کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی تراپی یکی از راهکار های درمانی غیر تهاجمی می باشد که با استفاده از کربن دی اکسید در آن، شاهد تغییرات چشمگیری در پوست خود می شوید. اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست با استفاده از جدید ترین روش های موجود به جز جراحی های تهاجمی و لیزر هستید، در جلسات درمانی کربوکسی تراپی شرکت کنید.

با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم در ارتباط با مفهوم کربوکسی تراپی، به همراه مزایا و معایب همچنین عوارض آن صحبت کنیم.


کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود

در بخش بالا در پاسخ به اینکه کربوکسی تراپی چیست، توضیح مختصری داده ایم. در این بخش به طور مفصل در خصوص کربوکسی تراپی صحبت می کنیم.

یکی از جدید ترین تکنیک های درمانی کربوکسی تراپی می باشد که برای اولین بار در دهه 90 در کشور فرانسه شناخته شد. اثر بخشی و میزان درمان این تکنیک به اندازه قابل توجهی بوده است که امروزه در سراسر دنیا از سوی برترین پزشکان متخصص پوست، مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش جهت جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به طور مستقیم به زیر پوست تزریق می شود. در واقع این تکنینک در هر نقطه و ناحیه از بدن مانند: گردن، بازوها، پاها، باسن و ……. انجام می شود.

گاز دی اکسید کربن می تواند در نواحی نازک و ظریف پوست مانند اطراف چشم نیز تزریق شود. از این تکنیک جهت رفع خطوط چین و چروک، جای آکنه، افتادگی پوست، گودی زیر چشم، کاهش چربی و سلولیت استفاده می شود.

همانطور که در بخش بالا ذکر شد، در این تکنیک متناسب با منطقه درمان مقداری کربن دی اکسید به بدن تزریق می شود. هرچند که این ماده به طور طبیعی از سوی سلولهای بدن ساخته می شود اما هنگامی که اندازه آن بیش از حالت نرمال شود، بدن را وادار به پاسخ می کند.

هنگامی که این ماده وارد بدن می شود، موجب تحریک شدن سیستم گردش خون در بخش تحت درمان می شود. بدن این شرایط را به منظور کمبود اکسیژن در نظر می گیرد و تلاش می کند با استفاده از رگهای خونی، آن را کنترل کند. این موجب می شود که، میزان تولید و ساخت کلاژن زیاد شود همچنین اکسیژن کافی به این ناحیه ارسال شود. کلاژن در واقع یک ماده خالص و لازم برای سفت شدن پوست و صاف کردن آن است.

البته متناسب با اینکه این درمان برای کدام بخش از بدن استفاده می شود، میزان کربن دی اکسید تزریق شده متفاوت می باشد. برای مثال: برای درمان سلولیت و کاهش چربی، به میزان بیشتری از دی اکسید کربن نیاز است. این ماده با حمله به سلولهای چربی و بافت های سلولیت موجب شکسته شدن آنها از یکدیگر می شود.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود ؟

درمان از طریق این تکنیک تقریبا سریع می باشد، معمولا 15 تا 30 دقیقه زمان می برد. پزشک متخصص با استفاده از یک مخزن حاوی کربن دی اکسید، لوله استریل شده و سوزن بسیار نازک، کربن دی اکسید را وارد زیر پوست می کند. احساس کمی سوزش و درد در طول درمان کاملا طبیعی است که این مشکل با استفاده از کرم بی حسی رفع می شود. البته توجه داشته باشید به دلیل انتقال و گسترش گاز به زیر پوست در زمان تزریق، کمی فشار احساس می کنید.

نکته : بعد از درمان، کمی کبودی در ناحیه درمان ایجاد می شود. علاوه بر آن احتمال دارد تا مدت 24 ساعت بعد از درمان، در ناحیه تحت درمان کمی سوزش و درد داشته باشید.

چه افرادی نمی توانند از روش درمانی کربوکسی تراپی استفاده کنند

  • بیماران مبتلا به بیماری مغزی
  • بیماران مبتلا به صرع
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به کم خونی شدید
  • بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی
  • خانم‎های باردار
  • بیماران مبتلا به آب سیاه (گلوکوم)
کربوکسی تراپی غیر تهاجمی

کربوکسی تراپی غیر تهاجمی

همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد کربوکسی تراپی غیرتهاجمی یک روشی درمانی ایمن و کاربردی می باشد که از طریق تزریق گاز کربن دی اکسید انجام می شود. کربوکسی تراپی غیر تهاجمی به دلیل داشتن کم ترین عوارض، ایمن ترین روش برای از بین بردن مشکلاتی اعم از: لک صورت، ریزش مو، تیرگی زیر چشم و …. می باشد.

کربوکسی تراپی نواحی مختلف بدن

در بخش بالا به طور مفصل با مبحث کربوکسی تراپی چیست، آشنا شدید. در این بخش قصد داریم برای آشنایی شما با انواع کربوکسی تراپی، کربوکسی تراپی نواحی مختلف بدن را شرح دهیم. کربوکسی تراپی علاوه بر معایب، مزایای زیادی داشته و برای صورت و نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر متخصص پوست و مو متناسب با منطقه مورد نظر و شرایط بیمار از درمان کربن دی اکسید استفاده می کند. کربوکسی تراپی در برخی موارد زیر کاربرد دارد.

  • کربوکسی تراپی صورت
  • کربوکسی تراپی برای لک صورت
  •  کربوکسی تراپی زیر چشم
  • کربوکسی تراپی مو


کربوکسی تراپی صورت

همانطور که در بخش بالا گفته شد کربوکسی تراپی نواحی مختلف بدن، انجام می شود. برای مثال: با تزریق دی اکسید کربن به مناطق اطراف چشم می توان تولید کلاژن را تحریک و چین چروک های ریز به همراه خطوط پنجه کلاغی را از بین برد. همچنین موجب تغییر رنگ، رنگدانه ها شده و حلقه های تیره دور چشم بهبود پیدا می کند.

از این تکنیک با استفاده از کربن دی اکسید برای از بین بردن خطوط اطراف دهان و پیشانی نیز استفاده می شود. این متد با تحریک کلاژن پوست انجام شده و خطوط تا حدودی رفع می شوند.

نکته مهم در خصوص افرادی که گونه های افتاده دارند، این افراد می توانند با استفاده از کربوکسی تراپی گونه، مشکل خود را رفع کنند.


کربوکسی تراپی برای لک صورت

کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی تراپی برای لک صورت چگونه است؟ کربوکسی تراپی برای لک صورت راهی است که در آن کربن دی اکسید به لایه پایینی پوست تزریق می شود. هنگامی که کربن دی اکسید به لایه پایینی پوست وارد می شود، موجب افزایش جنبش گلبول های قرمز و افزایش گردش خون می شود. به این صورت باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود. علاوه بر آن افزایش گردش خون در اثر کربوکسی تراپی، می تواند مواد غذایی مورد نیاز برای پوست را تامین کند.

آیا کربوکسی تراپی برای لک صورت موثر است؟

آیا کربوکسی تراپی برای لک صورت موثر است؟ همانطور که در بخش بالا ذکر شد در کربوکسی تراپی تزریق کربن دی اکسید به لایه زیرین پوست صورت، موجب افزایش گردش خون و همچنین افزایش تولید کلاژن در پوست صورت می شود. از همین رو کربوکسی تراپی برای رفع لک صورت بسیار موثر می باشد.

کربوکسی تراپی برای لک صورت چگونه انجام می شود

هنگامی که فرد به پزشک متخصص مراجعه می کند، پزشک دستگاه کربوکسی تراپی را به منبع کربن دی اکسید متصل می کند. سپس از طریق سوزن های مخصوصی که متصل به دستگاه هستند، کربن دی اکسید را به لایه پایینی پوست در قسمت هایی که لکه های پوستی وجود دارند، تزریق می کند.

به این صورت کربوکسی تراپی برای لک صورت انجام می شود. نکته حائز اهمیت در خصوص کربن دی اکسید وارد شده به بدن، این گاز از طریق ریه از بدن فرد خارج می شود و مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد.

مزایای کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست

برخی از مزایای کربوکسی تراپی برای لک صورت به شرح زیر می باشد:

  • این روش عوارضی برای افراد ندارد.
  • روشی است که به جراحی نیاز ندارد و غیر تهاجمی می باشد.
  • در این روش خون ریزی، جراحت و دردی وجود ندارد.
  • علاوه بر درمان لک صورت می توان مشکلات دیگر پوست را از بین برد.
  • در مدت زمانی کمی مراحل کربوکسی تراپی صورت می گیرد.
  • هزینه مورد نیاز برای کربوکسی تراپی لک صورت بسیار مناسب می باشد.

کربوکسی تراپی زیر چشم

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی زیر چشم، معمولا به علت گردش خون ضعیف در اطراف و زیر چشم، حلقه های تیره ای ایجاد می شوند که موجب تجمع عروق نیز می شوند. تزریق کربن دی اکسید در پلک پایین چشم، موجب کاهش این تجمع شده، در واقع تزریق کربن دی اکسید میزان ارسال اکسیژن به این منطقه را بیشتر کرده و افزایش اکسیژن موجب افزایش خون رسانی می شود. در این حالت رنگ مایل به آبی در زیر چشم مایل به قرمز می شود.


کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو، ریزش مو ( آلوپسی) به علت کاهش گردش خون در این مناطق ایجاد می شود. کربوکسی تراپی موجب بهبود گردش خون و کاهش ریزش مو می شود. البته با استفاده از این راه درمانی می توان تا حدودی ریزش مو را کمتر کرد. نباید انتظار از بین رفتن مشکلات مو به صورت کامل را داشت. برای ماندگاری در رفع ریزش مو باید هر چند ماه یک بار کربوکسی تراپی مو را تکرار کرد.


فیلم کربوکسی تراپی

در بخش زیر می توانید فیلم کربوکسی تراپی را مشاهده کنید.

دستگاه کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی ترک پوست

یکی دیگر از روش های کربوکسی تراپی، کربوکسی تراپی ترک پوست( استرچ مارک) می باشد. معمولا از این روش برای از بین بردن ترک های پوستی در زمان بارداری و چاقی بانوان استفاده می شود.

اما برخی از دلایل ترک های پوستی پارگی کلاژن های پوست می باشد که با استفاده از روش کربوکسی تراپی ترک پوست می توان این مشکل را رفع کرد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

عده زیادی از افراد فکر می کنند که کربوکسی تراپی دائمی می باشد. برخی دیگر می پرسند که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟باید بدانید مدت ماندگاری کربوکسی تراپی در واقع بین 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد.


دستگاه کربوکسی تراپی

همانطور که در بخش بالا ذکر شد کربوکسی تراپی از طریق دستگاهی انجام می شود، که می تواند با استفاده از تکنیک های جدید و بروز در این زمینه، علائم ضایعات پوستی و سلولیت ها را رفع کند. با توجه به منطقه ای از پوست که در آنجا کربوکسی تراپی صورت می گیرد، امکان دارد روش درمان متفاوت باشد. اما در حالت کلی مکانیزمی مشترک برای تمام این مناطق در نظر گرفته می شود.

در این بخش قصد داریم چند نمونه از بهترین دستگاه کربوکسی تراپی را برای آشنایی بیشتر شما معرفی کنیم. برخی از این دستگاه کربوکسی تراپی شامل موارد زیر می باشد:

  • دستگاه کربوکسی تراپی کربوتک CarboTech
  • دستگاه كربوكسی تراپی آرنا گستر
  • دستگاه کربوکسی تراپی کارن طب
  • دستگاه کربوکسی تراپی پالوما 
  • دستگاه کربوکسی تراپی پالوما دیجیتال
  • دستگاه کربوکسی تراپی پالوما دیجیتال پلاس
  • دستگاه کربوکسی تراپی مدایون مدل S


عوارض کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟ در این خصوص باید گفت که کربوکسی تراپی عوارض چندانی ندارد. تنها عوارض این روش درمانی بروز قرمزی و درد در محل تزریق، احساس گرما، صدای خش خش در پوست و در برخی موارد کبودی در محل تزریق می باشد که دائمی نیست و با گذشت چند ساعت یا چند روز از انجام کربوکسی تراپی، بدون احتیاج به درمان به خصوصی از بین می رود.


مزایای کربوکسی تراپی

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟ باید بدانید که کربوکسی تراپی مزایا و کاربرد های زیادی دارد. برخی از مزایای کربوکسی تراپی به شرح زیر می باشد:

  • بهبود نتایج لیپوساکشن
  • در درمان ریزش مو تاثیر بسزایی دارد
  • برطرف کردن آثار پیر پوستی و جوانسازی پوست
  • از بین بردن تیرگی و چروک‌های دور چشم
  • کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی
  • درمان ترک‌های پوستی در اثر چاقی یا حاملگی
  • جوانسازی قسمت های گوناگون بدن مانند گردن، پشت دست و …
  • از بین بردن چین و چروک‌های صورت
  • رفع جای زخم و آثار آکنه
  • بهبود و درمان شل شدگی و افتادگی پوست
کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق

کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق

برخی از افراد به دنبال کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق هستند، آیا کربوکسی تراپی صورت بدون تزریق امکان دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت خیر.

همانطور که می دانید کربوکسی تراپی به منظور جوانسازی و زیبایی پوست صورت انجا می شود. این روش با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر صورت می گیرد. در واقع تنها راه ورود این گاز، به ناحیه مورد نظر صورت و پیشگیری از عوارض این گاز در اثر برخورد مستقیم با پوست، توسط سوزن های تزریق صورت می گیرد. بنابراین انجام کربوکسی تراپی بدون تزریق وجود ندارد.


مدت ماندگاری کربوکسی تراپی نی نی سایت

تعداد زیادی از افراد در خصوص مدت ماندگاری کربوکسی تراپی نی نی سایت، سوال می پرسند. مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟ باید بگوییم کربوکسی تراپی بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد. در دیگر کاربردهای درمانی مثل سلولیت، اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و ورزش کنید، ماندگاری کربوکسی تراپی تا چند سال ادامه دارد.

سوالات متداول در خصوص کربوکسی تراپی چیست

کربوکسی تراپی چیست نی نی سایت

کربوکسی تراپی چیست نی نی سایت؟ کربوکسی تراپی یکی از ایمن ترین راه های درمانی برای از بین بردن مشکلاتی اعم از: لک صورت، تیرگی زیر چشم، ترک های پوستی، ریزش مو و ….. می باشد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

ایا کربوکسی تراپی دائمی است؟ در جواب این سوال باید گفت خیر. در واقع ماندگاری کربوکسی تراپی معمولا بین 4 تا 6 ماه می باشد.

کربوکسی تراپی ترک پوست

کربوکسی تراپی ترک پوست نی نی سایت، از این روش درمانی برای ازبین بردن، ترک های پوستی که در زمان چاقی و بارداری بانوان ایجاد می شود، استفاده می شود.

کربوکسی تراپی برای جای جوش نی نی سایت

کربوکسی تراپی برای جای جوش نی نی سایت، شما می توانید با استفاده از کربوکسی تراپی صورت، جوش های صورت خود را نیز از بین ببرید.

آیا کربوکسی تراپی برای لک صورت موثر است؟

باتوجه به اینکه در کربوکسی تراپی از کربن دی اکسید استفاده می شود و موجب افزایش گردش خون و تولید کلاژن می شود، در از بین بردن لک صورت موثر است.