اسکین کر چیست؟ می دانیم که داشتن پوستی سالم تاثیرات زیادی در جوانی و زیبایی ما دارد. به همین علت شیوه های زیادی برای حل مشکلات پوستی و مراقبت از پوست وجود دارد. یکی از شیوه های که امروزه بسیار محبوب شده است و اکثر افراد در ارتباط با تاثیرات موثر و فوری آن صحبت می کنند، اسکین کر تخصصی پوست ( اسکین کر پوست
) می باشد. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به معرفی برخی مباحث اسکین کر پوست چیست، اسکین کر در خانه و فواید اسکین کر بپردازیم.

اسکین کر به چه معناست

برای اینکه معنی اسکین کر کاملا برای ما شفاف شود به بررسی دقیق تر آن می پردازیم، در جواب به سوال افرادی که می پرسند اسکین کر یعنی چی؟ باید بگوییم اسکین کر به معنای محافظت و مراقبت از پوست می باشد همچنین اسکین کر به انگلیسی (skin care) می باشد.

مراحل اسکین کر شدن

در ابتدا باید بدانید اسکین کر صورت مراحل مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم اما مراحل اسکین کر شدن تنها نیاز به آشنایی شما با یک کلینیک تخصصی اسکین کر (اسکین کر تهران) دارد در دوره آموزشی شما کار با انواع دستگاه مراقبت از پوست، شناسایی نوع پوست و مشکلات پوستی، استفاده از انواع محصولات مخصوص اسکین کر و ……. را آموزش دیده سپس پس از پایان دوره می توانید مدرک اسکین کر خود را دریافت نمایید.

اسکین کر در خانه

برخی مراحل اسکین کر در خانه به شرح زیر می باشد:

  • در اولین مرحله باید با استفاده از شوینده های مناسب پوستتان، پوست را کاملا تمیز کنید.
  • تغذیه مناسب
  • استفاده از اسکراب ها برای لایه برداری از پوست
  • نوشیدن آب به میزان کافی
  • استفاده از ضدآفتاب با spf مناسب
  • استفاده از کرم و سرم مخصوص دور چشم
  • استفاده از سرم های مغذی برای آبرسانی به پوست

همچنین شما می توانید از طریق فرم مشاوره اسکین کر سوالات خود را از کارشناسان متخصص تالگو نور بپرسید.


فواید اسکین کر

لازم است بدانید اسکین کر فوایدی زیادی دارد برخی از این فواید به شرح زیر می باشد:

  • کاهش استرس
  • افزایش خون رسانی
  • تمیز شدن کامل پوست
  • جلوگیری از روند پیری
  • موجب جوانسازی و درخشندگی پوست می شود.
  • از بین بردن تیرگی اطراف چشم

شغل اسکین کر چیست؟

شغل اسکین کر نی نی سایت، مراحل اسکین کر پوست تخصصی توسط تراپیست متخصص در کلینیک های معتبر و بروز ترین تجهیزات همراه با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می شود. البته لازم به ذکر است انواع خدمات تخصصی مراقبت از پوست توسط پزشک یا اسکین کر تراپیست برای رفع مشکلات عمقی پوست انجام می شود.


فرق بیوتی تراپیست و اسکین کر

تفاوت اسکین کر و بیوتی تراپیست چیست؟ در ابتدا ا مفهوم اسکین کر آشنا شدید در این بخش قصد داریم به مفهوم بیوتی تراپیست بپردازیم. لازم است بدانید بیوتی تراپیست به فردی می گویند که با استفاده از شیوه های غیر طبیعی مراقبت از پوست به احیای پوست افراد کمک می کند. البته بیوتی تراپ هم می تواند مشاوره تخصصی مراقبت پوست دهد و هم می تواند برای درمان پوست از شیوه های گوناگون مراقبت پوست استفاده نماید.

برخی از نمونه سوالات اسکین کر که کاربران در جستجوی آن هستند در بخش زیر ذکر شده است.

چگونه اسکین کر شویم؟

همانطور که در بخش بالا ذکر شد شما می توانید با ثبت نام در دوره اسکین کر کلینیک های زیبایی معتبر یک بیوتی تراپیست حرفه ای شوید.

چگونه مدرک اسکین کر بگیریم ؟

برای در یافت مدرک اسکین کر تنها لازم است بعد از اتمام دوره اسکین کر خود در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده و با کسب نمره قبولی مدرک خود را دریافت نمایید.

اسکین کر کره ای

یکی از روش های انجام اسکین کر می باشد که متخصصین از محصولات کره ای مختص پوست استفاده می کنند.

عکس اسکین کر

شما می توانید در بخش زیر عکس تاثیرات اسکین کر را مشاهده نمایید. همچنین شما می توانید عکس تاثیرات اسکین کر را در پیج اسکین کر تالگو نور مشاهده کنید.

نکته: وسایل مورد نیاز اسکین کر را حتما از فروشگاه های معتر خریداری نمایید.

عکس اسکین کر
عکس اسکین کر

عادت های مهم جهت انجام اسکین(مراقبت از پوست) کر از ابتدای 20 سالگی

با توجه به محصولات متنوع و روش های مراقبت از پوست، ممکن است ندانید کدام یک برای پوست شما خوب است. به همین دلیل از دو دکتر پوست‌شناس متخصص خواستیم تا تخصص خود را با ما در میان بگذارند.

برای حفظ زیبایی پوست، پوست‌شناسان توصیه می‌کنند که این دو محصول را روزانه استفاده کنید:

شوینده ملایم: هنگام انتخاب یک شوینده، یکی را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. دکتر کاتا می‌گوید: “برای مثال، اگر پوست شما به آکنه حساس است، یک شوینده ملایمی را استفاده کنید که روغن را حذف کند.” پوست خشک با یک شوینده مرطوب کننده بهتر است.

برای به دست آوردن بهترین نتایج از شوینده خود، صورت خود را دو بار در روز – هنگام بیدار شدن و قبل از خوابیدن – بشویید. همچنین پس از تعریق نیز صورت خود را بشویید.
ضد آفتاب (SPF 30 یا بالاتر، طیف وسیع و مقاوم در برابر آب): هر زمان که در طول روز قصد داشتد بیرون بروید، حتی اگر برای یک پیاده‌روی یا رانندگی به سمت محل کار می روید، پوست خود را در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار می‌دهید.

اگر در طول روز به بیرون می‌روید، از پوست خود محافظت کنید. کرم ضد آفتاب را به صورت و هر قسمتی از پوستی که لباس نمی‌پوشاند، 15 دقیقه قبل از رفتن به بیرون بزنید. همیشه پس از استفاده از محصولات مراقبت از پوست دیگر و حتی زیر آرایش خود ضد آفتاب بزنید.

یک ضد آفتاب مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. اگر پوستی چرب دارید، به دنبال واژه‌های “غیر کومدوژنیک” یا “غیر مسدود کننده منافذ” در محصول بگردید. زنان با طیف پوست تیره ممکن است بخواهند از یک ضد آفتاب رنگی استفاده کنند.
استفاده از یک محصول مراقبت از پوست که نگرانی اصلی شما را رفع کند: “در دهه 20 زندگی ما، نگرانی‌های مراقبت از پوست زنان می‌تواند بسیار متفاوت باشد.” دکتر کاتا می‌گوید. در حالی که برخی از زنان پوست حساس به آکنه دارند، دیگران خطوط ریز و نشانه‌های دیگری از پیری را مشاهده می‌کنند. لک‌ها ممکن است بزرگترین نگرانی برخی باشد.

بهترین راه برای رفع نگرانی‌های خود این است که از یک محصول مراقبت از پوست استفاده کنید که شامل مواد مؤثر بر اساس علم باشد. دکتر ربکا باکست، یک پوست‌شناس متخصص، مواد زیر را توصیه می‌کند:

سرم یا کرم ویتامین C: علم نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند پیری پوست و لک‌ها را کاهش دهد.

مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، شما باید یک محصول مناسب برای نگرانی و نوع پوست خود استفاده کنید.

زمان استفاده از ویتامین C: دکتر باکست به بیماران خود می‌گوید: “پس از شستشوی صورت خود در صبح، قبل از زدن ضد آفتاب آن را استفاده کنید.”
رتینوئید: واژه “رتینوئید” به مجموعه‌ای از محصولات بر پایه ویتامین A اشاره دارد که بر روی پوست استفاده می‌شود. این می‌تواند خطوط و چین‌و‌چروک‌های ملایم، آکنه و لک‌ها را درمان کند. همچنین می‌تواند بافت پوست را بهبود بخشد.

اگر قصد درمان نوعی از رنگ پوست، لک‌ها یا بافت پوست خود را دارید، به دنبال واژه “رتینول” بگردید. این یک نوع رتینوئید است که برای این اهداف استفاده می‌شود.

رتینول می‌تواند به شما پوستی با ظاهر جوان‌تر با افزایش تولید سلول‌های جدید پوست که در دهه 20 زندگی شما شروع به کند شدن می‌کند بدهد.

برای درمان آکنه، پوست‌شناسان یکی از این رتینوئیدها را تجویز می‌کنند که شامل اداپالن، تازاروتن، ترتینوئین یا تریفاروتن می شود.. شما همچنین اداپالن را در یک محصول مقابله با آکنه بدون نیاز به نسخه پزشک می توانید پیدا کنید.

یک رتینوئید می‌تواند منافذ را باز کند. این می‌تواند به شما پوستی روشن‌تر بدهد و اجازه دهد که دیگر ژل‌ها و کرم‌های مقابله با آکنه بهتر عمل کنند و عمل اسکین کر را بهتر برای شما انجام دهد.

زمان استفاده از یک رتینوئید: دکتر باکست توصیه می‌کند که یک رتینوئید را قبل از خواب استفاده کنید. پس از شستشوی صورت، 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که رتینوئید برای شما خشک‌کننده است، فوراً بعد از شستشوی صورت، یک مرطوب‌کننده استفاده کنید که منافذ شما را مسدود نکند. سپس 20 تا 30 دقیقه بعد رتینوئید را استفاده کنید.

“برای اینکه یک عادت اسکین کر به نیازهای شما پاسخ دهد، باید قابل منعطف باشد.” دکتر کاتا می‌گوید. برای مثال، شما ممکن است در زمستان، زمانی که هوا معمولاً خشک است، به یک مرطوب‌کننده نیاز داشته باشید. شما همچنین نیاز دارید تا با گذر سال‌ها، مراقبت از پوست خود را تغییر دهید. اگر محصولی که انتخاب کرده‌اید پوست شما را تحریک کند، باید فوراً استفاده از آن را متوقف کنید.

وقتی به ایجاد یک عادت مراقبت از پوست می‌پردازید، پیوستگی نیز کلیدی است. مگر اینکه یک محصول اسکین کر پوست شما را تحریک کند در این صورت از استفاده آن دست می کشید.

با وجود روندها و محصولات متنوع مراقبت از پوست، پیروی از یک عادت ممکن است مشکل باشد. نتایجی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، ممکن است شما را وسوسه کند تا یک یا دو محصول دیگر را اضافه کنید. این قابل درک است.

وقتی وسوسه استفاده از یک محصول یا عادت جدید به شما حمله می‌کند، این حقیقت را به خاطر بسپارید. برای به دست آوردن نتایج، شما نیاز دارید که به طور مداوم از محصولات استفاده کنید. به زمان نیاز دارید تا نتایج را ببینید.

پوست خود را با عادات سالم به بهترین حالت نگه دارید. دکتر باکست و کاتا تاکید می‌کنند که نگه داشتن پوست در بهترین حالت بیش از یک عادت مراقبت از پوست به تلاش نیاز دارد. در اینجا چندین عادت کلیدی و سالم برای پوست را توصیه می‌کنند:

برنزه کردن خود را متوقف کنید. “برنزه کردن 100% برای پوست و سلامت شما وحشتناک است.” دکتر باکست می‌گوید. هر روز پوست‌شناسان به بیماران خود می‌گویند که برنزه کردن می‌تواند چین و چروک، لک‌های قهوه‌ای و سرطان پوست را ایجاد کند. نصیحت دکتر باکست: “اگر از سولاریوم یا هر دستگاه دیگری برای برنزه کردن استفاده می کنید، فوراً آن را متوقف کنید.”

از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید. برای محافظت از پوست از خورشید، AAD(انجمن درماتولوژی آمریکا) توصیه می‌کند که از حضور مستقیم در برابر آفتاب بپرهیزید، با لباس پوشیده اگر در مقابل آفتاب قرار میگیرید از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF 30 باشد.

محافظت از پوست خود در برابر خورشید در هر روزی که به بیرون می‌روید، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی پوست خود انجام دهید.

دکتر باکست می‌گوید: بسیاری از مردم، روزانه در معرض اشعه‌های مضر خورشید قرار می گیرند. “بدون ضد آفتاب،با فعالیت های روزانه مانند قدم زدن در محله، سوار شدن به قطار و رفتن به فضای باز و در معرض نور خورشید قرار گرفتن،به پوست خود آسیب می‌زنید.”.

وی اضافه می‌کند: “بسیاری از زنان در دهه 40 زندگی‌شان از آسیب‌هایی که در دهه 20 به پوست خود زده‌اند پشیمان هستند زیرا از پوست خود در برابر خورشید محافظت نکرده‌اند.”

دکتر باکست بسیاری از زنان را می‌بیند که فکر می‌کنند آرایش با SPF آن‌ها را محافظت می‌کند. برای بهره‌برداری از مزایای SPF، شما باید از یک آرایش استفاده کنید که حداقل SPF 30 داشته باشد. همچنین باید هر دو ساعت یک‌بار آرایش خود را دوباره استفاده کنید.

پوست خود را نسابید. دکتر باکست می‌گوید: “سابیدن پوست را تحریک می‌کند و سپس سخت می‌شود تا محصولات مفید را برای پوست تحریک شده استفاده کرد.”

همیشه قبل از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید. باقی ماندن آرایش در حالی که می‌خوابید می‌تواند پوست شما را سریع‌تر پیر کند و باعث شکستگی‌ پوست شود.

قند را محدود کنید. دکتر کاتا به بیماران خود می‌گوید که قند یک ماده است که باید محدود کرد.

وی می‌گوید: “سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که ما نباید روزانه بیش از شش قاشق چای‌خوری (حدود 25 گرم) قند مصرف کنیم.” این مقدار زیاد نیست. “یک نوشیدنی قهوه شیرین شده می‌تواند تا 15 قاشق چای‌خوری قند و یک دسته بطری لیموناد بیش از شش قاشق قند داشته باشد.” وی می‌گوید.

در مورد روش های مراقبت از پوست که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، مراقب باشید. برخی از روش های اسکین کر که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، ممکن است بیشتر آسیب بزنند تا کمک کنند.

یک مشکل پوستی که پوست‌شناسان به طور مکرر با آن رو به رو هستند، آسیب‌هایی است که استفاده بیش از حد از محصولات پوستی تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی برای عموم مردم ایجاد می کند. یک ماده لایه بردار معمولاً برای حذف لایه بیرونی پوست طراحی شده است و پوست شما را درخشان می کند.

اما وقتی بیش از حد استفاده می‌شود، می‌تواند به لایه محافظ پوست به نام سد پوستی (skin barrier) آسیب بزند. یک مانع پوستی آسیب‌دیده باعث ایجاد پوستی خام و تحریک پذیر می شود.دکتر کاتا می‌گوید: “بنابراین شما ممکن است واکنش‌های آلرژیک به محصولاتی پیدا کنید که قبلاً مشکلی ایجاد نکرده‌اند.”.

منبع:

https://www.aad.org/public/everyday-care/skin-care-basics/care/skin-care-in-your-20s

سوالات متداول در خصوص اسکین کر چیست

اسکین کر یعنی چه

اسکین کر به معنای محافظت و مراقبت از پوست می باشد

اسکین کر کیست

کیا اسکین کر هستند، افرادی که در زمینه مراقبت از پوست به صورت تخصصی آموزش دیده اند و فعالیت می کنند را اسکین کر یا بیوتی تراپیست می گویند.

بهترین مرکز اسکین کر در تهران


تالگو نور یکی از بهترین مراکز اسکین کر در تهران می باشد.