ممکن است شما نیز از بیهوشی برش های جراحی برای لیفت صورت و بخیه بترسید. یا ممکن است میزان افتادگی پوست صورت شما به گونه ای نباشد که بخواهید جراحی لیفتینگ صورت را انجام دهید. به همین علت شیوه های جدید؛ غیر تهاجمی و غیر جراحی برای جوانسازی و لیفت روی کار آمده اند که می توانند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشند. برای آشنایی با روش های لیفت صورت تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش‌های لیفت صورت و جوان‌سازی صورت یکی از محبوب‌ترین درمان‌های ضد پیری در آمریکای شمالی هستند، به‌ویژه در میان میانسال که تلاش می‌کنند اثرات پیری را از بین ببرند کنند. با گذشت زمان، پوست خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می دهد زیرا تولید کلاژن کند می شود یا به طور کلی متوقف می شود. وقتی این اتفاق می افتد، خطوط ریز، چین و چروک، افتادگی پوست و لکه های تیره می توانند صورت شما را فرا گیرند. خوشبختانه، تعدادی از انواع لیفت صورت وجود دارد که شامل گزینه‌های جراحی و غیرجراحی می‌شود که می‌تواند به شما در بازیابی ظاهری جوان و طبیعی کمک کند.

دسته بندی های اصلی لیفت صورت

مانند سایر روش های جراحی پلاستیک صورت، لیفت صورت در دو دسته مجزا قرار می گیرد: جراحی و غیر جراحی. این به بیمار و پزشک او بستگی دارد که به صورت فردی تصمیم بگیرند که کدام گزینه مناسب است.

به دلایل شخصی یا پزشکی، برخی از بیماران ممکن است لیفت صورت غیرجراحی را انتخاب کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با انجام لیفت صورت کاملاً راحت باشند. در نهایت، این چیزی است که باید با جراح پلاستیک صورت خود در طول مشاوره اولیه در میان بگذارید.

نکته کلیدی این است که با خود صادق باشید و قصد خود را از انجام لیفت صورت مشخص کنید. بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق ساختار صورتتان، جراح پلاستیک شما بهترین گزینه های شما را برای شما توضیح می دهد. با این حال، قبل از استفاده از یک جراح پلاستیک خاص، به نفع شماست که فقط برای اطمینان، نظرات متعددی را جویا شوید. به یاد داشته باشید، جراحی پلاستیک یک راه حل مناسب برای همه نخواهد بود و جراحان پلاستیک معمولا در یک زمینه خاص تخصص دارند.

انواع لیفت صورت

اگر قصد انجام لیفت صورت را دارید، 9 نوع لیفت صورت وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. به خاطر داشته باشید که هر نوع لیفت صورت بخش متفاوتی از ساختار صورت شما را هدف قرار می دهد.

1- لیفت صورت عمیق

هدف از لیفت صورت عمیق، از بین بردن افتادگی پوست در قاعده چانه و گردن با بالا کشیدن و تقویت عضلات شل در آن قسمت از صورت است. در زیر پوست و نزدیک به ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن و اخم کردن استفاده می‌شوند، جراح لایه SMAS را تغییر مکان داده، شکل می‌دهد و صاف می‌کند تا چین و چروک‌ها را صاف کند و شما را جوان‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

2- مینی فیس لیفت

این یک روش جراحی لیفت صورت است که از برش های کوچک و نامحسوس زیر خط مو استفاده می کند تا جراح شما بتواند به طرز ماهرانه ای پوست شما را سفت و صاف کند و در عین حال بافت اضافی را نیز از بین ببرد. چین و چروک ها معمولاً در اطراف نیمه پایین گونه ها و دهان در نتیجه کاهش تولید کلاژن با افزایش سن ایجاد می شوند.

3- لیفت گونه

مانند لیفت میانی صورت، هدف از لیفت گونه بهبود ظاهر استخوان گونه و همچنین از بین بردن یا کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک در ناحیه میانی صورت است. لیفت گونه می‌تواند به شما کمک کند تا به ظاهر حجیم و برجسته‌ای که می‌خواهید برسید، در عین حال پف زیر چشم و چین‌های بینی را نیز از بین می‌برد تا کمتر مشخص شوند.

4- جوانسازی خط فک

بیشتر مردم – به ویژه خانم ها – علائم پیری را در اطراف فک و گردن خود نشان می دهند. جوانسازی خط فک شامل استخراج سلول های چربی اضافی از ناحیه گردن از طریق لیپوساکشن گردن است. هدف از این روش این است که به جراح فضای کافی برای کانتور کردن و تغییر شکل خط فک شما برای صاف‌تر کردن آن بدهد.

5- لیفت اس

دلیل اینکه این روش S-Lift نامیده می شود این است که یک برش s شکل در نیمه پایینی صورت در اطراف گردن و خط فک ایجاد می شود. این به جراح اجازه می دهد تا لایه بالایی پوست را از عضلات صورت و بافت های زیر آن جدا کند. هدف از این روش بلند کردن پوست، برداشتن سلول های چربی اضافی و کانتور کردن ماهیچه ها و بافت زیرین و در نتیجه پوستی صاف و بدون چین و چروک است.

6- لیفت پوستی

لیفت پوستی بر روی ناحیه تحتانی صورت از جمله فک و گردن تمرکز می کند. برش های نامحسوسی در اطراف خط مو و گوش ایجاد می شود. از آنجا، جراح لایه بالایی پوست را از ماهیچه ها و بافت های زیرین جدا می کند. پوست اضافی بریده شده و برداشته شده و دور ریخته می شود. پوست باقی مانده تا نواحی برش کشیده می شود. در نهایت، برش ها با بخیه بسته می شوند. کشش پوست در اصل همان اثرات اتو کردن لباس را دارد: پوست سفت می شود و در نهایت چین و چروک ها از بین می روند.

7- لیفت صورت مایع

لیفت صورت مایع محبوب ترین نوع روش های جوانسازی صورت است که در حال حاضر در سراسر آمریکای شمالی انجام می شود. لیفت صورت مایع که به دلیل سادگی، کارایی زمان و ماهیت غیر تهاجمی خود شناخته شده است، شامل استفاده از سرم تزریقی مانند بوتاکس، رستیلن، دیسپورت یا ژوودرم است که برای هدف قرار دادن ناحیه مورد نظر به صورت شما تزریق می شود. این سرم ها معمولاً دارای غلظت های اندازه گیری شده کلاژن یا اسید هیالورونیک هستند که باعث تحریک تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

منبع: https://www.torontofacialplastic.com/types-facelift-procedures/

لیفت صورت چیست

با بالا رفتن سن پوست صورت شل شده و اطراف فک روی گونه ها و اطراف لب چین و چروک افزایش می یابد. تعداد زیادی از افراد به دنبال شیوه های زیبایی برای حل این مشکلات هستند، بهترین شیوه برای از بین بردن چین و چروک پوست و ایجاد ظاهری جوان تر، لیفت صورت می باشد. عده ای از افراد برای تاثیر بهتر لیفت صورت از لیفت گردن نیز استفاده می کنند و از تغییرات به وجود آمده رضایت دارند چرا که یکی از شیوه های تاثیر گذار برای بهبود آثار پیری می باشد.

فیلم لیفت صورت

عده زیادی از افراد به دنبال فیلم لیفت صورت هستند شما می توانید در این قسمت فیلم لیفت صورت را مشاهده نمایید.

روش های لیفت صورت

متناسب با نیاز های صورت هر فرد و وضعیت پوستی آن، می توان از شیوه های گوناگونی برای افزایش زیبایی و جوانسازی صورت بهره مند شوید. انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی به شرح زیر می باشد که انتخاب هر کدام از آنها بر عهده پزشک می باشد که بعد از تشخیص میزان افتادگی پوست صورت و جوانسازی مورد نیاز، صورت می گیرد.

بهترین روش های لیفت صورت به شرح زیر می باشد:

  • میکرونیدلینگ
  • لیفت صورت با نخ
  • میکرودرم ابریژن
  • تزریق بوتاکس
  • هایفوتراپی
  • لیفت صورت با آر اف فراکشنال
  • لیفت صورت با اکسنت
  • تزریق فیلر
  • استفاده از کرم های موضعی
  • تزریق پی آر پی

لیفت صورت در منزل

ماسک های طبیعی یکی از آسان ترین شیوه های زیبایی لیفت صورت در منزل می باشد. شما می توانید با استفاده هفتگی از ماسک های طبیعی، لیفت صورت در منزل را انجام دهید. در بخش زیر می توانید طرز استفاده از تعداد زیادی از ماسک های موثر خانگی را مشاهده نمایید و از آنها استفاده نمایید:

  • ماسک خیار و آلوئه ورا: این ماسک به عنوان یک آبرسان عالی عمل می کند و برای رفع خشکی پوست و خارش استفاده می شود. برای تهیه این ماسک کافیست خیار رنده شده را به همراه چند قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. نکته: بهتر است آلوئه ورا را تازه و طبیعی تهیه کنید.

  • استفاده از ماسک ماست: مقداری ماست را به همراه چند قطره آبلیمو مخلوط کنید. ماسک را برای 10 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

  • ماسک خاک رس: برای تهیه خاک رس تنها کافیست به عطاری ها مراجعه نمایید. برای تهیه ماسک خاک رس، باید چند قطره گلاب را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید ماسک 10 دقیقه بر روی پوست صورت بماند و سپس آن را بشویید.

  • ماسک سفیده تخم مرغ: باید بدانید سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین می باشد، به همین علت در ترمیم پوست و حفظ حالت طبیعی آن کاربرد دارد. برای تهیه این ماسک تنها کافیست سفید تخم مرغ را به همراه مقداری عسل مخلوط نمایید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار بگیرد.

 لیفت پوست صورت با یخ

 لیفت پوست صورت با یخ، یکی از شیوه های قدیمی لیفت پوست صورت با شیوه طبیعی، استفاده از قالب یخ می باشد. البته باید بدانید یخ در جوان سازی پوست، روشن شدن پوست، کاهش لک و تیرگی های پوستی تاثیر گذار می باشد. شما می توانید با استفاده از عصاره گلاب و خیار، قالب های یخ را درست کنید و آنها را برای 5 تا 10 دقیقه برای لیفت صورت خود بر روی صورت قرار دهید.

بهترین روش لیفتینگ صورت

بهترین روش لیفت صورت نی نی سایت، بهترین روش لیفتینگ صورت کدام می باشد؟ در بخش بالا با انواع روش های لیفت صورت آشنا شدید. برای انتخاب بهترین روش لیفتینگ صورت، همانطور که در بخش بالا گفته شد باید با تجویز پزشک خود بهترین روش لیفتینگ صورت برای پوست صورت شما انتخاب شود. از جمله مزیت های این نوع روش های درمانی شامل: درمان شل شدگی و افتادگی پوست حذف خطوط اضافی و چین و چروک ها می باشد.

لیفت صورت برای جراحی

لیفت صورت برای جراحی، لیفت صورت برای جراحی یکی از شیوه های تهاجمی همراه با خونریزی، درد، دوره نقاهت می باشد که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نمونه لیفت صورت

عده زیادی از افراد جهت کسب اطمینان به دنبال نمونه لیفت صورت هستند، در این بخش می توانید عکس چند نمونه لیفت صورت را مشاهده نمایید.

هزینه لیفت صورت

هزینه لیفت صورت چقدر است؟ برخی از افراد در خصوص هزینه لیفت صورت سوال می پرسند باید گفت به طور میانگین هزینه لیفت صورت بین 3 تا 5 میلیون تومان می باشد.

مزایای لیفت صورت به روش غیر جراحی

همانطور که می دانید هر شیوه ای مزایا و معایب ویژه خود را دارد. هیچ وقت نمی توان گفت که راهکاری بدون عیب و نقص می باشد. اما می توان گفت که یک شیوه می تواند مزایای بیشتری متناسب با معایب خود داشته باشد. مهم ترین مزایای شیوه های لیفت صورت بدون جراحی به شرح زیر می باشد:

  1. دارای دوره نقاهت کوتاه نسبت به شیوه های جراحی
  2. استفاده از روش های لیفت صورت بدون جراحی بدون خونریزی و درد صورت می گیرد.
  3. بدون بیهوشی
  4. امکان لیفت همزمان صورت و گردن