هنگامی که چربی زیادی در زیر پوست شکم و اطراف اندام ها تجمع می کنند، موجب بزرگ شدن شکم می شود حتی موجب می شود گاهی ظاهری آویزان پیدا کند. علاوه بر آن در زمان زایمان یا شرایطی دیگر شکم به صورت موقت بزرگ می شود، بعد از کوچک شدن سریع شکم، پوست زمان کافی برای جمع کردن خود را پیدا نخواهد کرد و به صورت آویزان باقی خواهد ماند. البته توجه داشته باشید گرفتن رژیم لاغری سخت نیز می تواند موجب شل شدن پوست شکم شود. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید قصد داریم شما را با روش های لیفت شکم آشنا کنیم.

روش جراحی شکم امروزی بسیار متفاوت از اولین روش هایی است که 100 سال پیش توسط جراحان فرانسوی انجام شد. در حال حاضر انواع مختلفی از تکنیک های ابدومینوپلاستی وجود دارد که هر کدام از آنها به مسائل مختلفی پرداخته و نتایج متفاوتی را به همراه دارد. در اینجا 3 نوع متداول جراحی شکم که امروزه انجام می شود آورده شده است:

لیفت شکم استاندارد

گاهی اوقات به آن “تاپ کامل شکم” نیز گفته می شود، یک نوع استاندارد برای افرادی که به دنبال صاف کردن شکم در بالای ناف و زیر ناف هستند ایده آل است.

در طی یک عمل جراحی معمولی شکم، جراح یک برش افقی بین باسن و اطراف ناف ایجاد می کند. سپس جراح پوست و بافت اضافی را قبل از کشیدن عضله و پوست باقیمانده روی معده جدا می کند. این روش با قرار دادن مجدد ناف توسط جراح و بستن محل برش با بخیه به پایان می رسد.این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و اکثر بیماران قبل از از سرگیری فعالیت های عادی به یک دوره نقاهت 2 هفته ای نیاز دارند.

لیفت شکم مینی

لیفت شکم مینی

لیفت شکم مینی نام خود را به این دلیل گرفته است که در مقایسه با لیفت شکم استاندارد کمتر تهاجمی است (و نتیجه ظریف تری ارائه می دهد). این تکنیک فقط به بخش شکم زیر ناف می پردازد. بنابراین، لیفت شکم مینی برای بیماران لاغر اندام با شکم (برآمدگی کوچک) ایده آل است.

در طی یک لیفت شکم کینی، جراح یک برش افقی کوچک در زیر ناف ایجاد می کند. سپس جراح می تواند پوست اضافی را جدا کند و قبل از بستن برش، عضلات معده را سفت کند. تغییر موقعیت ناف ضروری نیست زیرا این تکنیک نسبت به یک لیفت شکم استاندارد کمتر تهاجمی است.

به دلیل تکنیک کمتر تهاجمی، مینی تام تام را می توان تحت بیهوشی خفیف تر انجام داد و اکثر بیماران به کمتر از یک هفته برای بهبودی کامل نیاز دارند.

لیفت شکم گسترش یافته

لیفت شکم گسترش یافته بدن تهاجمی‌تر از لیفت شکم استاندارد است، زیرا هم به لیفت شکم می‌پردازد در حالی که باسن و کمر را نیز هدف قرار می‌دهد. این تکنیک برای افرادی که از سلامت خوبی برخوردارند و می خواهند به طور کامل قسمت بالایی بدن خود را تغییر دهند ایده آل است.

برای انجام یک لیفت گسترش یافته، جراح یک برش افقی ایجاد می کند که در سراسر قسمت تحتانی شکم به همراه یک برش عمودی از طریق ناف کشیده می شود. این به جراح اجازه می دهد تا بافت اضافی بیشتری را برداشته و عضلات شکم بیشتری را سفت کند. سپس جراح از لیپوساکشن برای برداشتن چربی های اطراف کمر و باسن و کانتور کردن آن نواحی استفاده می کند. این روش با تغییر موقعیت ناف قبل از بسته شدن برش به پایان می رسد.

از بین تمام تکنیک‌های لیفت شکم، این روش جراحی تهاجمی‌ترین است اما نتایج چشمگیرتری را نیز به همراه دارد. بیماران معمولاً به 3-4 هفته برای بهبودی نیاز دارند.

بهترین تکنیک لیفت شکم چیست ؟

بنابرگفته دکتر کمرون کراون برد تخصصی جراحی پلاستیک بهترین تکنیک از فردی به فرد دیگر بر اساس تعدادی از عوامل از جمله نتیجه مطلوب، محل و مقدار پوست اضافی، کیفیت کلی پوست و نوع بدن بیمار متفاوت است. هر گونه اسکار ناشی از جراحی قبلی نیز می‌تواند نوع جراحی شکم را برای بیمار محدود کند.

اولین قدم شما برای انجام عمل جراحی زیبایی شکم، صحبت با یک جراح پلاستیک ماهر است که تجربه فراوانی در انجام تمام تکنیک های لیفت شکم دارد. در طول یک مشاوره حضوری، جراح می‌تواند آناتومی فردی شما را بررسی کند، در مورد همه گزینه‌های پیش روی شما صحبت کند، و یک برنامه درمانی اختصاصی و صحیح به شما پیشنهاد دهد.

منبع: https://www.westlakedermatology.com/blog/different-types-of-tummy-tuck-techniques/

روش های لیفت شکم

طبق توضیحات ذکر شده در بخش بالا می دانید که لیفت شکم به معنی از بین بردن چربی های شکم می باشد و همچنین باعث سفت کردن پوست شکم نیز می شود. یک نمونه از روش های لاغری که معمولا اولین انتخاب افراد می باشد، لیفت شکم بدون جراحی می باشد. اما با این وجود تعدادی از افراد مجبور می شوند به سراغ لیفت شکم با جراحی بروند که شیوه ای کاملا تهاجمی می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع روش های لیفت شکم آشنا کنیم.

به طور کلی روش های لیفت شکم به شرح زیر می باشد:

  • لیفت شکم بدون جراحی
  • لیفت شکم در خانه
  • لیفت شکم با لیزر
  • لیفت شکم با نخ
  • لیفت شکم با دستگاه

لیفت شکم بدون جراحی

لیفت شکم بدون جراحی نی نی سایت، می دانید که شیوه های فراوانی برای لیفت شکم بدون جراحی وجود دارد شما می توانید با استفاده از این شیوه ها اندامی مناسب داشته باشید. برخی از شیوه های لیفت شکم بدون جراحی شامل: لیفت شکم با لیزر، لیفت شکم با نخ، لیفت شکم با دستگاه می باشد. که با مراجعه به پزشک متخصص می توانید از یکی از این شیوه ها به عنوان بهترین روش های لیفت شکم استفاده نمایید.

فیلم لیفت شکم بدون جراحی

فیلم لیفت شکم بدون جراحی، شما می توانید در بخش زیر فیلم لیفت شکم بدون جراحی را مشاهده نمایید.

لیفت شکم در خانه

در حال حاضر یکی از مجبوب ترین روش های درمانی استفاده از طب سنتی می باشد. این طب به درمان افتادگی شکن نیز کمک می کند. حال در این قسمت با انواع روش های طب سنتی برای لیفت شکم در خانه می پردازیم. وقتی اوقات عده ای از افراد از شکم بند برای افتادگی شکم استفاده می کنند. استفاده از این نوع شیوه در کنار سایر روش ها می تواند مفید و موثر باشد. اما توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام با پزشک خود مشورت نمایید البته در نظر داشته باشید تمام توصیه ها به شیوه موضعی مورد استفاده قرار بگیرد.

  • استفاده از  روغن بادام
  • استفاده از  آلوئه‌ورا
  • اسکراپ نمک دریایی
  • گلاب
  • فلفل تند
  • چای سبز
  • خیار
  • دارچین
  • زاج
  •  زنجبیل و افتادگی شکم
  •  دم‌نوش لیمو و زنجبیل

لیفت شکم با لیزر

در گذشته بسیاری از عمل های لیفتینگ بر روی گردن و پوست صورت انجام می شد اما امروزه از ابدومینوپلاستی با لیزر یا سایر روش ها برای لیفتینگ شکم بسیار مرسوم می باشد. لیفت شکم با لیزر اصولا مواقعی استفاده می شود که شکم فرد مورد نظر مقدار کمی چین و چروک دارد و یا مقدار چربی های کمی دارد. در چنین افراد پزشک می تواند با کاربرد لیزر لیپولیز و بکارگیری از دو طول موج آن؛ هم مقدار کم چربی شکم را لیزر کند و هم چین و چروک های ریز که تحت کاهش توده چربی شکمی تولید می شود را از بین ببرد.

به این صورت در شیوه لیفت شکم یا لیفت شکم با لیزر لایه های عمقی پوست گرم شده و شروع به کلاژن سازی می کند که جمع شدن این کلاژن ها خطوط چین و چروک موجود بر روی پوست شکم را پر می کند و موجب ایجاد شکمی سفت و صاف می شود.

این روش یک روش غیر تهاجمی می باشد که بدون هیچ گونه دردی قابل انجام می باشد البته علاوه بر آن روش لیزر، لیفت، ابدومینوپلاستی هیچ جای زخم و اسکاری بر روی پوست شکم بر جای نمی گذارد و بدون خطر می باشد.

فیلم لیفت شکم با لیزر

اگر در خصوص روش انجام لیفت شکم با لیزر کنجکاو هستید می توانید در این بخش فیلم لیفت شکم با لیزر را مشاهده نمایید.

لیفت شکم با نخ

یکی دیگر از روش های لیفت شکم برای صاف و تختی شکم مورد استفاده قرار می گیرد لیفت شکم با نخ می باشد. البته از این شیوه برای نقاط دیگر بدن نیز استفاده می شود. با قرار گرفتن این نخ ها در لایه زیرین پوست، بدن بعد از مدتی شروع به کلاژن سازی می کند.

لیفت شکم با دستگاه

لیفت شکم با دستگاه، ترواسکالپ یکی از دستگاه های لیفت شکم با دستگاه می باشد. این دستگاه با انرژی رادیویی کار می کند و موجب کاهش ضخامت چربی و سلولیت ناخواسته می شود. با بکارگیری فناوری فرکانس رادیویی (RF) این دستگاه، سلول های چربی را گرم کرده و موجب می شود آنها تجزیه شده و با گذشت زمان جذب بدن شوند.