در این مقاله از سایت تالگو نور ، انواع لک های پوستی ، علل ایجاد لک ، روشهای درمان و پیشگیری از لک را بخوانید و تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لک چیست ، چرا و چگونه بوجود می آید ؟

در پوست انسان ، سلول هایی بنام ملانوسیت وجود دارد که وظیفه آنها تولید رنگدانه های پوستی یا ملانین است ، هرچه مقدار ملانین در پوست بیشتر باشد رنگ پوست تیره تر میشود ، افزایش تعداد ملانوسیت ها و اختلال در فعالیت ملانین به تغییر رنگ و یا لک های پوستی منجر میشود به همین دلیل افزایش و تجمع ملانین در یک ناحیه از پوست ، باعث تمایز تیرگی آن بخش با سایر نواحی دیگر پوست میشود ، لک های پوستی معمولاً قهوه ای رنگ هستند و ممکن است بر روی پوست صورت و یا سایر نقاط دیگر بدن هم ایجاد شوند. همچنین مطالعه مطلب سریع ترین راه از بین بردن لک صورت توصیه می شود.

علل ایجاد لک روی صورت

افراد مبتلا به لک های عمقی و مزمن پوستی ، راه حل های زیادی را امتحان مبکنند ولی بدلیل عدم موفقیت در درمان و مشکلات روانی ، اجتماعی و اقتصادی زیادی که به آنها تحمیل میشود از ادامه درمان خسته میشوند و درمان خود را نیمه کاره رها میکنند ولی مهم است که بدانید ، روند درمان در لک های مزمن ، یک پروسه طولانی است نباید در درمان خود عجله کنید بلکه باید کاملا صبور باشید زیرا داشتن صبر و حوصله و انتخاب راه درست و بکار بردن روش صحیح درمانی ، از همان ابتدا شما را نسبت به درمان دلگرم و امیدوارتر میکند لذا باید از تغییر جهت در شیوه درمان و تغییر مداوم محصولات درمانی خود اجتناب کنید .

عوامل ایجاد کننده لک صورت چیست ؟

لک صورت بدلایل زیادی ایجاد میشود که از عوامل ایجاد کننده آن میتوان به موارد ذیل اشاره کرد

 سوابق فامیلی و خانوادگی :

عوامل ژنتیک و داشتن سوابق فامیلی و خانوادگی از فاکتورهای مهم در ایجاد لک های پوستی است .

تغییرات هورمونی :

تغییرات هورمونی در خانمها بویژه در دوران بارداری ممکن است باعث ایجاد ملاسما شود ، این لک های تیره در پوست صورت ، گردن و بازوها ایجاد شده و بسیار شایع است و به ماسک حاملگی معروف است .

 نور خورشید :

قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب شدید بخصوص در نواحی ساحلی باعث سوختگی و ایجاد لک های پوستی در پوستهای ظریف و حساس بویژه قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب هستند میشود. همچننین مشاهده محصول ضد آفتاب پلینک تالگو توصیه می شود.

 شرایط شغلی نامناسب :

تماس مداوم با نور صفحه کامپیوتر بخصوص در طول شب و یا تماس با بعضی از مواد شیمیایی

لک های ناشی از افزایش سن :

این لک ها معمولا در دهه های سوم تا پنجم زندگی ایجاد میشود و بیشتر در پشت دستها و در پوست صورت ظاهر میشوند .

 مصرف برخی داروها :

 مصرف داروهایی مانند قرصهای ضد بارداری و استروئیدها و یا انجام پرتو درمانی .

کمبود ویتامین ها :

کمبود ویتامین های B12 ، A ، C و اسید فولیک

در کمبود ویتامین A ، لک های گسترده ای ایجاد میشود که معمولا دارای برجستگی هایی شبیه پوست مرغ است و در کمبود اسید فولیک ، کمبود ویتامین C و سایر انواع کم خونی ها هم لک های مشابهی ایجاد میشود. همچنین مطالعه مطلب برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم توصیه می شود.

تحریک مداوم پوست صورت :

 از طریق دست کشیدن و خاراندن زیاد پوست .

سوختگی پوست :

حرارت و مواد اشتعال زا باعث سوختگی پوست میشود که بر اساس شدت و درجه سوختگی ، علائم لک در پوست متفاوت است .

برخی از انواع بیماریها :

بیماریهای کبدی ، کلیوی ، آنمی ( کم خونی ) ، کم کاری یا پرکاری تیروئید ، بیماریهای التهابی پوست مانند پسوریازیس و یا اگزما ، اگر تحت درمان قرار نگیرند ممکن است زمینه را برای ایجاد لکه های پوستی فراهم کند.

سرطان یا کارسینومای پوستی : در سرطان پوست (ملانوما ) ، لک های پوستی و علائم آن بر اساس محل قرار گیری توده سرطانی متفاوت است .

یک نوع بیماری خود ایمنی پوستی است که بدلیل تخریب سلولهای ملانوسیت تولید کننده رنگ پوست ، ایجاد میشود و باعث بروز لکه های متعدد در تمام پوست و یا بخش هایی از پوست صورت و بدن میشود این افراد باید تحت درمان متخصصین پوست قرار گیرند تا از پیشرفت بیماری در آنها جلوگیری شود.

انواع لک های پوستی

انواع لک پوستی

1 – لک های سطحی  :

لک های سطحی بدلیل افزایش ملانین ( رنگدانه ها ) در قسمت های سطحی پوست ایجاد میشود ، نسبتا شایع تر از سایر لک ها است و زودتر به درمان پاسخ میدهند.

2 – لک های عمقی :

لکه های عمقی با افزایش رنگدانه ملانین در لایه های عمقی تر پوست ایجاد میشود این لک های پوستی معمولا به رنگ آبی متمایل به خاکستری هستند و در بیشتر موارد به درمان مقاوم هستند.

علل ایجاد لک های ناشی از افزایش سن چیست ؟

لک های ناشی از افزایش سن

وجود لک های پیری و یا کک و مک های ناشی از افزایش سن در اثر تماس زیاد با نور خورشید و رسوب بیش از حدّ رنگدانه های پوستی ایجاد میشود که به لکه های کبدی و یا لکه های خورشیدی معروف هستند این لک ها معمولا در دهه های سوم تا پنجم زندگی ایجاد میشوند و بیشتر در پشت دستها و در پوست صورت ظاهر میشوند. همچنین مطالعه مطلب درمان لک صورت با تکنیک تالگو فرانسه توصیه می شود.

 راههای درمان و پیشگیری از لک های صورت

1 – استفاده از ضد آفتاب با 50 spf ، نیم ساعت قبل از خروج از منزل و تمدید آن هر ۲ الی ۳ ساعت در طول روز  .

2 – استفاده از کلاه و عینک آفتابی در هنگام خروج از منزل بخصوص در فصل هایی که نور خورشید شدیدتر است .

3 – استفاده دائمی از یک محصول روشن کننده استاندار و با کیفیت برای جلوگیری از عود مجدد لک ها .

4 – مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات ضد لک و روشن کننده بر اساس جنس پوست .

5 – خودداری از آرایش زیاد و پاک کردن کامل آرایش شبها قبل از خواب .

6 – انجام پاکسازی پوست صورت ، روند درمان و بهبودی لک ها را تسریع میکند .

7 – مصرف مایعات فراوان ، سبزیجات و میوه های تازه در طول روز

8 – دوری از استرس ، بیخوابی و مصرف دخانیات .

مهمترین عواملی که ریسک ایجاد لک های پوستی را افزایش میدهد

قرص های ضد بارداری :

مصرف قرص های کنتراسپتیو که در درمان کیست های تخمدان ، اختلالات هورمونی و …. توسط پزشک تجویز و یا خود سرانه مصرف میشود یکی از ریسفکتورهای مهم در افزایش لک صورت است .

مصرف داروهای غیر استروئیدی :

داروهایی مانند تتراساکلین ها و داروهای اعصاب و روان و ….. باعث افزایش میزان تولید رنگدانه های پوستی و ایجاد لکه های تیره در پوست میشود البته خبر خوش این است که قطع دارو میتواند باعث کاهش لک ها و یا حتی بهبود لک های پوستی شود .

شرایط شغلی نامناسب :

افرادی که تماس مداوم با نور صفحه کامپیوتر دارند ، افرادی که در طول شب کار میکنند و یا افرادی که در معرض آلاینده های صنعتی و یا مواد شیمیایی قرار دارند .

تحریک و دستکاری مداوم و طولانی مدت پوست :

دست کشیدن روی صورت و یا خاراندن مداوم پوست ، استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت و نامناسب ، استفاده از روشهای مختلف درمانی و یا مصرف داروهای موضعی که پوست را تحریک کند و باعت خشک شدن و یا قرمز شدن پوست شود از عوامل مهم در ایجاد لک صورت است. همچنین مطالعه مطلب نکات مهم برای مراقبت از پوست صورت توصیه می شود.

لایه برداری شیمیایی :

استفاده از داروهای اسیدی با غلظت بالا برای انجام لایه برداری شیمیایی که در جوانسازی ، رفع چین و چروک و یا سایر مشکلات پوستی بکار میرود میتواند زمینه را برای افزایش ریسک لک های پوستی فراهم کند .

اشعه های اتاق سولار و نور خورشید :

قرار گرفتن طولانی مدت در نور خورشید بدون محافظت از پوست ، استفاده از اشعه های اتاق سولار به منظور برنزه کردن پوست میتواند منجر به قرمزی ، خشکی و سوختگی پوست شده و باعث تشدید و یا ایجاد لک های پوستی جدید شده و سلامت پوست را بخطر اندازد .

سایر ریسفکتورهای موثر در ایجاد و یا افزایش لک های پوستی :

استفاده از عطرهایی که ترکیبات متوکسی پورالن و برگاموت دارند اگر با پوست تماس مستقیم داشته باشند زمینه را برای ایجاد لک های پوستی فراهم میکند همچنین انجام کارهای تهاجمی مانند میکرونیدلینگ و …… ریسک ابتلا به لک های پوستی را افزایش میدهد .

چگونه از ایجاد لک های پوستی پیشگیری کنیم ؟

بعضی از عوامل ایجاد کننده لکه های پوستی مانند حاملگی که با تغییرات هورمونی همراه است قابل پیشگیری نیست ولی استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب ، استفاده از کلاه و عینک آفتابی و مرطوب نگه داشتن مرتب پوست ، راههای موثری در پیشگیری از ایجاد لکه های پوستی هستند . همچنین مطالعه مطلب نکات مهم برای مراقبت از پوست توصیه می شود.

روشهای درمان لک های پوستی

درمان لک پوستی

درمان لک های پوستی به دو دسته تقسیم میشوند ، درمانهای پزشکی و درمانهای خانگی که به شرح ذیل میباشند:

استفاده از محصولات روشن کننده پوست

 محصولات و یا کرم های ضد لک و روشن کننده پوست ، در انواع مختلف کرم ، فلوئید ، سرم و کنستانتره موجود است که بصورت موضعی بر روی پوست صورت استفاده میشود که بسیار موثر در روشن شدن و درمان لک های پوستی است بشرط آنکه از محصولات ضد لک و روشن کننده خوب و با کیفیت استفاده کنید ، در اینجا بهترین ، محصولات ضد لک و روشن کننده فرانسوی که بر اساس عملکرد ، کیفیت و رضایت مصرف کنندگان انتخاب شده است را معرفی میکنیم :

  محصولات ضد لک و روشن کننده تالگو فرانسه

محصولات ضد لک تالگو

 کرم ضد لک تالگو ، از عصاره جلبک دریایی ، عصاره شیرین بیان و عصاره گل آفتابگردان تولید شده ، فاقد پارابن و مواد شیمیایی مضر برای پوست است ، هیچگونه آسیبی به پوست وارد نمیکند ، از عملکرد درمانی بسیار بالایی برخوردار است و لک های صورت را بصورت موثری درمان میکند ، همین عملکرد خوب و سریع در بیرنگ کردن لک های پوست صورت است که محصولات ضد لک تالگو را در رده بهترین و پرطرفدارترین محصولات ضد لک نسبت به سایر برندهای موجود در بازار قرار داده است .

برای آشنایی با محصولات ضد لک و روشن کننده تالگو ، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://thalgonoor.com/product-category/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/%d8%b6%d8%af-%d9%84%da%a9-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87/

مزایای استفاده از کرم های ضد لک و روشن کننده تالگو :

محصولات ضد لک و روشن کننده تالگو

– غیر تهاجمی هستند و هیچگونه آسیبی به پوست وارد نمیکنند

– در کاهش لک های ناشی از آفتاب سوختگی موثر هستند

– در کمرنگ شدن لک هایی که بدلیل افزایش سن در صورت ، گردن و دستها ایجاد شده موثر است

 – متوقف کننده انتقال ملانوسم هایی است که باعث ایجاد لک در پوست صورت میشود

– نقص های رنگدانه ای پوست را از بین میبرد و پوست را صاف ، یکدست ، شفاف و روشن میکند .

 لایه برداری مکانیکی پوست :

شامل درم ابریژن و میکرودرم ابریژن است که بدلیل برداشتن لایه های شاخی و سطحی اپیدرم در کاهش لکه های پوستی ، روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست بسیار موثر است .

 لایه برداری شیمیایی :

این روش لایه برداری ، در کاهش های لکه های حاملگی و لک هایی که بدلیل نور خورشید و افزایش سن ایجاد شده اند بکار میرود ، در صورت تمایل به انجام لایه برداری عمقی حتما باید توسط متخصص پوست و در کلینیک انجام شود زیرا باعث قرمزی ، تحریک و زخم شدن پوست میشود لذا از انجام خودسرانه آن خودداری کنید زیرا با خطر سوختگی و عوارض جبران نشدنی در پوست همراه است . همچنین مطالعه مطلب آموزش میکرودرم ابریژن توصیه می شود.

 مزوتراپی :

مزو تراپی ، موثرترین روش در درمان لکه های پوستی است که با نتایج بسیار خوب و سریعی همراه است ، بشرطی که به شکل صحیح و توسط پزشک متخصص پوست انجام شود و مراقبت بعد از آن نیز فراموش نشود.

 درمان های لیزری :

 پالس های نور لیزر ، رنگدانه های پوستی را هدف قرار داده و باعث رفع لک های پوستی میشود ، این روش درمانی به کسانی توصیه میشود که ترکیبات موجود در کرمهای ضد لک بر روی بهبود لک های آنها موثر نبوده است .

معرفی چند ماسک خانگی برای بیرنگ کردن لک های سطحی پوست

 ماسک لیمو :

 لیمو بدلیل داشتن ویتامین c پوست را روشن و لک ها را کمرنگ میکند.

روش استفاده از ماسک لیمو : 

برشهای لیموی تازه را بر روی پوست تمیز و در مناطق لک دار گذاشته و به مدت 20 دقیقه به حالت درازکش قرار بگیرید و در پایان صورت خود را با آب ولرم متمایل به خنک شسته و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر در طی روز از ماسک لیمو استفاده کردید مهم است که در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و حتما از ضدآفتاب استفاده کنید .

ماسک عسل طبیعی :

عسل یک لایه بردار طبیعی است و علاوه بر خاصیت آبرسانی و ضد پیری در رفع لک و شفافیت پوست موثر است.

روش استفاده از ماسک عسل : 

عسل را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست تمیز گذاشته و بحالت دراز کش قرار بگیرید و در پایان پوست را با آب ولرم متمایل به خنک شسته و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. نکته قابل توجه در تهیه ماسک عسل این است که از عسل ارگانیک و طبیعی استفاده کنید زیرا عسل تقلبی پر از شکر است و اثر بخشی ندارد .

ماسک زردچوبه و روش استفاده از آن: 

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقداری آب آناناس طبیعی بدون شکر ترکیب کرده تا خمیری شکل شود سپس ماسک آماده شده را به مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و قبل از اینکه ماسک کاملا خشک شود آن را با آب ولرم بشوئید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید این ماسک را میتوان بصورت روزانه هم استفاده کرد . همچنین مشاهده محصول ماسک جلبک تالگو توصیه می شود.

سوالات متداول درباره درمان لک های پوستی

آیا لک پوستی در سن خاصی شایع تر است ؟

بله ، برخی از لکه های پوستی در کودکی و از 15 سالگی به بعد (بخصوص در پوست های روشن ) بشکل کک و مک و بیشتر بر روی مناطق باز بدن ظاهر میشود و برخی دیگر از انواع لک ها در افراد سالمند ایجاد میشود که به لک های پیری معروف است ، این لک ها به رنگ قهوه ای هستند و در صورت و پشت دستهای افراد سالمند ظاهر میشوند و بتدریج پر رنگ و زیاد میشوند .

 اما شایع‌ترین علت لک نور خورشید است و شایع ترین نوع لک لک های بارداری است که بصورت قرینه و تدریجی در پوست ظاهر میشوند .

آیا تغذیه در بروز لک تاثیر گذار است ؟

بله ، کمبود ویتامین های‌ ، A ، C ، B12 و اسید فولیک در ایجاد لک های پوستی تأثیرگذار است ، به همین دلیل داشتن رژیم غذایی سالم ، مصرف سبزیجات و میوه های تازه ، انجام ورزش روزانه و نوشیدن مایعات فراوان بخصوص آب در طول روز توصیه میشود

لکه های پوستی خطرناک چه مشخصاتی دارند ؟

– ظهور ناگهانی هر نوع خال و یا لک بر روی پوست صورت یا بدن

– هر نوع تغییر پوستی که با زائده های گوشتی همراه باشد

– لک هایی که با خارش و خونریزی همراه باشند و بهبود پیدا نکنند

– لک هایی که در حال رشد هستند باید توسط پزشک مورد بررسی و نمونه برداری قرار گیرند تا از بدخیم نبودن آنها اطمینان حاصل شود.

 چکار کنیم تا از عود مجدد لک ها جلوگیری کنیم ؟

شناسایی و رفع عامل ایجاد کننده لک ، یکی از مهمترین فاکتورهای مراقبت در درمان لک است لذا انجام آزمایشات هورمونی و بررسی سوابق خانوادگی را فراموش نکنید تا در صورت داشتن مشکلات داخلی و یا هورمونی تحت نظر متخصص مراحل درمان خود را تکمیل کنید.

 آیا پوست های چرب بیشتر مستعد لک هستند ؟

 بله ، پوست های چرب بیشتر دچار لک و مشکلات پوستی میشوند ولی سایر انواع گونه های پوستی هم ممکن است بدلایلی دچار لک شوند.

بهترین محصولات ضد لک ، مناسب پوست های چرب چیست ؟

 بهترین محصولات ضد لک برای پوست های چرب شامل : انواع سرم ضد لک ، لوسیون ضد لک و فلوئید ضد لک است و برای پوست های خشک کرم ضد لک است

 چرا در پوستهای چرب ، فلوئید ضد لک مناسب تر از کرم ضدلک است ؟

زیرا فلوئید ضد لک یک امولسیون با بافتی سبک و ساختاری مایع مانند است ، فاقد چربی است و به دلیل قابلیت اثربخشی و نفوذ پذیری بالای آن براحتی در عمق پوست نفوذ میکند و بهترین جایگزین کرم های ضدلک در پوست های چرب و مختلط است که باعث تشدید جوش و افزایش ترشح چربی در پوست نمیشود.

 چرا کرم ضد لک برای پوست های چرب مناسب نیست ؟

زیرا کرم ضدلک ، چرب و سنگین است و در پوست های چرب میتواند باعث تشدید جوشها و لک شود .

 کدام محصول ضد لک مناسب پوست های خشک است ؟

کرم های ضد لک محصول مناسبی برای پوست های خشک لک دار هستند زیرا کرم ها ، یک ترکیب جامد یا نیمه جامد با بافتی سنگین و ساختاری روغنی هستند و علاوه بر درمان لک ، چربی و آب مورد نیاز پوستهای خشک را نیز تامین میکنند تا از خشکی بیشتر پوست جلوگیری کنند.

محصولات ضد لک تالگو چیست و چگونه بر روی لک ها اثر میکنند ؟

 محصولات ضد لک و روشن کننده تالگو ، ساخت کشور فرانسه است و محصولی کاملا دریایی و درمانی است که علاوه بر سلامت و زیبایی پوست ، فعالیت تیروسیناز را که نقش موثری در ظاهر شدن لک های پوستی و انتقال ملانوسم ها به سطح پوست را دارد کاهش میدهد و از طرف دیگر بدلیل داشتن خاصیت درمانی باعث نوسازی مجدد سلولها‌ی پوستی میشود و نقص های رنگدانه ای و لک های صورت را کوچک و محو میکند و فورمولاسیون آن به گونه ای است که بدلیل ارگانیک بودن هیچگونه آسیبی به پوست وارد نمیکند ، فاقد مواد شیمیایی مضر برای پوست است و در طی درمان پوسته ریزی و قرمزی آزار دهنده ایجاد نمیکند.

 کرم ضدلک تالگو در درمان چه لک هایی موثر است ؟

کرم ضد لک و روشن کننده تالگو ، بدلیل وجود ترکیبات منحصر بفرد و فرمولاسیون خاص از مواد و املاح معدنی دریایی ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در برطرف کردن همه انواع لک های پوستی ، بخصوص لک های مقاوم به درمان بسیار موثر است و علاوه بر درمان لک باعث آبرسانی و جوانسازی پوست میشود و پوست را از تغییرات محیط های درونی و بیرونی مانند تغییرات هورمونی ، گذشت زمان ، تغییرات اقلیمی ، نور خورشید و غیره محافظت میکند تا همواره پوستی یکدست ، شفاف ، روشن و بدون لک داشته باشید .

محصولات ضد لک تالگو را از کجا میتوانم تهیه کنم ؟

محصولات ضد لک و روشن کننده تالگو در هیچ فروشگاه و یا داروخانه ای وجود ندارد فقط آنرا از نمایندگی های معتبر تالگو نور میتوانید تهیه نمائید .

 چرا محصولات ضد لک را باید شبها استفاده کنیم ؟

 به دو دلیل مصرف ضد لک ، در شبها توصیه میشود.

دلیل اول : خاصیت لایه برداری و ویتامین c موجود در محصولات ضد لک ، پوست را حساس تر میکند و در صورت استفاده از این محصولات در طی روز و مواجهه با نور خورشید باعث قرمزی و تحریک بیشتر پوست و تشدید لک ها میشود .

دلیل دوم : از آنجا که شبها عضلات صورت در حالت استراحت ، سم زدایی و ترمیم و بازسازی سلولی هستند به همین دلیل اثر بخشی و نتایج درمانی محصولات ضد لک ، شبها بر روی پوست صورت بیشتر است .

آیا درمان خانگی در بهبود لک های صورت موثر است ؟

معمولا لک های مزمن و عمقی پوست با روش های خانگی برطرف نمیشوند به همین دلیل در صورتی که سالهای زیادی است که از لک های صورت خود رنج میبرید بهتر است برای درمان این لک های سمج به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا تحت بررسی بیشتری قرار بگیرید .

کلینیک پوست تالگو نور ، ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین خدمات جوانسازی پوست صورت با جدیدترین تکنیک هایی روز دنیا و مواد 100% ارگانیک و دریایی از کشور فرانسه است که نتایج درمانی بر روی پوست دارد ، غیر تهاجمی است و فاقد عوارض جانبی بر روی پوست صورت است ، بسرعت لکه های پوست صورت را بیرنگ کرده و باعث بهبود لک ها شده و سلامت و زیبایی پوست را تضمین میکند برای وقت و مشاوره حضوری رایگان با مشاورین و متخصصین تالگو نور تماس بگیرید.

توصیه های مهم و کلام پایانی در درمان لک صورت

اقدام سریع و بموقع در مراحل اولیه و شروع ایجاد لک بر اساس شناسایی لک ، علل ایجاد کننده و نوع لک میتواند روند بهبود را سریع تر کند ، اما در لک هایی که مزمن هستند و چندین سال با شخص همراه است عموما این نوع لک ها بدرمان مقاوم هستند و درمان آن مستلزم یک پروسه طولانی است ، به همین دلیل توصیه میشود در درمان لک نباید شتاب کنید بلکه باید کاملا صبور باشید زیرا داشتن صبر وحوصله و انتخاب راه درست و بکار بردن روش صحیح درمانی از همان ابتدا شما را نسبت به درمان دلگرم و امیدوارتر میکند لذا از تغییر جهت در شیوه درمان و تغییر مداوم محصولات درمانی خود اجتناب کنید .

اگر پوستتان دارای لکه های مقاوم به درمان است و براحتی به سایر درمان‌ها پاسخ نمیدهد تنها کافی است که از محصولات ضد لک تالگو کمک بگیرید، خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی پس از درمان ، شدت و اندازه لک های موجود در پوست صورتتان بسرعت کاهش یافته و محو میشود ، محصولات تالگو و کرم ضد لک و روشن کننده تالگو ، عملکردی دوجانبه دارند و علاوه بر بهبود لک های پوستی باعث جوانسازی پوست صورت شده و در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف موضعی این محصولات ، رنگ پوست صورت بتدریج و بوضوح روشن و شفاف میشود ، کلام آخر و بسیار مهم و کلیدی این است که در حین درمان ، مراقبت روزانه پوست خود را هرگز فراموش نکنید .