ماساژ بدن از گذشته و در دوران مصر باستان و یونان رایج بوده است. ماساژ بدن به گردش خون فرد کمک بسزایی می کند. این امر باعث می شود که گرفتگی عضلات به مرور از بین برود. یکی از معروف ترین و بهترین روغن ها برای ماساژ روغن زیتون می باشد.

جالب است بدانید یونانیان اولین افرادی بودند که از روغن زیتون برای ماساژ استفاده کرده اند و البته نتایج فوق العاده از آن دریافت کرده اند. استفاده از روغن زیتون باعث افزایش دما در بدن می شود و از این طریق کمک بسزایی به افزایش خون، آرامش ماهیچه ها و کاهش درد های عضلانی دارد. با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم شما را با فواید ماساژ با روغن زیتون آشنا کنیم.

آموزش ماساژ با روغن زیتون

آموزش ماساژ با روغن زیتون، ماساژ پوست با روغن زیتون باعث آبرسانی پوست و تغذیه می شود. بنابراین شما با استفاده از روغن زیتون می توانید در آینده هم پوست زیباتر و شفاف تری داشته باشید و هم بدن سالم تری داشته باشید. در ادامه قصد داریم تمام مراحل آموزش ماساژ با روغن زیتون را بررسی کنیم.

قبل از اینکه برای ماساژ با روغن زیتون آماده شوید، در ابتدا باید یک روغن زیتون باکیفیت تهیه کنید. توجه داشته باشید روغن های زیادی در بازار وجود دادرند اما اینکه بتوانید روغن طبیعی و اصل را شناسایی کنید، بسیار مهم می باشد. روغن زیتون خالص معمولا بوی خاصی دارد. اگر این بو را دوست ندارید و برای شما خوشایند نیست می توانید چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به روغن اضافه کنید. توجه داشته باشید برخی از اسانس های که می توانند رایحه دلپذیری به روغن های بدن بدهند شامل : درخت چای، لیمو، اسطوخودوس، کاج، رزماری، یاس می باشد.

می دانید که انجام ماساژ با روغن یک حرفه تخصصی می باشد اما نگران نباشید شما می توانید با دریافت آموزش های کافی به راحتی این کار را در منزل خود انجام دهید.

در حالت کلی مراحل انجام ماساژ با روغن زیتون به شرح زیر می باشد:

1- آماده سازی

هنگامی که روغن مخصوص و با کیفیت را خریداری کردید، باید قبل از استفاده از آن، مقداری آن را گرم کنید. سپس یک زیرانداز مناسب پهن کرده یا اگر تخت مخصوص دارید به فرد ماساژ گیرنده با کمترین لباس اجازه دهید که روی تخت دراز بکشد. نکته: فرد ماساژ گیرنده باید کمترین لباس را داشته باشد چرا که پوست بدن باید با انگشتان دست ماساژور ارتباط مستقیم داشته باشد.

شما می توانید برای آرامش محیط و رمانتیک کردن آن از شمع های استوانه ای و یا سکه ای استفاده کنید. سعی کنید نور ملایمی در محل انجام ماساژ وجود داشته باشد.

2- ماساژ کمر

مهم ترین بخش ماساژ بدن استفاده از انگشتان دست می باشد. در این مرحله باید روغن گرم شده را بین دست ها ریخته و کف هر دو دستتان را به هم بمالید تا دمای دستتان بالاتر برود.

بهتر است برای شروع از قسمت پایینی کمر ماساژ دهید. به گونه ای که دست ها را در بخش زیر کمر ماساژ گیرنده قرار داده و فشار محکمی به آن وارد کنید. دستانتان را در پایین کمر قرار داده و به آرامی به سمت بالا تا رسیدن به منطقه گردن حرکت دهید. البته توجه داشته باشید در حین انجام ماساژ باید واکنش ماساژ گیرنده را در نظر داشته باشید تا در هر قسمت احساس ناراحتی داشت فشار دستتان را کم کنید.

3- ماساژ بازوهای دست

می دانید هر بخش از بدن متد های ویژه خود را برای انجام ماساژ دارد. برای ماساژ بازوها می توانید دست ها را از سمت پایین به سمت بالا حرکت دهید و در نهایت دوباره به سمت پایین برگردید. این حرکت را چندین مرتبه برای هر دو بازو انجام دهید.

4- ماساژ شکم

از ماساژ گیرنده بخواهید بر روی کمر دراز کشیده و سپس با دست فشار ملایمی به شکم وارد کرده و دست ها را روی بخش پایین شکم قرار داده و به سمت بالا حرکت دهید. البته می توانید این حرکات را به صورت چرخشی در جهت عقربه های ساعت نیز انجام دهید. معمولا ماساژ شکم به ویژه در مناطق اطراف ناف، حس فوق العاده ای به ماساژ گیرنده می دهد.

5- ماساژ پا

بعد از اتمام مراحل بالا سعی کنید از قسمت کمر به صورت آهسته به سمت ران ها حرکت کنید. برای این کار کافیست از هر دو دست برای هر پا کمک بگیرید و به صورت حرکت رفت و برگشت ران را ماساژ دهید. همین شیوه را برای بخش ساق پا نیز انجام دهید. از ماساژ کف پا نیز غافل نشوید. چرا که تعداد زیادی از عصب های حسی بدن در این بخش قرار دارد.

نکته: ماساژ انگشتان و ماساژ کف پا می تواند به ماساژ گیرنده احساس آرامش دهد.

6- ماساژ سر و گردن

در این مرحله باید با انگشتان به آرامی به گردن ضربه بزنید. سپس با استفاده از انگشتان شصت و اشاره یک مسیر از سر شانه تا گوش ها را به صورت رفت و برگشت ادامه دهید.

برای تکمیل کردن کار ماساژ با روغن زیتون گوش ها را با انگشتان دست به آهستگی ماساژ داده و کمی موهای سر را بکشید. در نهایت انجام تمامی این مراحل در کنار یکدیگر می تواند یک ماساژ آرام بخش و دلپذیر برای فرد باشد.

فواید ماساژ با روغن زیتون

فواید ماساژ با روغن زیتون، روغن زیتون برای پوست، مو، رگ ها و سلامت قلب بسیار مفید می باشد. اگر در بخشی از بدنتان خون لخته شده باشد می توانید به همراه ماساژ با روغن زیتون آن را رفع کنید.

البته توجه داشته باشید روغن زیتون سرشار از پلی فنل های محافظ قلب می باشد که موجب پایین آمدن کلسترول می شود. این روغن ضد التهاب می باشد و اسیدهای چرب تک اشباع نشده ای دارد که ضرری ندارند و موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

در نهایت مصرف روغن زیتون موجب کاهش وزن می شود. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب امگا-3 می باشد وکلسترول های مثبت بدن را افزایش می دهد و برای متعادل نگه داشتن هورمون ها و هضم غذا مناسب می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بخش بالا فواید و خواص روغن زیتون به شرح زیر می باشد:

  • رفع مشکلات گوارشی
  • جلوگیری از سکته قلبی
  • تسکین درد
  • درمان افسردگی
  •  تقویت حافظه

فیلم اموزش ماساژ با روغن زیتون

عده زیادی از افراد به دنبال فیلم اموزش ماساژ با روغن زیتون هستند، شما می توانید از آموزش های ذکر شده در بخش های بالا استفاده کنید علاوه بر آن در این بخش فیلم اموزش ماساژ با روغن زیتون را نیز مشاهده نمایید.

قیمت روغن زیتون برای ماساژ

ماساژ با روغن زیتون نی نی سایت، در ارتباط با قیمت روغن زیتون برای ماساژ باید بدانید قیمت این روغن از 100 تا 500 هزار تومان متغییر می باشد.

عکس روغن زیتون مالشی

در این بخش برای شناخت شما چند نمونه عکس روغن زیتون مالشی اصل را قرار داده ایم.

عکس روغن زیتون مالشی

ماساژ صورت با روغن زیتون

ماساژ صورت با روغن زیتون یک روش درمانی طبیعی و موثر برای پاکسازی، آبرسانی و جوانسازی پوست است. روغن زیتون سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک کنند.

ماساژ صورت با روغن زیتون مزایای زیر را دارد:

  • پاکسازی عمقی پوست
  • از بین بردن سلول‌های مرده پوست
  • کاهش منافذ پوست
  • افزایش گردش خون در پوست
  • آبرسانی به پوست
  • جوانسازی پوست

ماساژ صورت با روغن زیتون را می‌توان در خانه یا توسط یک متخصص زیبایی انجام داد. در صورتی که قصد دارید این روش را در خانه انجام دهید، می‌توانید از روغن زیتون خالص یا روغن زیتون ترکیبی با سایر روغن‌های گیاهی مانند روغن بادام، روغن نارگیل یا روغن آرگان استفاده کنید.

در ادامه، به آموزش ماساژ صورت با روغن زیتون در خانه می‌پردازیم:

مواد لازم:

  • روغن زیتون خالص یا روغن زیتون ترکیبی با سایر روغن‌های گیاهی

مراحل انجام ماساژ:

  1. صورت خود را با آب گرم بشویید.
  2. مقداری روغن زیتون را روی پوست صورت خود بمالید.
  3. از انگشتان دست خود برای ماساژ پوست صورت استفاده کنید.
  4. ماساژ را با حرکات دایره‌ای و ملایم از مرکز صورت به سمت اطراف شروع کنید.
  5. تمام نواحی صورت را ماساژ دهید، به ویژه پیشانی، بینی، گونه‌ها، چانه و گردن.
  6. ماساژ را به مدت 10-15 دقیقه ادامه دهید.
  7. در پایان، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکات مهم:

  • از فشار بیش از حد در هنگام ماساژ خودداری کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، از روغن زیتون خالص یا روغن زیتون ترکیبی با روغن‌های گیاهی ملایم مانند روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده کنید.
  • در صورت وجود هرگونه مشکل پوستی، قبل از انجام ماساژ با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

ماساژ صورت با روغن زیتون یک روش درمانی ایمن و موثر است که می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند.