پوست مهمترین عنصر جوانی است که بیشتر از هر جای دیگری از بدن ، آثار پیری را به نمایش میگذارد علاوه بر بالا رفتن سن ، داشتن تغذیه نامناسب مهمترین علت کاهش سطح کلاژن در پوست است که به ایجاد چین و چروک منجر میشود لذا با انجام برخی از راهکارها، میتوانید ظاهر پوست خود را زیبا و جوانتر کنید ، یکی از این راهکارها استفاده از خوراکی های حاوی کلاژن است که در جوانسازی پوست نقش بسیار مهمی دارد از جمله :

 

 گوشت قرمز ، تخم مرغ ، مرغ ، ماهی ، بذر کدو تنبل ، بادام ، لوبیا ، نخود و سبزیهای تیره در جوانسازی پوست موثر هستند .خوردن میوه و سبزیهای تازه بخصوص سبزیهایی که مایع لزج دارند مانند بامیه در سلامت و جوانی پوست نقش دارند.مصرف محصولاتی مانند سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، خیار ، عسل ، روغن نارگیل ، پوست را تازه و جوان نگه میدارند.

 

برای کلاژن سازی پوست صورت چه بخوریم 

 

کلاژن یکی از مهمترین اجزای ساختمانی در پوست ، استخوان ، دندانها ، ماهیچه ها و تاندون ها است و از فراوانترین پروتئین های موجود در بدن است که مانند چسبی بافتهای مختلف بدن را در کنار هم نگه میدارد ، با افزایش سن، پروتئین کلاژن کاهش میابد و کمبود آن باعث خشکی ، چین و چروک ، کاهش انعطاف پذیری و پیری پوست میشود.

 

انواع مواد غذایی حاوی کلاژن عبارتند از :

قلم گوسفند ، گاو و پای مرغ منبع عظیمی از کلاژن هستند و تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست و پاکسازی پوست دارندخوردن مرکبات ، ویتامین C ، کلم بروکلی ، توت فرنگی ، سبزیجات تازه ، تخم مرغ ، فلفل دلمه ای ، صیفی جات قرمز رنگ برای کلاژن سازی بسیار موثر است.مواد غذایی حاوی پروتئین ، آنتی اکسیدان ها ، سلنیوم و روغن ماهی نیز برای کلاژن سازی پوست مفید هستند.

 

برای زیبایی صورت چه بخوریم 

 

از میان ویتامین های موثر در جوانسازی پوست ، ویتامین C پیشتاز است ، همچنین خوردن ویتامین E و پلی فنول بهترین ها، برای زیبایی پوست هستند ، خوردن چای سبز به مقدار 1 تا 2 فنجان در روز ، زیتون سبز ، انگور ، هلو ، تمشک ، سیب ، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، هویج ، مارچوبه ، اسفناج ، پیاز ، غلات کامل ، آجیل ، انواع مغزها مانند گردو ، بادام و فندق ، انواع حبوبات مانند لوبیا و سویا ، روغن زیتون فرابکر خالص، شکلات تلخ و امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا، ساردین ، سالمون ، شاهدانه ، جوانه گندم در زیبایی پوست موثر است .

 

برای زیبایی پوست صورت چه قرصی بخوریم 

برای زیبایی پوست صورت چه قرصی بخوریم
شربت کلاژن تالگو برای زیبایی پوست صورت

شربت کلاژن 10.000 تالگو ، یک مکمل غذایی سالم دریایی است که از پوست ماهی گرفته شده و سرشار از عصاره جلبک ها و گیاهان دریایی است ، از مواد 100% طبیعی و از دل دریا استخراج شده و به اکسیر جوانی معروف است ، شربت کلاژن تالگو ، حاوی ده هزار واحد کلاژن خالص دریایی ، سلنیوم ، زینک و ویتامین C است ، یک نیروی کمکی فوق العاده قوی برای تقویت پوست است که در راستای مبارزه با علائم پیری تولید شده است ، این شربت از پوست در برابر استرس های اکسیداتیو محافظت میکند و اثر سیستمیک و ضد پیری بر روی پوست و همه اعضای بدن دارد ، پوست ، مو و ناخن را سالم و درخشان نگه میدارد.

 

مصرف مکمل های A ، E ، C و بیوتین نیز در جوانسازی و حفظ سلامت پوست بسیار موثر هستند.در مصرف مکمل های محلول در چربی مانند ویتامین های A , D , E ، K دقت شود ، زیرا مصرف زیاد این ویتامین ها باعث تجمع آن در بدن شده و ایجاد مسمومیت میکند که بسیار خطرناک است لذا توصیه میشود این ویتامین ها را تحت نظر پزشک متخصص مورد استفاده قرار دهید و از مصرف خود سرانه آنها اجتناب کنید.

 

 

برای شفافیت پوست صورت چه بخوریم 

 

نوشیدنی سم زدای اسپیرولینا برای شفافیت پوست
نوشیدنی سم زدای اسپیرولینا برای شفافیت پوست

اگر بدنبال باز گرداندن درخشش و شفافیت پوست خود هستید داشتن یک رژیم غذایی سالم ، مملو از سبزیجات تازه ، برگ دار و میوه های فصلی برای جوانسازی و شفافیت پوست شما بسیار ارزشمند است.

 

خوردن مکمل غذایی سم زدا و انرژی بخش اسپیرولاین تالگو ، از برند تالگو با طعم طبیعی لیمو و نعنا فاقد مواد قندی و کالری ، یک آنتی اکسیدان موثر غذایی است که سرشار از مواد مغذی ضروری و مورد نیاز بدن ، منیزیم دریایی و ویتامین C است و بدلیل سم زدایی بدن باعث شادابی و شفافیت پوست میشود و مقاومت پوست را در برابر استرس های اکسیداتیو افزایش میدهد .

 

مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ، سلنیوم ، ویتامین های A ,C, E ، در شفافیت پوست کمک کننده هستند.نوشیدن آب زیاد در طی روز به سلولهای پوست کمک میکند تا مواد مغذی را بخوبی دریافت و سموم بدن را دفع کند و باعث شفافیت و درخشش پوست شود، همچنین مصرف انواع مواد مغذی و سایر ریز مغذی ها بصورت منظم و مداوم کمک میکند تا نتیجه و اثر بخشی این مواد را بسادگی بر روی پوست خود مشاهده کنید.

 

 

برای شادابی پوست صورت چه بخوریم 

برای شادابی پوست صورت چه بخوریم
مواد غذایی لازم برای شادابی پوست صورت

برای شادابی پوست ، غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ، سلنیوم ، ویتامین های A , C , E و نوشیدن آب فراوان توصیه میشود زیرا نوشیدن آب به سلولها کمک میکند تا پوست مواد مغذی را دریافت و سموم را از خود دور کند و از آنجا که سیستم داخلی بدن کاملا هیدراته میشوند پوست بطور طبیعی شاداب و درخشنده میشود.خوردن آواکادو از روند تخریب و پیری پوست جلوگیری میکند و باعث کاهش چین و چروک و تیرگی پوست میشود.

 

 هویج و سیب زمینی شیرین نیز حاوی میزان بالایی بتاکاروتن و ویتامین آ و آنتی اکسیدان است که علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید ، اثر سمزدایی بر روی بدن دارد و باعث درخشش و شادابی پوست میشود و از روند پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری میکندو همنچنین باعث از بین بردن چین و چروک در پیشانی می شود..مصرف روغن ماهی تن ، سالمون و روغن کتان باعث سلامت پوست شده و پوست را صاف و شفاف میکند .

 

برای تقویت پوست صورت چه بخوریم 

مواد غذایی تقویت کننده پوست
مواد غذایی تقویت کننده پوست

افزایش سن باعث تخریب اجزای تشکیل دهنده پوست از جمله پروتئین های کلاژن و الاستین که نقش مهمی در سلامتی و زیبایی پوست دارند میشود لذا بهترین راه برای تقویت پوست ، داشتن یک تغذیه مناسب است.ماهی سالمون : از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 میباشد و در حفظ سلامت و تقویت پوست نقش مهمی دارد.

 

سبزیجات با برگ تیره ، سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری هستند که به رفع تیرگی و روشن شدن رنگ پوست کمک میکنند .آکاووکادو ، حاوی ویتامین E است و پوست را نرم و درخشان میکند.هویج ، حاوی بتاکاروتن است که باعث تقویت پوست شده و از خشک شدن پوست جلوگیری میکند .

 

برای از بین بردن چین و چروک صورت چی بخوریم 

 

هیچ کس دوست ندارد هنگام بیدار شدن از خواب و مشاهده خود در آینه ، صورت و دور چشم خود را پر از خطوط نازیبا ببیند ، در گذشته و سالهای خیلی دور ، چین و چروک فقط مختص افراد مسن بود ولی در دنیای پر از استرس امروز با سبک زندگی و تغذیه نامناسب ، بیخوابی های مکرر ، میتوان چین و چروک را در سنین پایین تر نیز مشاهده کرد به همین دلیل عده ای بمحض ایجاد چین و چروک در پوست ، راحت ترین راه حل را انتخاب میکنند و به تزریق بوتاکس یا درمانهای دیگر روی میاورند در صورتی که بهترین روش درمان برای چروک هایی که هنوز عمیق نشده و سطحی هستند استفاده از درمانهای طبیعی و خانگی است از جمله ، خوردن مواد مغذی ، ویتامین ها که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

 

روغن زیتون ، منبع خوبی از آنتی اکسیدان هاست و از ایجاد رادیکال های آزاد که عامل اصلی چروک های زودرس پوستی است جلوگیری میکند به همین دلیل توصیه میشود روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

برگ ، دانه و روغن شنبلیه ، یک منبع بسیار خوب برای رفع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک های پوست استزنجبیل ، دارای خاصیت ضد پیری است ، باعث تحریک گردش خون در پوست شده و به جذب بهتر مواد غذایی کمک میکند .موز حاوی ویتامین های A ،B، E، C است ، پوست را تغذیه و نرم میکند.

 

نقش سلنیوم در جوانسازی پوست صورت 

نقش سلنیوم در جوانسازی پوست صورت
مواد غذایی حاوی سلنیوم برای جوانسازی پوست صورت

 

سلنیوم یک ماده معدنی و یک آنتی اکسیدان قوی و موثر است که به عنوان ماده زیبایی پوست شناخته شده و قادر است روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد ، محصولات خوراکی حاوی سلنیوم ، نقش مهمی در سلامت بدن انسان دارد ، این ماده نه تنها می‌تواند بافت‌های همبند و استخوان‌ها را تقویت کند بلکه در مراقبت از ناخن‌ها ، مو و پوست بسیار مفید است و برای رفع اختلالات پوستی و نگهداری از ظاهر زیبای پوست مصرف خوراکی و موضعی این ماده توصیه میشود .

 

مهم ترین منابع خوراکی سلنیوم ، در سیب، غلات کامل ، حبوبات، جودوسر ، جعفری ، گوشت ، قارچ ، تخم مرغ ، آجیل بخصوص آجیل برزیلی ، غذاهای دریایی مانند خرچنگ ، ماهی و میگو ، کلم خام ، بادام زمینی ، هویج ، پیاز ، خیار و کدو تنبل یافت میشود .

 

نقش آنتی اکسیدان ها در جوانسازی پوست صورت 

 

سلولهای پوستی در تماس با عواملی مانند اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید ، دود سیگار، آلودگی هوا ، ویروس ها و باکتری ها از خود واکنش نشان داده و رادیکال های آزاد تولید میکنند و با حمله به سلولهای پوستی باعث تخریب سلولها و پیری زودرس پوست میشوند ، آنتی اکسیدان ها موادی هستند که باعث کاهش رادیکال های آزاد میشوند و از تخریب سلولهای پوستی جلوگیری میکنند و باعث بهبود و جوانسازی پوست میشوند .

 

آنتی اکسیدان ها ، در انواع غذاها بخصوص میوه ها و سبزیهای رنگی مانند اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، کدو ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها ، چغندر ، لوبیا و فلفل به مقدار فراوان یافت میشود، جعفری ، گوشت ، قارچ ، تخم مرغ ، آجیل برزیلی ، غذاهای دریایی مانند خرچنگ ، ماهی و میگو منابع غنی از آنتی اکسیدان هستند و خوردن آنها به مقدار فراوان توصیه میشود .

 

ویتامین A و تاثیر آن در جوانسازی پوست صورت 

 

نقش آنتی اکسیدان ها در جوانسازی پوست صورت
مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان جهت پاکسازی پوست صورت

ویتامین A یک ماده مغذی و ضروری برای جوانسازی پوست است که برای سلامت و جوانی پوست بسیار اهمیت دارد ، از پوست در مقابل محرک های مضر که به سطح پوست آسیب میزند محافظت میکند و باعث ایجاد یک سد محافظتی در پوست میشود ویتامین آ یا رتینول به تولید سلولهای جدید پوستی کمک میکند ، کمبود این ویتامین باعث خشکی پوست شده و در صورت بی توجهی و ادامه روند خشکی ، باعث مشکلات پوستی و از جمله پیری زودرس پوست میشود .

 

روغن کبد ماهی ، جگر ، قلوه ، زرده تخم مرغ ، خامه ، کره از منابع غنی ویتامین آ هستند همچنین لبنیات پرچرب ، گوشت قرمز ، سبزیجات تازه ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی ، فلفل قرمز شیرین و مواد غذایی چرب دریایی غنی از ویتامین آ هستند .

 

خلاصه و نتیجه گیری :



هر غذایی که میخورید مستقیما بر روی سلامت پوست شما تاثیر گذار است و نباید تاثیر مواد غذایی را بر روی سلامت و زیبایی پوست خود نادیده بگیرید بدین منظور غذاهای پرچرب که حاوی قند و شکر مصنوعی است را از رژیم غدایی خود حذف کنید و مصرف غذاهای سالم و مغذی که حاوی ویتامین و مواد معدنی است را جایگزین آن کنید به تغذیه سالم در روتین غذایی خود توجه کنید و آب فراوان بنوشید تا همیشه پوستی سالم ، شاداب و شفاف داشته باشید. همچنین مطالعه مطلب چگونه پوستی صاف و شفاف داشته باشیم توصیه می شود.

 

همچنین ضروری است که کمبودهای تغذیه ای را با مصرف مکمل های غذایی تامین کنید ، مصرف مکمل های غذایی از جمله شربت کلاژن و نوشیدنی سمزدای اسپیرولینا از برند تالگو فرانسه ، بهترین مکمل های غذایی برای جوانسازی و شفافیت پوست هستند استفاده از قرص های مولتی ویتامین ، ویتامین C ، بیوتین و زینک پلاس مکمل های دیگری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو هستند که در مصرف این مکمل ها نباید زیاده روی کرد .