یکی از مسائل مهم که پس از اتمام درمان های جوانسازی از اهمیت زیادی برخوردار است مراقبت های بعد از مزونیدلینگ می باشد که باید به آن اهمیت زیادی داده شود اگر مراقبت ها بعد از مزونیدلینگ به درستی صورت نگیرد موجب می شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه نرسید. ما در ادامه قصد داریم شما را با مراقبت های بعد از مزونیدلینگ آشنا کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چگونه موهای ابرو را به سمت بالا ببریم ؟ برای بالا بردن و لیفت ابرو چه راه هایی وجود دارد، برای آشنایی با راهکارهای لیفت ابرو به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

مزونیدلینگ چیست

با گذشت زمان و افزایش سن، پوست به طور طبیعی شل شده و افت می کند و با بیشتر شدن چین و چروکها، پوست از حالت جوانی و شادابی خود خارج می شود.

بیشتر افراد دوست دارند ظاهر جوان خود را همچنان حفظ کنند که راه های گوناگونی مانند صنعتی، شیمیایی و ….. وجود داد که برای ای نراه انتخاب می شوند.

به عنوان مثال عده ای با استفاده از ماساژ برخی با استفاده از کرمهای جوان کننده و برخی هم به سراغ روش های نوین مثل میکرونیدلینگ، مزوتراپی، بوتاکس و ….. می روند.

یکی از روشهای نوین و نسبتا پیشرفته که این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده است، مزونیدلینگ می باشد. دقت کنید یکی دیگر از کاربردهای خوب مزونیدلینگ در درمان ریزش مو برای آقایان و بانوان می باشد.

مزونیدلینگ یعنی سوزن زدن در لایه میانی پوست. به طور کلی مزونیدلینگ ترکیبی از دو کلمه مزودرم و نیدلینگ است. که نیدلینگ سوزن زدن و مزودرم لایه میانی پوست می باشد.

برای پاک کردن تاتو با جوش شیرین به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ عوارض چندانی ندارد، اما در همان روز درمان و جلسات درمانی، به مدت یک هفته الی ده روز پوست کمی حالت سوختگی به خود میگیرد که با گذشت تایم کمی درمان می شود.

افرادی که نباید مزونیدلینگ کنند

کسانی که دچار عفونتهای پوستی ( مانند تبخال) هستند، افرادی که داروی ضد انعقاد خون استفاده می کنند، افراد دیابتی، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی ( به دلیل ضعف سیستم ایمنی، زخم ها ممکن است دیر تر درمان شود و فرد دچار عفونت شود ) نباید مزونیدلینگ انجام دهند.

برای آشنایی با دوره های کمک های اولیه به صفحه مراکز آموزش کمک های اولیه مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت

آنچه که باید در ارتباط با مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت بدانید این است که، معمولا پس از اتمام مزونیدلینگ بخش های مربوط به آن قرمز می شود که اصلا نگران این موضوع نباشید چرا که این قرمزی کاملا طبیعی می باشد و معمولا در چند ساعت بعد از بین می رود لازم است مراقبت بعد از مزونیدلینگ صورت تا یک هفته پس از درمان رعایت شود.

دقت کنید بعد از انجام مزونیدلینگ صورت نباید به مدت یک هفته از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید و اجازه دهید تا روند درمانی شما بدون دخالت مواد آرایشی به خوبی سپری شود.

نکته: بعد از انجام مزونیدلینگ برای جلوگیری از هرگونه آسیب به مدت بیست و چهار ساعت به هیچ عنوان ورزش و فعالیت سنگین انجام ندهید.

شست و شوی صورت بعد از مزونیدلینگ

همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم یکی از روش های پر استفاده درمانی که اغلب مردم برای رفع خطوط چهره، رفع چین و چروک، جای لک و جوش از آن استفاده می کنند، مزونیدلینگ می باشد.

برای شست و شوی آثار خونی که روی صورت شما خشک شده باید حداقل 6 ساعت دست نگه دارید، و پس از سپری شدن این زمان می توانید با استفاده از صابون های ملایم و خنثی و پاک کننده های ملایم صورت خود را بشویید.

نکته: توجه داشته باشید صورت خود را حتما با آب سرد شستشو دهید

پوسته ریزی بعد از مزونیدلینگ

پوسته ریزی بعد از مزونیدلینگ، بعد از انجام مزونیدلینگ صورت شروع به پوسته ریزی می کند توجه داشته باشید که، مزونیدلینگ عمیق باعث قهوه ای شدن پوست و پوسته پوسته شدن صورت می شود.

نکته: کندن پوسته ها زودتر از تایم موعد به تدریج به لایه های حساس آسیب می رساند. پس بهتر است صبور باشید تا پوسته ها خودکار از بین بروند، البته می توانید پس از گذشت چند روز به آرامی با لیف روی پوسته های جداشده بکشید.

نکته: از مصرف نوشیدنی های داغ، غذاهای تند، الکل بپرهیزد.

اخیرا با شایعاتی که در ارتباط با لیزر به وجود آمده افراد به به دنبال عوارض لیزر هستند، آیا لیزر باعث نازایی می شود، برای آشنایی با عوارض لیزر به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

اغلب افراد بعد از انجام مزونیدلینگ این سوال را دارند که بعد از مزونیدلینگ چه کرمی بزنیم ما در این بخش قصد داریم بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ را به شما معرفی کنیم.

به دلیل حساس شدن پوست شما بهتر است زیر نور شدید لامپ ها و مانیتور نباشید. برای پوست حساس اطراف چشم حتما از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده نمایید، همچنین می توانید از پماد زینک که دارای عنصر روی می باشد، استفاده نمایید. چرا که یکی از اساسی ترین ماده برای ترمیم پوست آسیب دیده می باشد.

سوختگی بعد از مزونیدلینگ

سوختگی بعد از مزونیدلینگ، اگر بعد از انجام مزونیدلینگ، صورت در معرض آفتاب قرار بگیرد باعث سوختگی شدید پوست می شود. برخی از عوامل جلوگیری از سوختگی بعد از مزونیدلینگ شامل: 1- به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید. 2- اگر پوست شما خشک است، پوست خود را با سرم های هیالورونیک اسید مرطوب نگه دارید.

اکثر افراد به دنبال راه های درمانی از بین بردن موهای صورت هستند، برای از بین بردن موهای صورت به صفحه از بین بردن موی صورت در خانه مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

مراقبت بعد از مزونیدلینگ صورت

عده زیادی از افراد به دنبال مراقبت بعد از مزونیدلینگ صورت هستند. برخی از این مراقبت های بعد از مزونیدلینگ شامل: جلوگیری از هرگونه آسیب به مدت بیست و چهار ساعت 2- عدم انجام فعالیت و ورزش سنگین 3- عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی به مدت یک هفته بعد از انجام مزونیدلینگ صورت، و …… می باشد.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ کدام اند

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ کدام است؟ چند نمونه از بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ، می توان به کرم ضد آفتاب دور چشم و همچنین پماد زینک که دارای عنصر روی می باشد، اشاره کرد.