یکی از بهترین راهکار ها برای زیبایی و شادابی پوست که همواره از برترین درمان های پاکسازی صورت با کمترین عوارض جانبی می باشد، روش های خانگی پاکسازی صورت است. اگر به دنبال ساده ترین روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی برای جوانسازی، زیبایی و نرمی پوست خود هستید در ادامه با ما همراه باشید.

روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی

روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی

گاهی ممکن است به علت متورم شدن پوست و زیاد بودن گلوبوا های سفید خون منافذ پوست بسته و مسدود شوند علاوه بر آن منافذ پوست می تواند همه روزه با آلودگی، انواع کثیفی، سلول های خشک یا مرده و چربی مسدود شود.

نکته: جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست تاثیر بسزایی در درمان آکنه و درمان جوش های صورت دارد. ما در این بخش قصد داریم 12 درمان برتر روش های خانگی پاکسازی صورت، برای از بین بردن منافذ مسدود شده پوست را به شما آموزش دهیم.

پیشنهاد ویژه >> اغلب افراد به دنبال شادابی و جوانی پوست صورت خود بدون انجام عمل جراحی هستند از همین رو انجام خدمات پاکسازی پوست شغلی پردرآمد برای افراد متخصص در این زمینه می باشد. اگر به دنبال آموزش دوره پاکسازی با دریافت مدرک بین المللی هستید پیشنهاد میکنم حتما به صفحه دوره پاکسازی پوست کلینیک زیبایی تالگو نور مراجعه کنید.

12 روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی ، موثر برای از بین بردن منافذ مسدود شده پوست به شرح زیر می باشد:

درمان ریزش مو ناشی از کرونا

  1. پاکسازی پوست با بخور صورت
  2. پاکسازی پوست با شکر
  3. پاکسازی پوست با جعفری
  4. پاکسازی پوست با گِل رخت‌شویی
  5. پاکسازی پوست با جودوسر
  6. پاکسازی پوست با عسل
  7. ماسک پاکسازی لیمو ترش
  8.  پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین
  9. ماسک پاکسازی تخم‌مرغ
  10. پاکسازی صورت با خیار
  11. پاکسازی صورت با گلاب
  12. پاکسازی صورت با شیر

پاکسازی پوست با بخور صورت


یکی از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی که موجب بازشدن منافذ و باعث از بین رفتن انواع آلودگی و شست و شوی آن ها می شود، پاکسازی پوست با بخور صورت است. بخور صورت در واقع روشی بسیار تاثیر گذار و درمانی ارزان برای منافذ بسته شده پوست صورت می باشد.

نحوه استفاده از این روش های خانگی پاکسازی صورت و پاکسازی پوست با بخور صورت : ابتدا یک قوری را از آب پر کنید و سپس درب آن را گذاشته و روی اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید تا آب داغ شود پس گذشت زمانی که بخار از قوری تولید شد، قوری را بردارید و یک حوله روی سر خود قرار داده وصورت خود را رو به بخار آب قرار دهید. این کار را به مدت 10 الی 15 دقیقه انجام دهید به گونه ای که تقریبا صورتتان خیس شود و درنهایت آن را به آرامی پاک کرده و با استفاده از تونر صورت و مرطوب کننده ملایم، صورت خود را از آلودگی و کثیفی های پاکسازی کنید.

بیشتر افراد به دلیل شایعات اخیر در ارتباط با لیزر، به دنبال راه های درمانی برای رفع موی زائد خود هستند، آیا لیرز عوارضی دارد ؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیزر به صفحه آیا لیزر باعث نازایی می شود مراجعه نمایید.

نکته: شما می توانید این روش های خانگی پاکسازی صورت (پاکسازی پوست با بخور صورت) را دوبار در هفته انجام دهید البته هنگام استفاده از آن مانع از پاشیدن آب داغ به صورت خود شوید چرا که ممکن است باعث سوختگی پوست شما شود.

پاکسازی پوست با شکر

یکی دیگر از رروش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی، پاکسازی پوست با شکر می باشد. شکر نقش یک لایه بردار طبیعی را ایفا می‌کند و به منافذ مسدود شده پوست و ترمیم بافت التیامی کمک می کند.
طرز استفاده از این روش های خانگی پاکسازی صورت ( پاکسازی پوست با شکر) : ابتدا دو قاشق غذاخوری شکر را کاملاً پودر کنید، و آن را در مقداری کمی آب و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. در نهایت آن را روی پوست بر روی قسمت های آسیب دیده قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید، سپس پس از گذشته زمان آن را با آب خنک بشویید و از مرطوب کننده استفاده نمایید.

نکته: این روش پاکسازی پوست با شکر را یک بار در هفته انجام دهید و مانع از مسدود شدن منافذ پوست صورت خود شوید.

پاکسازی پوست با جعفری

پاکسازی پوست با جعفری تاثیر بسزائی در جلوگیری از آلودگی ها و مسدود شدن پوست توسط سموم دارد. در بخش زیر طرز استفاده از این روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی ( پاکسازی پوست با جعفری ) را شرح دادیه ایم:

یک کاسه جعفری را کاملا خوب بشویید و حدود 300 گرم آب داغ را داخل این کاسه اضافه کنید. صبر کنید تا آب خنک شود، و سپس برای جدا شدن برگ های جعفری از آب این مخلوط را از صافی عبور دهید. یک پارچه تمیز را در این محلول قرار دهید تا این پارچه آغشته به محلول شود و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست نگه دارید.

نکته مهم در ارتباط با این نوع روش های خانگی پاکسازی صورت ( پاکسازی پوست با جعفری) : شما می توانید از این محلول به مدت یک بار در روز یا هر دوز یکبار استفاده نمایید.

پاکسازی پوست با گِل رخت‌شویی

پاکسازی پوست با گِل رخت‌شویی کمک می‌کند تا از منافذ مسدود شده پوست و موادی که این منافذ را مسدود کردن خلاصی پیدا کنید. علاوه بر آن، گل رختشویی می تواند ترشح بیش از اندازه چربی را کاهش دهد به همین علت برای پوست های چرب بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی باستفاده از این روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی ( پاکسازی پوست با گِل رخت‌شویی) :

آب و بلغور جودوسر را به همراه یک قاشق غذا خوری گل رخت شویی مخلوط کنید. سپس صورت خود را تمیز کنید و مخلوط را روی پوست بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند. در نهایت، صورت خود را با آب بشویید و با یک حوله نرم صورت را کاملا خشک نمایید، سپس از مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید.

نکته: شما می توانید این ترکیب پاکسازی پوست با گِل رخت‌شویی را در هفته یکبار انجام دهید.

پاکسازی پوست با جودوسر

پاکسازی پوست با جودوسر یکی از روش های خانگی پاکسازی صورت است که به طرز ملایمی از پوست لایه برداری می کند. علاوه بر آن، جودوسر چربی های اضافی صورت را جذب و منافذ پوست را تمیز می کند. همچنین، کمک بسزایی در جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست دارد.

طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی با استفاده از این روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی ( پاکسازی پوست با جودوسر) :

یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به همراه نصف فنجان جودوسر پخته شده را ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید سپس با دستمال مرطوب آن را از روی صورت پاک کنید و پوست خود را با آب خنک بشویید.

نکته: این ماسک پاکسازی پوست با جودوسر را می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی پوست با عسل

پاکسازی پوست با عسل یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی می باشد. این ماده تاثیر بسزایی در کاهش ترشح بیش از اندازه چربی روی پوست و تنگ ترکردن منافذ آن دارد. به همین علت علاوه بر هیدارته نگه داشتن پوست، برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ بسیار مفید است.

طرز استفاده از این روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی (پاکسازی پوست با عسل) :

عسل را روی قسمت آسیب دیده پوست بمالید و آن را ماساژ دهید اجازه بدهید چند دقیقه روی پوست بماند. در نهایت، آن را با آب ولرم شستشو دهید. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست این کار را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک صورت عسل و دارچین

شما می توانید از ترکیب ماسک صورت عسل که یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی می باشد، استفاده نمایید. طرز تهیه این ترکیب (ماسک صورت عسل و دارچین) :

دارچین دو قاشق چای خوری پودر دارچین و سه قاشق غذا خوری عسل نوعی ماسک صورت تهیه کنید. این ترکیب را روی صورت قرار داده اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت، آن را با آب ولرم بشویید.

نکته: شما می توانید از این ماسک صورت عسل و دارچین برای از بین بردن آلودگی های منافذ پوست و چربی به مدت یک الی دوبار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت عسل با ماست و روغن زیتون

طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی ( ماسک صورت عسل با ماست و روغن زیتون) :

ابتدا یک قاشق چای خوزری عسل را به همراه یک قاشق چای خوری روغن زیتون و دو قاشق غذا خوری ماست ساده را با هم ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. پس از گذشت 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

نکته مهم در ارتباط با ماسک صورت عسل با ماست و روغن زیتون: برای از بین رفتن آلودگی های روی پوست و منافذ این ماسک را یکبار در هفته امتحان کنید.

اگر به دنبال رفع سیاهی دور چشم خود هستید و دائما در حال جستجوی قرص برای رفع سیاهی دور چشم هستید، به صفحه مربوط مراجعه نمایید.

ماسک پاکسازی لیمو ترش

ماسک پاکسازی لیمو ترش یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی می باشد، که اسید سیتریک موجود در آن کمک بسزایی به لایه برداری پوست می کند. لیمو ترش باعث از بین رفتن آلودگی ها و چربی های منافذ می شود. به همین منظور، لیمو ترش نیز یکی از راهکارهای درمانی برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست می باشد.


طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی با استفاده از این روش های خانگی پاکسازی صورت (ماسک پاکسازی لیمو ترش) :

آبلیمو تازه را روی پوست به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس با گذشت زمان آن را با آب ولرم بشویید.در نهایت، پوست خود را خشک نموده و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

نکته: شما می توانید از این روش های خانگی پاکسازی صورت یک روز در میان برای پاکسازی پوست استفاده کنید.

ماسک صورت لیمو ترش و عسل

طرز تهیه ماسک صورت لیمو ترش و عسل :
برای تهیه این ماسک صورت لیمو ترش و عسل تنها کافیست یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری ماست ساده، یک قاشق چای خوری آب لیمو را به همراه 6 قاشق چای خوری شکر با هم مخلوط کرده، و مخلوط به دست آمده را روی پوست خود به مدت دو دقیقه قرار داده و آن را ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این ترکیب 10 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت، آن را با آب ولرم بشویید این روش را هفته ای دوبار می توانید برای پاکسازی پوست صورت خود انجام دهید.

پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین

پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین موجب تعادل ph پوست می شود و آن را جوان تر و سالم تر نشان می دهد. به همین علت جوش شیرین یک لایه بردار بسیار عالی برای از بین بردن آلودگی، ناپاکی و سلول های مرده پوست می باشد. شما می توانید برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست از جوش شیرین استفاده کنید.

طرز استفاده محلول پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین:

با استفاده از یک قاشق چای خوری آب و دو قاشق چای خوری جوش شیرین یک محلول پاک سازی قوی درست کنید. این ترکیب را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست آید. این خمیر را به مدت چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید. صبر کنید تا 5 دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت خودتان را با آب ولرم بشویید.

نکته: شما می توانید این ماسک پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین را هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک پاکسازی تخم‌مرغ

ماسک پاکسازی تخم‌مرغ یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی می باشد. سفیده تخم مرغ دارای خاصیت هایی می باشد که موجب شفاف و جوان تر شدن پوست می شود. سفیده تخم مرغ، منافذ را کوچک تر کرده و پوست را از هرگونه آلودگی پاک میکند. شما میتوانید برای درمان منافذ مسدود شده پوست از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.


طرز تهیه ترکیب ماسک پاکسازی تخم‌مرغ:

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کاملاً کف کند و آن را به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس با آب لیمو ترکیب کنید و در نهایت این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید تا کاملاً خشک شود و آن را با آب ولرم بشویید.

نکته: می توانید این ماسک پاکسازی تخم‌مرغ را یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

ترکیب سفید تخم مرغ با بادام زمینی

ترکیب سفید تخم مرغ با بادام زمینی: سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری بادام زمینی پودر شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید، تا ترکیب خمیری بدست آید. خمیر را روی صورت به شکل دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود و در نهایت با دستمال مرطوب آن را از روی پوست خود پاک کنید.

نکته: از این ماسک ترکیب سفید تخم مرغ با بادام زمینی می توانید یک الی دوبار در هفته استفاده کنید.

پاکسازی صورت با خیار

خیار به علت خاصیت مرطوب کنندگی و خنک کنندگی که دارد پوست های خشک و حساس را به پوستی درخشان و سالم تبدیل می کند. علاوه بر آن روی پوست های مستعد آکنه به خوبی کار می کند.

طرز استفاده از ماسک پاکسازی صورت با خیار:

برش های خیار را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس پوست را با آب گرم و بعد با آب سرد بشویید تا پوست درخشنده و صاف شود.

پاکسازی صورت با گلاب

یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی، پاکسازی صورت با گلاب می باشد، برای شادابی و طراوت پوست خود از گلاب استفاده نمایید. گلاب نه تنها به پوست شفافیت می دهد بلکه باعث سفت شدن پوست نیز می شود.

طرز استفاده از ماسک پاکسازی صورت با گلاب:

مقداری گلاب را به پنبه آغشته کرده و سپس روی صورت خود بکشید. علاوه بر صورت، می توانید پنبه آغشته به گلاب را به زیر چشم های خود برای کاهش پف چشم نیز بکشید.

پاکسازی صورت با شیر

یکی دیگر از روش های خانگی پاکسازی صورت، پاکسازی صورت با شیر می باشد. خاصیت های شیر، خواص پاک کنندگی آن می باشد شیر علاوه بر نوشیندنی غنی با کلسیم برای استخوان ها، به دلیل وجود اسید لاکتیک یک پاک کننده عالی نیز می باشد.

اسید لاکتیک موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. همچنین، چربی و پروتئین موجود در شیر باعث مرطوب شدن پوست می شود.

نکته: سعی کنید حتما از شیر های بدون چربی برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید.

سوالات متداول در خصوص روش های خانگی پاکسازی صورت

روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی

اگر به دنبال روش های پاکسازی صورت با درمان های خانگی هستید بایدگفت ما دوازده روش برتر را برای شناخت بیشتر شما با روش های خانگی پاکسازی صورت معرفی کرده ایم.

طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی

اگر به دنبال طرز تهیه ماسک پاکسازی خانگی هستید ما در این قسمت طرز تهیه انواع ماسک پاکسازی پوست برای مثال: پاکسازی صورت با شیر، پاکسازی صورت با گلاب، ماسک ترکیب سفید تخم مرغ با بادام زمینی و ……

پاکسازی پوست با جودوسر

پاکسازی پوست با جودوسر یکی از روش های خانگی پاکسازی صورت است، جودوسر چربی های اضافی صورت را جذب و منافذ پوست را تمیز می کند. برای اطلاع از طرز تهیه این ماسک ویژه مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.