معمولا بانوان برای افزایش و زیبا تر شدن ناخن های خود، اقدام به زیباسازی آن از طریق روش های مختلف می کنند. که با تعدادی از این روش های زیباسازی ناخن آشنا هستید، برای مثال: از مانیکور، پدیکور ساده ناخن، گرفته تا طراحی های وِیژه و متفاوت ناخن های زیبا با استفاده از کاشت و ….. که اکثر بانوان از این روش ها استفاده می کنند، اما در حال حاضر با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش جدیدی که این روزها محبوبیت خاصی دارد، لمینت ناخن است.

با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به نکاتی همچون : لمینت ناخن چیست، فرق لمینت با کاور ناخن، فرق کاشت ناخن با لمینت و …. بپردازیم.

لمینت ناخن چیست

لمینت ناخن چیست ؟ لمینیت ناخن لایه موادی می باشد که شکل ژله ای مانندی دارد. دقت داشته باشید که با قرار گیری این لایه نازک روی ناخن ها موجب افازایش ضخامت ناخن شده و همچنین موجب قوت ناخن ها نیز می شود. علاوه این با اعمال رنگ و شاین ویژه ای به ناخن ها، ناخن ها به زیبایی ویژه ای می رسند. لمینت ناخن موجب زیبا تر شدن شکل طبیعی ناخن و انواع فرم ها می شود.

تا حالا به به این موضوع فکر کرده اید که فرم ناخن خود را می پسندید یا خیر. اصلا به ناخن های خود اهمیت می دهید؟ یا به دنبال راه های درمان ناخن ضعیف و شکننده هستید؟ عده ای هستند که نخن های بسیار ضغیفی دارند به گونه ای که نمی توانند آنها را بلند کنند، حتی در مواقعی بر روی ناخن هایشان سطح ناصاف و خط های زیادی قابل مشاهده است.

فرق لمینت با کاور ناخن

روش لمینت کردن ناخن یا کاور ناخن مشابه کاشت ناخن می باشد اما تفاوت هایی نیز دارند، درقسمت قصد داریم به فرق لمینت با کاور ناخن، فرق کاور با لمینت ناخن و فرق لمینت با کاشت ناخن بپردازیم.

فرق کاور و لمینت ناخن در چیست ؟ تفاوت لمینت و کاور ناخن چه می باشد ؟ در حقیقت لمینت ناخن همان کاور ناخن نیز می باشد بنابراین در پاسخ به اینکه تفاوت کاور و لمینت ناخن در چیست ؟ و یا فرق کاور ناخن با لمینت چیست ؟ باید گفت لمینت ناخن یا همان کاور ناخن چیزی شبیه به کاشت ناخن می باشند که یک سری تفاوت نیز با هم دارند. در بخش زیر به بخشی از این تفاوت ها اشاره کرده ایم:

  1. اولین تفاوت آن این است که روش انجام لمینت بسیار ساده تر می باشد
  2. در لمنیت ناخن احتیاجی به استفاده از تیپ نیست
  3. مواد کاشت روی خود ناخن کار می شود
  4. لمینت فرم دهی ویژه ای به ناخن می دهد
  5. ناخن فرد روکش شده و استحکام کافی پیدا می کند

مواد استفاده شده در لمینت ناخن چیست

در بخش بالا به تفاوت لمینت و کاور ناخن، فرق کاور و لمینت ناخن نیز اشاره کرده ایم. در این بخش قصد داریم مواد استفاده شده در لمینت ناخن را برای آشنایی بیشتر شما شرح دهیم. مواد استفاده شده در لمینت ناخن شامل:

  • ژل پایه یا بیس
  • ژل فایبر گلاس که ویژه لمینیت ناخن
  • مایع ضد قارچ
  • پرایمر ناخن

همچنین برای انجام خدمات لمینت ناخن وسایلی نیز وجود دارد. برخی از این وسایل لمینت ناخن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دستگاه UV
  • وسایل ویژه انجام مانیکور ناخن
  • سوهان
  • پد های الکلی

کاشت کاور ناخن چیست

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش های کاشت ناخن، کاور ناخن می باشد که روش های ویژه و مراحل خاص خود را دارد. اگر احساس می کنید که ناخن های بد شکل و کوتاه دارید و احساس رضایت از ناخن های خود ندارید، می توانید کاشت ناخن انجام دهید.

فرق لمینت با کاشت ناخن

در این بخش قصد داریم شما را با تفاوت ها و فرق لمینت با کاشت ناخن، تفاوت لمینت و کاشت ناخن، تفاوت کاشت ناخن با لمینت آشنا کنیم تمامی این واژگان شاید هم معنی باشند اما نمونه واژگانی هستند که اکثر کاربران در پی آن هستند. در بخش زیر به تفاوت کاشت ناخن با لمینت می پردازیم:

1- اولین فرق لمینت با کاشت ناخن این است که در لمینت ناخن، ناخن ها حالت طبیعی خود را دارند و تنها لایه ای از ژل ویژه لمینت روی صدف ناخن قرار می‌گیرد تا مقاومت ناخن بیشتر شود. اما در کاشت ناخن علاوه بر ایجاد لایه محافظتی بر روی صدف ناخن ها توسط مواد کاشت فرم ناخن ها نیز تغییر می کند. بنابراین اولین مرحله از فرق لمینت با کاشت ناخن می توان به لایه ویژه و مواد کاشت آنها اشاره نمود.

بیشتر افراد به دلیل شایعات اخیر در ارتباط با لیزر، به دنبال راه های درمانی برای رفع موی زائد خود هستند، آیا لیرز عوارضی دارد ؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیزر به صفحه آیا لیزر باعث نازایی می شود مراجعه نمایید.

2- دومین تفاوت لمینت و کاشت ناخن در کاور ژل می باشد. در کاور ژل به دلیل استفاده نکردن از تیپ و فرمر ظاهر کاملاً طبیعی است و تنها مواد به طور لایه ای نازک روی صدف ناخن قرار می گیرد. به همین سبب، هیچگونه ضخامتی به آن اضافه نمی شود و بسیار سبک هستند و بنابراین امکان بلند کردن قد ناخن در لمینت برای افراد وجود ندارد.

اما تفاوت لمینت و کاشت ناخن در اینجاست که در کاشت اکریلیک قد ناخن توسط تیپ و فرمر استفاده شده بلندتر می شود، و موادی که روی ناخن قرار می گیرد، نسبت به لمینت ضخامت بیشتری دارد. در نهایت ناخن را ضخیم تر و قوس دار تر می کند، به همین علت ممکن است بعضی از افراد که از خدمات کاشت استفاده می کنند، بر روی ناخن خود احساس سنگینی کنند. نکته قابل توجه در ارتباط با کاشت ناخن این است که بسته به سلیقه هر فردی فرم و شکل ناخن تغییر می کند و طرح جدیدی به خود می گیرد.

3- سومین تفاوت کاشت ناخن با لمینت در کاشت ژل یا سوهان کشی آن می باشد. به گونه‌ای که در کاشت ژل یا لمینت سوهان کشی مخصوصی بر روی ناخن انجام نمی شود، به همین دلیل به صدف ناخن هیچ آسیبی وارد نمی شود. تفاوت کاشت ناخن با لمینت در اینجاس که در کاشت پودری، ناخن ها به طور مفصل سوهان کشی می شود و همین امر موجب نازک شدن بستر ناخن است. اگر در این حالت ناخن کار نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت نکند، امکان دارد به ناخن آسیب جدی وارد نماید.

4- چهارمین فرق لمینت و کاشت ناخن این است که در انجام لمینت ناخن، قابلیت لمس ناخن حفظ می شود کاشت لمینت به خاطر نازک بودن انعطاف دارد و به راحتی شکسته نمی شود. اما فرق لمینت و کاشت ناخن دقیقا در این جاست که در کاشت ناخن برخلاف لمینت، قابلیت لمس ناخن تقریباً از بین خواهد رفت.سطح ناخن سفت و خشک می شود به همین علت به دلیل نداشتن انعطاف احتمال شکستگی و لب پر شدن ناخن زیاد است.

5- پنجمین فرق لمینت با کاشت ناخن، از نظر زمان انجام کار می باشد. از آنجایی که لمینت ناخن مراحل کمتری نسبت به کاشت ناخن را طی می کند، زمان کمتری را نیز صرف خود می کند. بنابراین می توان فرق لمینت ناخن با کاشت را به مدت زمان انجام کار نسبت داد.

6- ششمین فرق کاشت و لمینت ناخن، به هزینه آن بستگی دارد. در انجام خدمات کاشت ناخن به دلیل اینکه کاشت ناخن از مواد بیشتری نسبت به کاور ژل یا لمینت استفاده می کند، به همین علت قیمت کاشت ناخن بیشتر از لمینت ناخن می باشد. بنابراین یکی از دلایل فرق کاشت و لمینت ناخن را می‌توان به هزینه آن نیز نسبت داد.

7- هفتمین مرحله از فرق لمینت و کاشت این است که در لمینت مواد به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه مواد لیکوئیدی و شیمیایی بر روی ناخن اعمال می شود. بنابراین احتمال بروز حساسیت و آلرژی به انجام خدمات لمینت ناخن نسبت به خدمات کاشت ناخن بسیار کمتر می باشد یکی از مراحل فرق لمینت و کاشت می توان به عدم حساسیت خدمات لمینت ناخن نسبت به کاشت ناخن اشاره کرد.

اصلی ترین تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست

مهمترین و اصلی ترین تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن در فرم دهی آنها است. همانطور که در بخش های بالا به آن اشاره کردیم لمینت ناخن بیشتر جنبه حفظ سلامت ناخن را دارد، و روی فرم ناخن تاثیری ندارد. لمینت ناخن به افرادی توصیه می شود که ناخن های خوش فرمی دارند و نیاز به ایجاد تغییر ندارد، و صرفاً جهت سست بودن صدف ناخن و شکننده بودن آن تصمیم به مقاوم سازی و مراقبت از ناخن خود گرفته اند.

نکته: با لمینت ناخن می توان انواع مدل و طرح های متفاوت را روی ناخن خود ایجاد کرد. ولی تغییری در فرم اصلی ناخن ایجاد نمی شود. ولی کاور ناخن از هر دو جهت کاربرد خود را دارد. برای مثال: هم برای خوش فرم کردن و هم برای محافظت از ناخن ها استفاده می شود. همین عوامل نیز باعث می‌شود، که ضخامت ناخن ها زیاد تر دیده شود، و همین امر خوشایند عده‌ای از افراد نمی باشد.

نکات مهم در مورد کاور ناخن و لمینت ناخن

در بخش بالا با فرق لمینت با کاور ناخن و فرق لمینت با کاشت ناخن آشنا شدید. در این بخش قصد داریم برخی نکات مهم در مورد کاور ناخن و لمینت ناخن را بررسی کنیم. این نکات مهم در مورد کاور ناخن و لمینت ناخن شامل موارد زیر می باشد:

  1. انواع بیماری های ناخن
  2. توجه به مهارت ناخن کار
  3. کیفیت مواد مورد استفاده

انواع بیماری های ناخن

مهمترین مسئله در امر زیبای ناخن های شما، سلامت ناخن ها می باشد. پس لازم است تا شما را با مشکلات کاشت ناخن اعم از: قارچ، عفونت و …… آشنا کنیم. بنابراین در صورت بروز این بیماری ها، باید توجه داشته باشید که نه تنها کاشت ناخن موجب زیبایی ناخن های شما نمی شود، بلکه موجب افزایش این بیماری‌ها نیز می گردد.

اگر به دنبال رفع سیاهی دور چشم خود هستید و دائما در حال جستجوی این هستید که برای سیاهی دور چشم چه قرصی بخوریم؟ به صفحه مربوط مراجعه نمایید.

توجه به مهارت ناخن کار

یکی از نکات مهم در خصوص کاشت و لمینت ناخن که باید به آن توجه کنید، توجه به مهارت ناخن کار می باشد. مهارت و حرفه ای بودن ناخن کار بسیار مهم است، چرا که اگر ناخن کار شما دقت کافی نداشته باشد یا کم تجربه باشد، موجب می شود دست شما عفونت کند و یا زخم شود.

کیفیت مواد مورد استفاده

توجه داشته باشید که مواد مورد استفاده برای کاور ناخن یا لمینت ناخن بسیار مهم است. کیفیت مواد، تضمینی برای سلامت ناخن و ماندگاری بیشتر طرح ناخن می باشد. برخی از افراد به دلیل کاهش هزینه خود، از مواد نامرغوب استفاده می کنند. همین امر موجب صدمه رسیدن به مشتری می شود.

سوالات متداول مختص فرق لمینت با کاور ناخن

فرق لمینت و کاور ناخن در چیست

لمینت یا همان کاور ناخن مشابه خدمات کاشت ناخن می باشد اما تفاوت هایی نیز دارند برای مثال: روش انجام لمینت بسیار ساده تر است، در لمینت نیازی به استفاده از تیپ نیست، از لمینت برای مقاوم سازی و استحکام ناخن استفاده می شود.

فرق لمینت با کاشت ناخن

در ارتباط با فرق لمینت با کاشت ناخن باید بدانید که لمینت روی ناخن طبیعی جدا از جنبه زیبایی آن برای مقاوم کردن ناخن های ضعیف و شکننده استفاده می شود اما کاشت ناخن برای افرادی که می خواهند فرم ناخن های خود را تغییر دهند آنها را بلند کنند و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه لمینت ناخن چقدر است

هزینه لمینت ناخن بسته به خدماتی که روی ناخن شما انجام می شود متغییر است برای مثال طرح و ……