آبرسانی یا هیدرودرمی ، به معنی هیدراته کردن و یا رطوبت رسانی به پوست است که در حفظ سلامت ، زیبایی و جوانی پوست صورت و بدن نقش اساسی دارد ، آبرسانی به پوست با روشهای مختلفی انجام میشود که در این مقاله از سایت تالگو نور به شرح کامل آن میپردازیم ، لذا توصیه میشود خواندن این مقاله را از دست ندهید .

چرا پوست کم آب می شود ؟

با افزایش سن و از ۳۰ سالگی به بعد ، بدلیل کاهش تدریجی اسیدهیالورونیک در پوست ، پوست انسان توانایی خود را در برابر حفظ و نگهداری رطوبت از دست میدهد و دچار خشکی و بدنبال آن چین و چروک و پیری زودرس میشود همچنین ، عوامل متعدد دیگری هم در خشکی پوست نقش دارند که در ادامه به آن میپردازیم

عواملی که باعث خشکی پوست میشوند

درفصل تابستان ، بدلیل تابش مستقیم نور خورشید ، تعریق زیاد ، کم نوشیدن آب ، شستشوی زیاد پوست ، عدم استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده ، دوش گرفتن با آب داغ ، حمام کردن طولانی مدت ، استفاده زیاد از صابون های قلیایی و شوینده های نامناسب باعث خشکی پوست میشود

در فصل پائیز و زمستان ، بدلیل کاهش رطوبت و خشک شدن هوا ، خونرسانی به پوست کاهش یافته و ترشح طبیعی چربی که از فاکتورهای مهم در نرم و مرطوب نگه داشتن و محافظت از پوست است کاهش میابد همچنین در معرض وزش باد سرد قرار گرفتن ، استفاده از محصولات نامناسب ، عدم مصرف مایعات ، پوشیدن لباس های بافتنی ، گرمای مستقیم شومینه و نداشتن تهویه مناسب در منزل و ….. از عوامل موثر دیگری در خشکی پوست بشمار میروند

علایم کم آبی پوست

علایم پوست خشک


علائم خشکی و کم آبی در پوست بر اساس میزان خشکی پوست متفاوت است معمولا در پوست های خیلی خشک ، واکنش های حساسیتی ازجمله التهاب ، قرمزی ، سوزش ، خارش و پوسته پوسته شدن ایجاد میشود همچنین زبری ، احساس کشیدگی ، تیرگی ، کدری ، خستگی ، چین و چروک و پیری زودرس از سایر علائم پوست خشک است .

راههای پیشگیری از خشکی پوست در فصول مختلف سال

  • یک شوینده ملایم ، برای شستشوی روزانه پوست خود انتخاب کنید
  • روزانه پس از هر بار شستشوی صورت و یا احساس کشیدگی در پوست از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید
  • پیش از خروج از منزل ، مرطوب کننده به صورت خود بزنید و روی آنرا را با ضد آفتاب کاور کنید
  • با کلاه ، شال و دستکش میتوانید سر ، دست و صورت خود را از باد سرد محافظت کنید
  • از حمام و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید
  • لباس مناسب بپوشید
  • هوای درون منزل را مرطوب نگه دارید
  • مایعات فراوان بنوشید
  • تردد های غیر ضروری را کاهش دهید

از حمام و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید

برای حفظ رطوبت پوست بهتر است بجای آب داغ با آب ولرم حمام کنید و بمدت طولانی در حمام نمانید اگر تمایل به وان دارید بهتر است درون وان چند قطره روغن اسطو خودوس یا بادام شیرین بریزید ، از صابون و یا شوینده های قلیایی برای شتشوی پوست بدن استفاده نکنید و در پایان استحمام از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید زیرا مرطوب نگه داشتن پوست بدن با استفاده از لوسیون های مرطوب کننده بعد از هر بار استحمام تا حد زیادی مشکل خشکی پوست بدن را برطرف میکند و باعث لطافت و نرمی بیشتر پوست میشود .

لباس مناسب بپوشید

بهتر است در فصل پاییز و زمستان ، لباسهای نخی یا کتانی بپوشید زیرا لباسهای بافتنی باعث خارش پوست میشوند ولی اگر تمایل به پوشیدن لباس های بافتنی دارید برای پیشگیری از خارش پوست بهتر است یک لباس نخی زیر بافت خود بپوشید تا مستقیما با پوست شما تماس نداشته باشد

هوای درون منزل را مرطوب نگه دارید

برای این کار از یک دستگاه بخور یا یک کتری پر از آب بر روی بخاری استفاده کنید تا از خشکی هوای منزل که به دلیل روشن بودن سیستم های گرمایشی(بخاری، شوفاژ ) ایجاد میشود جلوگیری شود

مایعات فراوان بنوشید

نوشیدن مایعات فراوان و ویتامین ها در کاهش خشکی پوست بسیار موثر است

تردد های غیر ضروری را کاهش دهید

خشکی و نرمی پوست رابطه مستقیمی با هوای پیرامون ما دارد لذا به افرادی که پوست خیلی خشک و حساسی دارند توصیه میشود در روزهای سرد ، فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند.

بهترین کرم مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست چیست ؟

بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده ، کرمهایی هستند که بر اساس جنس پوست انتخاب شود به عنوان مثال :

اگر پوستتان خیلی خشک است بهتر است از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که بر پایه چربی باشد تا علاوه بر رطوبت پوست ، چربی پوستتان را نیز تامین کند .

در صورتی که پوست چربی دارید و میخواهید رطوبت از دست رفته پوست خود را تامین کنید بهتر است از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که بر پایه آب باشد، یعنی فاقد چربی باشد تا باعث جوش و سایر مشکلات پوستی نشود و بهترین نتیجه را از مرطوب کننده ها دریافت کنید.

تفاوت پوست کم آب و خشک

کم آبی پوست مشکلی است که قابل درمان و موقتی است و زمانی ایجاد میشود که پوست رطوبت و آب کافی نداشته باشد و با استفاده از روش های صحیح آبرسانی و استفاده از کرم های آبرسان و رژیم غذایی مناسب برطرف میشود در حالی که《 پوست خشک 》مربوط به جنس پوست است و یک مشکل دائمی است و برای حفظ رطوبت آن باید یک مراقبت تخصصی ودرمانی همیشگی داشته باشید .

آبرسانی پوست با روش کلینیکی

هیدرودرمی ، یک آبرسانی عمیق پوست است که بوسیله دستگاه گالوانیک انجام میشود و علاوه بر آبرسانی به پوست به رفع علائم پیری نیز کمک میکند

آبرسانی کلینیکی با تکنیک دست و مواد دریایی تالگو

این روش درمانی یک آبرسانی تخصصی با تکنیک تالگو فرانسه است که پوست از درون بصورت عمقی آبرسانی و تغذیه میشود و علاوه بر رفع خشکی پوست باعث شفافیت ، درخشش ، روشن شدن رنگ پوست و رفع چین و چروک های سطحی پوست شده و منجر به جوانسازی پوست میشود.

آبرسانی به پوست از طریق روش های تخصصی

انجام فیشیال های دوره ای : انجام فیشال های حرفه ای مانند پاکسازی صورت ، بصورت کاملا تخصصی علاوه بر آبرسانی به پوست به سلامت و زیبایی پوست نیز بسیار کمک میکند .

هیدرودرمی : توسط یک دستگاه خاص ، آب و اکسیژن پرفشار به پوست پاشیده میشود که علاوه بر لایه برداری باعث آبرسانی به بخش زیرین پوست نیز میشود.

میکرودرم ابریژن : در این روش ، پوست لایه برداری میشود و با تحریک غده سبوم باعث افزایش تولید چربی به پوست میشود ، میکرودرم ، پوست را باطراوت ، نرم و روشن میکند ، لک های تیره را کاهش میدهد ، به رفع چین و چروک و خطوط ظریف پوست کمک میکند و باعث جوانسازی کلی پوست میشود .

اسکین بوستر : در این روش مزوژل یا اسید هیالورونیک را به پوست صورت تزریق میکنند که باعث آبرسانی به پوست شده ، ظاهر پوست را تازه ، محکم و سالم میکند ، کیفیت پوست را از درون بازیابی میکند و باعث جوانسازی پوست میشود.همچنین مطالعه مقاله جوانسازی دور چشم نیز پیشنهاد می شود.

آبرسانی رسانی به پوست با روش های خانگی

آموزش آبرسانی پوست

استفاده از میوه های سرشار از آب: همچون هندوانه ، نوشیدن آب زیاد ، خوردن امگا 3 موجود در روغن ماهی ، بذر کتان و گردو همه دارای ماده مغذی مهم برای حفظ رطوبت پوست هستند .

استفاده از ماسک های خانگی : ماسک و روغن های ارگانیک طبیعی و خالص میتوانند مرطوب کننده های مناسبی برای آبرسانی پوست باشند

استفاده از محصولات آبرسان : مانند کرم های آبرسان ، سرم آبرسان ، ماسک آبرسان میتوانند به حفظ رطوبت پوست بسیار کمک کنند و باید حتما در روتین روزانه مراقبت از پوست در منزل مورد توجه قرار گیرند. همچنین مطالعه مقاله آموزش مراقبت از پوست پیشنهاد می شود.

بهترین آبرسان طبیعی پوست

بهترین روغن آبرسان پوست

آبرسان های طبیعی هم باید بر اساس جنس پوست انتخاب شوند ، زیرا هر فرد دارای جنس پوست منحصر بفرد خود است و ممکن است به مواد طبیعی و کرم های مختلف واکنش های متفاوتی داشته باشد.

مرطوب کننده طبیعی پوست خشک : ماسک آبرسان خیار و آلوورا ، ماسک پاک کننده شیر و عسل و ماسک آبرسان توت فرنگی و ماست پرچرب

مرطوب کننده طبیعی پوست چرب : ماسک زغال فعال و آلوورا و ماسک عسل و آب لیموی تازه

مرطوب کننده طبیعی پوست نرمال : ماسک مغذی ترکیب شده آواکادو و روغن زیتون و ترکیب ماسک روغن درخت چای با لیمو و سفیده تخم مرغ .

آبرسانی پوست در خانه

برای آبرسانی پوست در منزل ، میتوانید از انواع مختلف ماسک های طبیعی و یا محصولات آبرسان مانند کرم ، سرم و لوسیون های یک برند معتبر از جمله ، محصولات آبرسان صورت و بدن تالگو که کاملا ارگانیک و تولید شده از جلبک های دریایی و مواد مغذی دریایی است را در روتین روزانه مراقبت پوست خود قراردهید . برای اطلاعات بیشتر با کارشنان تالگو نور تماس بگیرید.