بارداری به شرح زیر می باشد:

  • ماساژ سر با روغن نارگیل
  • ماساژ سر با زردچوبه
  • ماساژ سر با آلوئه ورا

یکی دیگر از راهکار های خانگی کنترل رژیم غذایی می باشد، استفاده از مواد غذایی حاوی اسید های چرب مانند: میگو، گوشت گاو، گل کلم، گردو و ………. توصیه می شود.

سوالات متداول در خصوص ریزش مو در بارداری

درمان ریزش مو در بارداری نی نی سایت

عده زیادی به دنبال علت ریزش مو در بارداری نی نی سایت و درمان ریزش مو هستند، در خصوص درمان ریزش مو در بارداری باید بدانید شما می توانید با استفاده از درمان های خانگی موجود در مقاله، ریزش مو در دوران بارداری خود را تا حدودی کاهش دهید.

درمان خانگی ریزش مو در بارداری

عده زیادی از بانوان که با این مشکل ریزش مو در بارداری مواجه هستند به دنبال درمان خانگی ریزش مو در بارداری می گردند. برخی از درمان های خانگی شامل: ماساژ سر با روغن نارگیل، ماساژ سر با زردچوبه، ماساژ سر با آلوئه ورا و ….. می باشد.