اکثر افراد در مراحل زندگی خود دچار درد کمر ناشی از دیسک کمر می شوند و این درد برای آنها بسیار آزار دهنده نیز هست. البته باید بدانید معضلات گوناگون از جمله دیسک کمر را می توان با ماساژ درمانی تسکین و برطرف کرد. در زمان استفاده از ماساژ درمانی برای دیسک کمر می توان وضعیت قرار گیری عضلات و سایر بافت های بدن را تغییر داد. با ما همراه باشید ما در ادامه قصد داریم شما را با فواید ماساژ کمر آشنا کنیم.

انواع ماساژ

با گذشت زمان افراد از فواید ماساژ بیشتر آگاهای پیدا کرده اند . و طبق تحقیقات انجام شده افرادی که از ماساژ برای درمان دردهای گوناگون استفاده می کنند نسبت به 4 سال پیش دوبرابر شده اند. علاوه بر آن طبق تحقیقات انجام شده ماساژ کمک بسزایی در کاهش درد کمر، اضطراب و استرس همچنین بهبود خواب دارد. در بخش زیر با انواع ماساژ آشنا می شوید، انواع ماساژ به شرح زیر می باشد:

  • ماساژ سوئدی یا ریلکس کردن
  • شیاتسو
  • درمان نقطه متحرک
  • ماساژ با سنگ داغ
  • ماساژ عمیق بافت
روش انجام ماساژ درمانی برای دیسک کمر

روش انجام ماساژ درمانی برای دیسک کمر

در زمان انجام ماساژ درمانی برای دیسک کمر معمولا بیمار روی تخت دراز کشیده و لباس های راحت می پوشد. متخصص ماساژ از روغن یا لوسیون برای کاهش اصطحکاک پوست بیمار با دست خود استفاده می کند. البته بعضی وقت ها برای انجام ماساژ بیمار روی صندلی می نشیند البته دقت داشته باشید که جلسات ماساژ درمانی می توانند کوتاه یا نسبتا طولانی باشند.

در ادامه با متد های درمان دیسک کمر آشنا می شوید :

  • بر روی شکم بر روی تخت دراز بکشید
  • 2 عدد حوله را انتخاب نمایید آن را لول کرده در زیر پاها و پیشانی خود قرار دهید.
  • از فرد ماساژ دهنده بخواهید دست های خود را به روغن آغشته کند سپس روی ستون فقرات شما بمالد.سپس دست ها را به صورت دایره وار روی شانه شما حرکت دهد.
  • عضلات گردن و سرشانه را با استفاده از انگشتان خود ماساژ دهید.
  • با استفاده از انگشتان دست عضلات پشت را به آرامی به سمت بالا بکشید. این شیوه را 2 تا 3 بار برای هر عضله تکرار نمایید. البته حرکت از سمت شانه به سمت پهلوها نیز باید انجام شود
  • انگشتان دست را مشت کنید و عضلات پست را از اسپاسم و گرفتگی خالی نمایید البته توجه داشته باشید فشار بیش از حد نباشد.
  • عضلات شانه را ا استفاده از انگشت شست و سر انگشتان آرام ماساژ دهید. فشار وارد شده باید کاملا ملایم باشد.
  • انگشتان شست خود را در دو سمت ستون فقرات قرار داده و از پایین گردن به سمت کمر حرکت دهید.
  • در نهایت حرکت ابتدایی را مجددا انجام دهید.

فواید ماساژ کمر

از فواید ماساژ کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسکین درد و ناراحتی
  • ریلکس شدن و بهبودیافتن
  • افزایش انعطاف پذیری
  • کاهش اضطراب
  • رفع آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم

درمان کمر درد با ماساژ پا

یکی از روش های درمان درد کمر و رفع کوفتگی و گرفتگی های بدن، رفلکسولوژی پا می باشد که شامل ماساژدادن نقاطی از پا می شود. آن دسته از دردهای کمر که مشخص نبود و در اثر آسیب دیدیگی به وجود نمی آیند و به صورت نامنظم و پراکنده تکرار می شوند. برای این نوع دردها ی کمر ماساژ دادن پا برترین شیوه محسوب می شود. البته ماساژ پا علاوه بر اینکه می تواند درد کمر را از بین ببرد می تواند عملکرد قسمت های دیگر بدن را نیز بهبود دهد.

برای اینکه به‌ درستی از روش رفلکسولوژی پا استفاده کنید و از طریق آن درد کمر خود را تسکین دهید، این گونه عمل کنید:

برای استفاده درست از روش رفلکسولوژی و تسکین درد کمر به صورت زیر عمل نمایید:

  • افرادی که دچار کمر درد هستند می توانند با فشار دادن نواحی دردناک و ورم کرده را شناسایی و با استفاده از آن ماساژ دادن را ادامه دهند و دردهای کمر را تسکین دهند. بهتر است عمل ماساژ را به آرامی انجام دهید.

ایا ماساژور برای دیسک کمر ضرر دارد

ایا ماساژور برای دیسک کمر ضرر دارد ؟ خیر. اما اگر خانم باردای از دستگاه ماساژور استفاده کند امکان دارد موجب آمبولی و کنده شدن لخته خون شود.

فیلم ماساژ درمانی برای دیسک کمر

شما می توانید در بخش زیر فیلم ماساژ درمانی برای دیسک کمر را مشاهده نمایید.

روغن مالشی برای دیسک کمر

عده زیادی از افراد در خصوص ماساژ درمانی برای دیسک کمر نی نی سایت، به دنبال بهترین روغن مالشی برای دیسک کمر هستند. در این بخش قصد داریم شما را با بهترین روغن مالشی برای دیسک کمر آشنا کنیم.

همانطور که می دانید کمر درد عارضه ای است که ممکن است برای تمام افراد پیش آید. نشستن و یا ایستادن به مدت زیاد، جابه جا کردن اجسام سنگین، گودی کمر و تحمل فشار زیاد از جمله عوامل بروز کمر درد می باشد. توجه داشته باشید استفاده از روغنم های طبیعی موجب می شود مصرف دارو به حداقل برسد. البته انجام ماساژ موجب گرم شدن عضلات کمر و افزایش جریان خون می شود و اگر درد ناشی از کشیدگی رگ های عصبی باشد درد تسکین و بهبود می باید. در ادامه 3 روغن قوی برای تسکین کمر درد را معرفی می کنیم.

  • روغن سیاه دانه
  • روغن بادام تلخ
  • روغن خشخاش
درمان سریع درد دیسک کمر

درمان سریع درد دیسک کمر

درمان سریع درد دیسک کمر، درمان محافظ کارانه اولین مرحله از بهبود می باشد که امکان دارد شامل: استراحت، دارو، آب درمانی، فیزیوتراپی و مدیریت درد باشد. معمولا 80 درصد افراد کمر درد در مدت زمان 6 هفته بهبود می یابد و به فعالیت طبیعی خود ادامه می دهند. البته اگر به درمان محافظ کارانه پاسخ ندهید پزشک به شما روش جراحی را پیشنهاد می کند.

مراقبت از خود، امکان دارد محدود کردن برخی فعالیت ها، مصرف داروهای بدون نسخه؛ یخ درمانی/ گرما درمانی به روند سریع تسکین درد کمک بسزایی کند.

استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، داروهای دارای آسپرین، ناپروکسن، سلکوکسیب و ایبوپروفن برای تسکین درد و کاهش التهاب.

داروهای شل کننده عضلات، این داروها همانند کاریزوپروادول (soma) ،سیکلوبنزاپرین (فلکسریل) و متوکاربامول (روباکسین) امکان دارد برای کنترل اسپاسم عضلات تجویز شوند.

عکس ماساژ درمانی

در این بخش چند نمونه عکس ماساژ درمانی را مشاهده می کنید. اگر در ارتباط با خدمات ماساژ درمانی و دوره آموزش ماساژ سوالی دارید می توانید از طریق شماره های موجود در صفحه با کارشناسان تالگو در ارتباط باشید.

عکس ماساژ درمانی

آموزش ماساژ درمانی، اگر پاهای شما سفت و دردناک است، ماساژ دادن پا راهی سریع و آسان برای تسکین است. و نیازی نیست که یک ماساژدرمانگر حرفه ای باشید. حتی ابتدایی ترین ماساژ پا به گرم کردن عضلات دردناک شما کمک می کند. ماساژ پاها همچنین می تواند به کاهش استرس و کاهش تورم به دلیل تجمع مایع (ادم) در پاها کمک کند. شما می توانید با مراجعه به سایت wikihow.com با ادامه این آموزش ماساژ را مطالعه نمایید.

برگرفته از سایت wikihow.com